11 digitálnych nástrojov pre produktových manažérov

  • Žijeme v dobe plnej digitálnych produktov, ktoré nám pomáhajú zefektívniť našu prácu, rýchlejšie testovať nové nápady, lepšie porozumieť užívateľom produktu a komunikovať s nimi. Množstvo z nich je dostupných zadarmo a dokážu produktovým manažérom uľahčiť, zjednodušiť a zlepšiť ich prácu.
cover
  • Žijeme v dobe plnej digitálnych produktov, ktoré nám pomáhajú zefektívniť našu prácu, rýchlejšie testovať nové nápady, lepšie porozumieť užívateľom produktu a komunikovať s nimi. Množstvo z nich je dostupných zadarmo a dokážu produktovým manažérom uľahčiť, zjednodušiť a zlepšiť ich prácu.

Pascal Briod, produktový manažér zo spoločnosti TawiPay sa podelil o zoznam nástrojov, ktoré používa každý týždeň. Jeho úlohou je porozumieť užívateľom a preložiť ich potreby do užívateľsky priateľského a hodnotného produktu.

Prinášame vám zoznam týchto nástrojov, ktoré mu k tomu pomáhajú rozdelený do niekoľkých skupín.

 

Užívateľské prieskumy

 

UserBrain

UserBrain ti umožní dostávať päť až desať minútové videá od náhodných užívateľov, ktorý skúšajú stránku a vo videu vyjadrujú ich myšlienky o stránke. To ti umožní získať feedback o tom, ako reagujú na tvoju stránku úplne noví užívatelia a ké sú ich dojmy z produktu. Okrem toho môžeš vďaka UserBrain vychytať rôzne „bugy“ a problémy používania.

userbrain

 

Typeform

Typeform vie ako robiť formy jednoducho a dokonale a ich vyplnenie zvládne aj začiatočník. Vďaka Typoform môžeš vidieť, ako bude tvoja stránka vyzerať na počítači, mobile alebo tablete. Je to dobrý nástroj na prieskum trhu, ale vďaka tomu, že sa dajú ľahko prispôsobiť, môžeš ich využiť aj na jednotlivé samostatné produkty alebo rozšírenia.

typeform

 

InVision 

InVision je úžasným nástrojom pri hľadaní spolupráce na prototypy. Dá sa použiť na získanie feedbacku k prototypom od spolupracovníkov aj od užívateľov. InVision umožňuje vytvoriť webstránku aj len s prototypom za pár minút a zhromaždiť tak postrehy a funkcie ešte pred jej spustením. Ak sa ti podarí prepojiť UserBrain s InVision, získaš tak rýchlo prototyp, na ktorý názor si budú môcť vytvoriť nie len tvoji kolegovia, ale aj potenciálni klienti.

invision

 

Usability Hub

Ďalší nástroj, ktorý pracuje s prototypmi. Po ich uploadnutí môžeš sledovať päť rôznych užívateľských testov: navigácia, klikanie, 5-sekundový test, preferencie a test otázok. Získaš tak štruktúrovaný kvalitatívny výskum.

usabilityhub

 

Analýzy

 

Hotjar

Hotjar ti vystačí ako jediný nástroj na všetky marketingové postrehy. Pomáha s analýzou tým, že robí prieskum správania skutočných užívateľov produktu a tak môžeš získať kvalitatívny feedbkach. Má funkciu nahrávania, kde si môžeš spustiť záznam toho, ako prechádzal tvoju stránku nejaký užívateľ. Umožňuje ti to sledovať, ako užívateľ reagoval na nové rozhranie hneď pár minút po jeho spustení.

hotjar

 

Mixpanel

Mixpanel ponúka riešenia na základe udalostí. Vďaka monitorovaniu eventov u užívateľov je možné vytvoriť profily jednotlivých skupín používateľov a posielať im správy založené na ich konaní. Mixpanel má okrem týchto skvelých funkcií aj fantastický support team.

mixpanel

 

Google Analytics

Je klasickým, avšak veľmi efektívnym nástrojom na analýzu. Zbiera množstvo dát zo všetkých stránok a dá sa využiť aj ako doplnok k ostatným nástrojom, ktoré analýzy nesledujú až tak podrobne.

google

 

Nástroje na komunikáciu s užívateľmi

 

Groove

Je nástroj na podporu užívateľom. Organizuje všetky otázky a feedbacky od užívateľov a ich zodpovedanie je tak efektívne. Vďaka tagom tak dokážeš jednou odpoveďou alebo vysvetlením objasniť otázky viacerých používateľov naraz.

groove

 

Preklady

 

Textmaster

Stránka, ktorá pomáha s prekladmi. Od iných sa líši tým, že si ju môžu dovoliť aj startupy, disponuje rôznymi jazykmi, je rýchla a platí sa za počet slov, takže ju vieš využiť napríklad aj na preloženie jednej jedinej vety.

textmaster

 

Produktivita

 

Podio

Pomáha pri internej komunikácii a kolaborácii. Vďaka podio dokážeš prelinkovať dôležité informácie svojim spolupracovníkom a nemusíš ich tak spamovať nekonečným množstvom mailov, v ktorých sa dôležité informácie dokážu ľahko stratiť.

Podio

 

Teamsnippets

Teamsnippets pracuje s jednoduchým nápadom, že každý člen tímu dostáva na konci pracovného dňa email s otázkou, čo za ten deň dosiahol. Na druhý deň ráno si tak všetci kolegovia môžu pozrieť progres predošlého dňa. Teamsnippets tak môže nahradiť ranné každodenné mítingy. Jediné, čo tomuto nástroju chýba je spôsob ako potrestať tých, ktorí na vyplnenie zabudli.

Teamsnippets

Zdroj: medium.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech