Bitka elektromobilov: Toto je 10 najlepších kompaktných elektrických SUV v Európe (REBRÍČEK)

  • Kompaktné elektro-SUV sú čoraz obľúbenejšie
  • Test desiatoch modelov zostavil rebríček tých najlepších v pomere cena a výkon
škoda Elroq, SUV
  • Kompaktné elektro-SUV sú čoraz obľúbenejšie
  • Test desiatoch modelov zostavil rebríček tých najlepších v pomere cena a výkon
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Automobily SUV patria dlhodobo medzi najpredávanejšie autá v Európe. Podľa údajov nemeckého úradu KBA dnes tvoria dokonca až 35 percent všetkých nových registrácií.

Zvlášť obľúbené sú kompaktné verzie, ktoré kombinujú praktickosť s nižšími prevádzkovými nákladmi a lepšou obratnosťou v meste. Aj preto sa stali hlavným segmentom pri elektromobiloch.

Redakcia portálu Auto Bild otestovala desať zástupcov tohto segmentu, pričom ich hodnotila podľa nového bodového systému. Ceny testovaných vozidiel sa pohybovali do 58-tisíc eur a výsledky ukázali, ktoré modely prinášajú najlepší pomer ceny, výkonu a technológie.

Malí hráči s veľkým potenciálom

Ako najlacnejší z testovaných modelov zaujal práve automobil značky Mini, Mini Aceman. Hneď na začiatku je potrebné poznamenať, že tento automobil má s 38,5 kWh najmenšiu batériu zo všetkých testovaných SUV.

Pri miernej spotrebe 20,5 kWh na 100 km to prirodzene stačí na pomerne prehľadný testovací dojazd 155 km, no podľa výrobcu je možné dosiahnuť až 301 km, takže testovaný dojazd by sa mal dať mierne prekonať prispôsobenou jazdou.

Najväčším plusom je cena – testovaný exemplár stál 35 540 eur, čo je v tomto segmente spodná hranica. „Aj keď Aceman neponúka priestor pre veľkú rodinu, v pomere cena–výkon patrí medzi lídrov,“ konštatuje hodnotenie.

„Aj keď Aceman neposkytne komfort pre veľkú rodinu, v kategórii cena–výkon patrí medzi lídrov,“ uviedli hodnotitelia.

Rovnako tak zaujal aj Peugeot E-3008 tretej generácie, ktorý bol v teste hodnotený známkou 2,1. Disponuje motorom s výkonom 213 koní a batériou s kapacitou 73 kWh. Vďaka tomu dosiahol reálny dojazd 372 kilometrov.

Tretie verzia tohto modelu vyšla z koncernu Stellantis v roku 2024, tentoraz však ako plne elektrické auto, ktoré v testoch dosiahlo veľmi dobré výsledky. S dĺžkou 4,54 m je o niečo dlhšie ako tu stanovený štandard, ale pôsobí ešte väčším dojmom.

Zaujme aj interiérom  s futuristickým displejom, ktorý sa tiahne naprieč celou palubnou doskou. Cenovo však patrí k drahším modelom. Testovaný kus stál 53 450 eur, no základná verzia je dostupná už od 48 650 eur.

Dizajn, výkon a rýchle nabíjanie

Známkou 2,0 sa môže pochváliť napríklad Volvo EX30, ktoré je dostupné v jednomotorovej aj dvojmotorovej verzii. S batériou 64 kWh zvládlo v teste 290 kilometrov, no nízke teploty spotrebu umelo navýšili. Výhodou je rýchle nabíjanie výkonom až 175 kW, čo bolo v porovnaní s konkurenciou najlepšie. Cena začína na 39 790 eur, čo z neho robí konkurencieschopný model.

Volvo EX30
zdroj: volvocars.com

Automobil značky Smart #3 a športovejšia verzia #3 Brabus zasa priniesli testovaciu spotrebu pod 20 kWh na 100 km a testované dojazdy nad 300 kilometrov. S dĺžkou 4,40 metra ponúkajú rozumný kompromis medzi kompaktnosťou a pohodlím.

„Smart #3 prekvapil nízkou spotrebou a veľmi slušným výkonom,“ uviedli hodnotitelia. Cena základného modelu sa však tiež pohybovala vo vyšších číslach, a to konkrétne okolo 46 490 eur.

Spoločnosť Lynk & Co sa zameriava na „nový prémiový“ segment trhu s cieľom poskytnúť zákazníkom inovatívny dizajn, pokročilé technológie a nové zážitky z mobility. Ich model Lynk & Co 02, značka spojená s koncernom Geely, presvedčila testovacím dojazdom 377 kilometrov a príjemnou spotrebou 19,6 kWh. Vstupná cena 39 995 eur pritom ostala pod hranicou 40-tisíc eur, čo z neho robí atraktívnu alternatívu pre záujemcov o menej známe značky.

Prémiové značky a špičkové spracovanie

Bývalá značka miniautomobilov Smart vyrába solídne a cenovo dostupné elektrické SUV, ktoré v prípade modelu #1 ponúkajú aj nečakaný výkon. Tento model, Smart #1 Brabus, bol s výkonom 428 koní jedným z najsilnejších vozidiel testu.

Napriek športovým parametrom si zachoval priaznivú spotrebu 19,7 kWh a cenovku od 34 990 eur. Hodnotenie 1,8 potvrdilo, že aj menšia značka vie konkurovať tradičným hráčom. Automobil je taktiež úsporný, čo sa týka spotreby elektrickej energie: testovaná spotreba je 19,7 kWh na 100 kilometrov.

V teste sa objavil aj automobil značky BMW, konkrétne BMW iX1 eDrive 20 , ktorý sa prezentoval testovacou spotrebou len 19 kWh na 100 km, čo je pre dvojtonové vozidlo výborný výsledok.

Reálny dojazd dosiahol 366 kilometrov, pričom cena základnej verzie začína na 48 400 eur. Testovaná konfigurácia stála 57 800 eur, no zaujala vysokou kvalitou spracovania. „BMW iX1 pôsobí sebavedomo a jazdí s typickou nemeckou istotou,“ uvádza hodnotenie.

Víťaz testu

Absolútnym víťazom sa stal model Škoda Elroq, ktorý získal známku 1,5 – najlepšiu zo všetkých testovaných modelov. V základnej verzii je tento model dostupný už od 33 900 eur, pričom testovaná konfigurácia za 52 340 eur disponovala 77 kWh batériou a dojazd 323 kilometrov.

Auto sa zároveň môže pochváliť rýchlym nabíjaním výkonom 175 kW vďaka čomu sa dá energia doplniť rýchlo, hoci spotreba 28,5 kWh bola vyššia ako u konkurencie.

Škoda Elroq ukázala, že aj stredoeurópsky výrobca dokáže udávať tón v konkurencii prémiových značiek. Vďaka širokej palete verzií a priaznivej základnej cene je atraktívny pre širší okruh zákazníkov.

Test Auto Bild tak ukázal, že segment kompaktných elektro-SUV ponúka širokú paletu možností – od cenovo dostupného Mini Aceman až po prémiový BMW iX1.

Najlepšie hodnotenie však získala česká Škoda Elroq, ktorá kombinuje moderný dizajn, solídny dojazd a rýchle nabíjanie. V čase, keď sa elektromobilita stáva štandardom, je práve táto kategória vozidiel odpoveďou pre vodičov, ktorí hľadajú rovnováhu medzi cenou, komfortom a ekologickou stopou.

Čítaj viac z kategórie: Auto

Zdroje: Auto Bild, Mini Aceman, Peugeot E-3008, Volvo EX30, Smart #3 Brabus, Lynk & Co 02, Smart #1 Brabus, BMW iX1 eDrive 20, Škoda Elroq

Najnovšie videá

Trendové videá