7 skutočných rád, ktoré vám pomôžu získať si priateľov a kolegov

  • Neustále konflikty a nedorozumenia sú príčinou zničených vzťahov a priateľstiev. Doma, v škole či na pracovisku. Preto vám dnes prezradím 7 zaručených rád, ktoré vám pomôžu udržať si priateľov a získať rešpekt svojho okolia.
image_1418833494.png
  • Neustále konflikty a nedorozumenia sú príčinou zničených vzťahov a priateľstiev. Doma, v škole či na pracovisku. Preto vám dnes prezradím 7 zaručených rád, ktoré vám pomôžu udržať si priateľov a získať rešpekt svojho okolia.

Rada č. 1: Hľadajte v ľuďoch pozitívne vlastnosti, dobré a silné stránky…

Neustále ľuďom pripomínať ich chyby, by bolo začiatkom vášho konca. Kritika, obviňovanie a ohováranie, vás aj vašich priateľov privedie do šialenstva. Ľudia si častokrát myslia, že sú menejcenní, nešikovní a neúspešní. Ak im však dáte príležitosť porozprávať o vlastných úspechoch, zrazu spoločne objavíte ich silné stránky. Preto sa skôr zamerajte na to, čo v ľuďoch môžete oceniť.

Lucka Randová, moja spoluškoliteľká má nesmierny talent objavovať v druhých ľuďoch výnimočné vlastnosti. Dokáže si všimnúť kreativitu, charizmu, nápaditosť či tú najmenšiu emóciu, ktorá robí človeka jedinečným.

Nie je to ľahké, táto zručnosť sa však dá poctivo vytrénovať. Začínajte si preto všímať maličkosti a naberte odvahu skutočne ich oceniť. Ak budete hľadať v ľuďoch to dobré, budú vo vašej prítomnosti robiť to isté.

 

 

Rada č. 2: Úprimne sa zaujímajte o druhých…

,,Ak sa budete naozaj zaujímať o ostatných, za 2 mesiace získate viac priateľov ako za 2 roky strávené úsilím, aby sa ostatní ľudia zaujímali o vás,” hovorí Dale Carnegie, odborník na komunikáciu a budovanie vzťahov.

Jeho posolstvo je viac ako aktuálne. Množstvo ľudí, či už v obchodnej sfére alebo v neziskovom sektore sa domnieva, že nových priateľov si získame tak, že budeme druhých nútiť, aby sa o nás zaujímali. Takto to však v skutočnosti nefunguje…

Pokúste sa zahryznúť si počas nasledujúcich dní do jazyka pred tým, než niečo poviete. A dajte príležitosť vyrozprávať sa svojmu partnerovi, spolužiakovi či kolegovi. Spýtajte sa ho na rodinu, nové úspechy či nápady, nad ktorými momentálne premýšľa.

Bude sa vo vašej prítomnosti cítiť veľmi príjemne a rovnako bude vašu spoločnosť vyhľadávať aj v budúcnosti.

 

Rada č. 3: Nestačí počúvať, ale v správnej chvíli vedieť príbeh precítiť…

Ak váš najlepší priateľ zrovna hovorí o svojej dovolenke a spomína skok z padáka, vaša reakcia bude zrejme:  ,,WOW, to musel byť teda zážitok, ty vole…” Reálne sa vás však táto informácia sotva dotkla.

Pokiaľ sa však vcítite do toho momentu, keď sa váš priateľ z hlboka nadýchol, pustil sa lietadla, zacítil silný náraz vetra a videl krajinu z výšky stoviek metrov… nabehnú vám zimomriavky, rozbúši sa vám srdce a pocítite dávku adrenalínu. Umenie precítiť s druhými výnimočné okamihy v ich živote je veľmi dôležité.

Empatia je však oveľa dôležitejšia pri konfliktoch a nedorozumeniach. V prípade, že vznikne nevyriešiteľná situácia medzi dvomi ľuďmi, moje odporúčanie znie, aby si tieto osoby vymenili pozície. Následne prerozprávali príbeh a moment konfliktu očami toho druhého. A s najväčšou pravdepodobnosťou sa stane malý zázrak – napätie začne zanikať.

 

 

Rada číslo 4: Usmievajte sa!

Zlaté pravidlo, ktorým sa nikdy nemôžete presýtiť :) Vyskúšané a overené! Viete, čo sa stane, ak sa na školení na niekoho usmejem? Úsmev sa mi vráti! Pokiaľ sa usmievam dokonca v uliciach miest na neznámych ľudí, začínajú sa mi zdraviť. Majú pocit, že ich poznám a že sme dobrí priatelia. A to iba vďaka jednoduchému úsmevu.

Každý z nás sa radšej stretáva s priateľmi, ktorí majú dobrú náladu a úsmevu na rozdávanie. Ak ste nositeľom zlej energie a pôsobíte negatívne, bude to mať dopad aj na vaše vzťahy. Niekto múdry raz povedal, že vaše problémy väčšinu ľudí nezaujímajú a ostatok vám ich len dopraje.

Preto odporúčam usmievať sa a pravidelne sa smiať. Pomôcť vám v tom môže aj jóga smiechu, ktorá je v tomto prípade veľmi užitočným užitočným nástrojom.

 

 

Rada č. 5: Oslovujte ľudí vlastným menom!

Pamätajte si, že vlastné meno je pre človeka tým nasladším a najdôležitejším slovom v každom jazyku. Zapamätať si ho by malo byť výsledkom vašej túžby dať druhému človeku pocit, že je pre vás dôležitý.

Jeden z psychologických prieskumov hovorí, že ľudí, ktorých oslovíte menom, na vás budú  reagovať oveľa pozitívnejšie a príjemnejšie ako ľudia, ktorých voláte ,,hen ty v rozťahaných teplákoch.”

Z vlastnej skúsenosti viem, že zapamätať si mená nových účastníkov školenia, ktoré stretnete nie je vôbec jednoduché. Oplatí sa však do tejto snahy investovať maximum svojej energie aj času. Preto sa s vami podelím aspoň o tri tipy, ktoré vám výrazne uľahčia túto inak namáhavú prácu:

– Vytvorte si asociáciu medzi menom a výzorom
– V priebehu prvých 15-tich minútach spoločného stretnutia s novou osobou sa usilujte       vysloviť meno vášho partnera aspoň 4 krát

– Zhovárajte sa s inými o mene spomínanej osoby

 

 

Bonus

Na záver si dovolím odporučiť vám ešte jeden skvelý tip, ktorý dávam účastníkom školenia Nemožno nekomunikovať/Ako sa stať majstrom v komunikácii:

Noste zo sebou zápisník a pero. Keď vás čokoľvek počas rozhovoru s vašim priateľom či kolegom zaujme, zaznačte si to. Z daného momentu si tak odnesiete nielen dobrú myšlienku, ale partnerovi dáte na javo, že si ho vážite.

Prečo ste tu nenašli 7 rád, ale iba 5?

Pretože človek má tendenciu rýchlo zabúdať a nedokáže spracovať veľké množstvo informácii a odporúčaní. Preto som sa rozhodol, že je lepšie najprv aplikovať týchto 5 jednoduchých princípov a po ich úspešnej realizácii sa zastaviť po ďalšie rady. Tie pribudnú na mojom blogu už v priebehu nasledujúceho mesiaca.

V prípade vašich otázok ma môžete kontaktovať, rád vám ich zodpoviem. Rovnako môžete využiť príležitosť objednať si jedno zo spomínaných školení pre seba či svojich známych, stačí ak mi napíšete (klik).

Ak vás dnešný blog inšpiroval a máte pocit, že by mohol pomôcť aj vašim priateľom, odporučte im ho alebo zazdieľajte…

 

 

Zdoj: jaroslavdodok.com 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK