5 reklám, ktoré svojou silnou myšlienkou búrajú predsudky ľudí po celom svete

  • NIelen Absolut vodka, ale aj ďalšie značky či organizácie dlhodobo bojujú proti xenofóbii a predsudkom, ktoré majú ľudia nielen u nás, ale po celom svete
  • My sme vybrali niekoľko kampaní, ktoré upozorňujú na tému LGBT, bojujú proti rasizmu a neznášanlivosti
  • Kreatívcom sa podarilo túto myšlienku ku verejnosti posunúť naozaj bravúrnym spôsobom
absolutka
Absolut
  • NIelen Absolut vodka, ale aj ďalšie značky či organizácie dlhodobo bojujú proti xenofóbii a predsudkom, ktoré majú ľudia nielen u nás, ale po celom svete
  • My sme vybrali niekoľko kampaní, ktoré upozorňujú na tému LGBT, bojujú proti rasizmu a neznášanlivosti
  • Kreatívcom sa podarilo túto myšlienku ku verejnosti posunúť naozaj bravúrnym spôsobom

Trojan T-Shirt – Exit Germany

Ako sa dostať k cieľovej skupine, ktorá má svoje pravdy? Tak, že im ponúknete tričko na festivale Rock For Germany. To, že nebolo úplne obyčajné, majitelia tohto kúsku oblečenia zistili až doma, po prvom praní. Zmizla lebka a nápis Hardcore Rebellen a objavil sa tam odkaz, ktorí ľuďom hovoril, že pravicového extrémizmu sa môžu zbaviť rovnako, ako to bolo v prípade obrázku na tomto tričku.

The DNA Journey – Momondo

Táto kampaň vytrela všetkým ľuďom, ktorým tolerancia veľa nehovorí, doslova zrak. Stojí za ňou spoločnosť Momondo a verejnosti prostredníctvom analýzy DNA ukázala, že v krvi máme rôzne národnosti. Cieľom kampane bolo ukázať, že nás ľudí spája oveľa viac, ako nás rozdeľuje. Video malo na Facebooku značky viac ako 28 milónov zobrazení a viac ako 5 miliónov zobrazení na Youtube.

Poď žiť, nechaj žiť – Absolut vodka

Absolut vodka vo svojej kampani nerieši predsudky a malichernosti a ľuďom sa snaží povedať, že je len na nich, koho majú radi, ako vyzerajú a s kým sa bavia. Značka má jasné heslo „Poď žiť, nechaj žiť.“ Od jej nasadenia si kampaň na sociálnych sieťach získala množstvo pozitívnych, ale i negatívnych komentárov. 

Podporuj svojho nácka – Človek v tísni

Pred pár rokmi sa na bilbordoch, v televízii či v metre objavovali v celom Česku hajlujúci skinheadi. Kampaň však nebola z dielne ultrapravicových skupín, práve naopak, snažila sa neonacistické hnutie zosmiešniť. A aj napriek tomu, že reklama je staršia, určite ťa svojim spôsobom rozosmeje. Spot bol prebraný od nemeckej agentúry Hope and Glory a bodoval aj na reklamnom festivale v Cannes.

Ďalšia kampan zameraná proti pravicovému extŕemizmu, ktorú spustilo v Česku združenie Človek v tísni, stojí rovnako za zmienku. Jej hlavným hrdinom sa stal mladý muž Daníček, ktorého v spote vykresľujú ako problémového jedinca. Kampaň však využíva humor a nadsázku, čiže ju netreba brať vážne.

Keby som bol gej/lesba – Respect APP

V čase kampane Aliancie pre rodinu za referendum na Slovensku sa pred dvomi rokmi objavila na sociálnych sieťach kampaň na podporu práv LGBT komunity. Známe osobnosti si na Facebooku menili svoje profilové fotografie, na ktorých bol slogan: Ak by som bol gay/lesba, zmení sa niečo? Do kampane z dielne agentúry Respect APP sa zapojilo množstvo známych osobností ako napríklad Dominika Mirgová, Robo Patt, Zuzana Fialová a mnohí ďalší.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech