Začínal ako rozvozca pizze za 4 doláre na hodinu. Dnes je z neho pizzový magnát a vlastní 270 reštaurácií
- Úspech sa stal pre mladého Pakistanca životným cieľom
- Musel si to však zaslúžiť a prejsť od pultu v malej pizzérii až k vlastníctvu desiatok prevádzok
- Úspech sa stal pre mladého Pakistanca životným cieľom
- Musel si to však zaslúžiť a prejsť od pultu v malej pizzérii až k vlastníctvu desiatok prevádzok
Úspech sa zaručiť nedá, ale treba na tom tvrdo pracovať. V roku 1991, keď sa Nadeem Bajwa presťahoval zo svojho rodného Pakistanu do Spojených štátov, nikto by nepredpokladal, že sa stane jedným z najväčších franšízantov spoločnosti Papa John’s v Severnej Amerike. Jeho príbeh je príkladom toho, ako odhodlanie, vytrvalosť a schopnosť učiť sa z chýb môžu viesť k obrovskému úspechu, píše CNBC.
Snaha a vytrvalosť nie sú zárukou úspechu. Sú však nevyhnutným predpokladom pre to, aby si takúto možnosť v živote dostal. Podobne ako Nadeem Bajwa.
Začiatky s minimom
Nadeem prišiel do USA, keď mal len dvadsaťtri rokov, a nemal žiadne skúsenosti s lietaním ani so životom v zahraničí. Prvýkrát nastúpil na let do Spojených štátov s obrovským množstvom neistoty a obáv. „To bola moja prvá cesta lietadlom. Nikdy predtým som neletel, a to bolo náročné,“ priznáva Bajwa, ktorý sa musel vyrovnať s kultúrnym šokom, jazykovou bariérou a pocitmi osamelosti v cudzej krajine. Napriek tomu sa rozhodol pre úspech.
From delivering pizzas for $4.25/hr to owning over 270 Papa Johns restaurants ?
Nadeem Bajwa’s incredible journey is a powerful reminder that every job can be a stepping stone to an empire.
Read more: https://t.co/2vs0ABegue
What’s one lesson you’ve learned from a past job? ?… pic.twitter.com/1Xf57WVJaL— Matthias Spott (@SpottMatthias) August 27, 2025
Jeho prvé kroky v USA viedli do mesta Fort Wayne v Indiane, kde sa zapísal na vysokú školu. Aby si financoval svoje štúdium, pracoval v rôznych zamestnaniach. Začal ako doručovateľ pizze pre spoločnosť Papa John’s, kde zarábal iba 4,25 dolára na hodinu. K tomu si pribral aj ďalšie zamestnania – umývanie riadu a práca v Taco Bell.
Aj keď mal Bajwa niekoľko ďalších možností, jeho práce v pizzerii ho čoskoro zaujali. Práca doručovateľa mu umožnila lepšie spoznať podnik a jeho operácie. Zistil, že pizza biznis mu dáva nielen stabilný príjem, ale aj príležitosť rásť. Po absolvovaní vysokej školy v roku 1996 sa Bajwa stal manažérom oblasti a čoskoro zistil, že práca v korporátnom svete, ktorá bola jeho pôvodným cieľom, nebude pre neho to pravé.
„Skúšal som sa uchádzať o niekoľko korporátnych miest, ale uvedomil som si, že môžem zarobiť viac, ako som si predstavoval, a to v tejto práci,“ spomína Bajwa. Tento moment ho presvedčil, že sa chce sústrediť na podnikanie v oblasti pizze. A na vlastný úspech.
Úspech, ale aj podnikateľské chyby
V roku 2002 otvoril Bajwa svoju prvú vlastnú pizzeriu, a to s pomocou rodiny a bankového úveru. Kúpil staršie vybavenie za nízku cenu a dokázal postaviť obchod za polovicu nákladov, pretože väčšinu práce vykonal sám. „Celý môj prístup bol minimalizovať náklady a investovať viac do marketingu,“ vysvetľuje.
Prvé dni však neboli jednoduché. Nadeem sa príliš sústredil na reklamu a pripravoval otvorenie na veľkú akciu, pričom zanedbal školenie zamestnancov. To viedlo k chaosu pri otvorení a polovica personálu odišla. Na vlastných chybách sa však rýchlo poučil, že príprava je kľúčová. Po tomto neúspechu sa Bajwa rozhodol ešte raz pozrieť na svoje podnikanie, zlepšil školenia a rozbehol ďalšie pobočky.
Po úspechu svojich prvých dvoch prevádzok sa Bajwa rozhodol urýchlene expandovať. „Otvárali sme tri obchody za sebou. No, nemali sme dostatok skúseného personálu a to nám spôsobilo problémy,“ hovorí. Kríza v roku 2008 ešte viac spomalila jeho rast, no Bajwa sa nevzdal. Z týchto skúseností sa naučil hodnotu trpezlivosti a efektívneho riadenia.
Od doručovateľa k franšízovému magnátovi
Bajwa sa stále viac zameriaval na kvalitu svojich pizzerií, a aj na efektívnosť ich prevádzky. S pomocou svojej rodiny začal rozširovať svoje franšízové portfólio. Po niekoľkých úspešných rokoch začal investovať do iných podnikateľských sektorov vrátane technológie, výstavby a účtovníctva.
Dnes je Nadeem Bajwa CEO spoločnosti Bajco Group, ktorá prevádzkuje viac než 270 pizzerií po celých Spojených štátoch. Okrem toho podpísal dohodu s Papa John’s na otvorenie 50 nových pobočiek do roku 2028, pričom jeho cieľom je dosiahnuť až 500 prevádzok.
Nadeem Bajwa is the brother of Asim Saleem Bajwa the former DG-ISPR.https://t.co/OnfKPgFwaa
— Protagonist (@protagonist3E3) August 26, 2025
Pre Bajwu je jeho podnikateľský príbeh dôkazom toho, že odhodlanie, tvrdá práca a schopnosť sa učiť z chýb vedú k úspechu. „Nikdy som nesníval o takomto raste, ale všetko to začalo jednoducho doručovaním pizze. Môžeš tomu uveriť?“ pýta sa. Aj keď dosiahol obrovský úspech, zostal skromný a vždy sa pokúša zlepšovať nielen svoje podnikanie, ale aj seba.
Táto cesta nemá byť návodom pre ostatných. Ale skôr inšpiráciou k tomu, aby konali. A nečakali.
Čítaj viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: CNBC