20 spôsobov, ako zvýšiť produktivitu, nie odpracované hodiny

Nina Matejčeková / 21. februára 2016 / Lifehacking

Keď je problém veľký a optimálne riešenie je v nedohľade, skúste pomaly začať vytvárať riešenia, cez ktoré si viete predstaviť celý sled udalostí od pomyselného začiatočného bodu.

Tu je sumár toho, ako môžete zvyšovať produktivitu, za minimum času.

 

1. Stanov si denné ciele. Bez jasných cieľov je veľmi ťažké nepodľahnúť rozptýleniu okolia. Urči si vopred svoje ciele. Každý deň sa rozhodni, čo budeš robiť a urob to.

2. Ak sa chceš naučiť neodkladať si dôležité veci na neskôr, nauč sa nepríjemné úlohy riešiť ako prvé. Je to malé víťazstvo, ktoré ti dodá síl na celý deň.

3. Keď začneš s dákou úlohou urči si ciele ešte predtým, ako s prácou skončíš. Napríklad, keď pracuješ na knihe, zaumieniš si, že nepôjdeš spať pokým nenapíšeš 1000 slov. Urči si svoj cieľ bez ohľadu na to, či ťa niečo môže ovplyvňovať.

foto: bodybuilding.com

 

4. Urči si fixný čas na splnenie svojej úlohy. Neobávaj sa toho, ako ďaleko sa dostaneš. Len si skús stanoviť čas.

5. Vstávaj skoro ráno, napr. o 6hod a rovno začni so svojou najdôležitejšou úlohou. Často môžeš stihnúť toho viac ešte pre 8-hodinou, ako veľa iných ľudí, ktorí robia celý deň.

6. Urči si deadliny na splnenie úloh a riaď sa nimi.

7. Predstav si svoje ciele ako splnené. Vži sa do stavu, ako keby si tam skutočne bol a v mysli si ich vytvor reálne.

8. Akonáhle začneš s úlohou, pokračuj v nej, pokým nebude na 100% kompletná. Neukonči ju v polovici. Ak si sa už rozptýlili niečím iným, svoje myšlienky si ešte zapíš na papier a začni sa tým zaoberať neskôr.

foto: cloudfront.net

 

9. Vytvor si nový zvyk, ktorý budeš dodržiavať aspoň 30 dní. Niekoľko dočasných záväzokov je oveľa jednoduchšie dodržať, ako jeden stály.

10. Odstráň všetky rozptylujúce veci okolo seba, aby si sa dokázal lepšie sústrediť. Či už na pracovnom stole alebo v počítači.

11. Budeš produktívny len vtedy, keď ťa tvoja práca posunie k vytúženému cieľu. Eliminuj nepodstatné veci zo svojho to do listu a začni hovoriť nie na žiadosti, ktoré sú nepodstatné.

12. Ak chceš zvýšiť svoju produktivitu, vypni si svoje Wi-fi pripojenie. Naplánuj si časy, kedy si skontroluješ e-maily a pripoj sa na blog alebo sociálne siete iba vtedy, keď si dorobil určitú časť práce.

13. Snaž sa robiť menej a v živote budeš šťastnejší. Pretože nebudeš žiť v takom hektickom svete plnom stresu.

foto: aolcdn.com

 

14. Tým, že budeš pracovať menej, môžeš v skutočnosti zvládnuť oveľa viac, aj keď budeš pracovať pomalšie. A ak to nebude fungovať, tak sa aspoň nastav na pomalší mód.

15. Využívaj len tie najproduktívnejšie aplikácie.

16. Vytvor si skupinu ľudí, ktorí ti pomôžu, keď sa dostaneš do problémov.

17. Urob si z plnenia úloh zábavu. Nájdi si chvíľku a porozmýšľaj nad tým, čo ťa naozaj baví robiť.

18. Sprav si zoznam vecí, takých 5-6, ktoré sú dôležité a zameraj sa na to, aby si ich splnil.

19. Hneď ráno, keď máš najviac energie, sa nastav tak, aby si mal produktívny deň.

20. Posledný deň v mesiaci popremýšľaj ako dosiahnuť svoje dlhodobejšie ciele.

Goals

foto: inc.com

Zdroj: medium.com, zdroj titulnej fotografie: iwillteachyoualanguage.com

Pridať komentár (0)