Slováci neprekvapili: Toto sú frázy a weby, ktoré sme v roku 2020 na internete vyhľadávali najviac

  • Hoci sa minulý rok niesol v znamení pandémie, Slováci si z nej očividne ťažkú hlavu nerobili
  • Googlili najmä bežné weby, ktoré sa koronavírusu vôbec netýkali
pjimage – 2021-07-27T180903.296
  • Hoci sa minulý rok niesol v znamení pandémie, Slováci si z nej očividne ťažkú hlavu nerobili
  • Googlili najmä bežné weby, ktoré sa koronavírusu vôbec netýkali
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Na internete trávime veľmi veľa času vyhľadávaním rôznych vecí. Vďaka kľúčovým slovám, ktoré denne zadávame do vyhľadávačov, vzniká mnoho výskumov a štatistík. Za jedným z nich stojí aj Marketing Miner.

Výskum sa zameral na kľúčové slová, ktoré Slováci vyhľadávajú najčastejšie. Vieš uhádnuť, ktoré to sú?

Rok 2020 možno označiť za pandemický a fakt, že Slováci trávili jeho veľkú časť v pohodlí domova sa odrazil aj na najvyhľadávanejších kľúčových slovách. Možno by si čakal, že počas 2020 sme googlili informácie o koronavíruse, no opak je pravdou.

zdroj: Unsplash/Campaign Creators

Nie je však prekvapením, že na prvom mieste je slovo Facebook, ktoré bolo za mesiac vyhľadané priemerne viac ako 7-miliónov raz.  Podľa grafu, ktorý pripravil Marketing Miner, je však očividné, že tento trend každý rok klesá.

 „Spôsobené to môže byť rôznymi škandálmi, ktoré Facebook v poslednom období zažíva a tiež aj nástupom nových sociálnych sietí (TikTok, Clubhouse…),“ uvádza sa v tlačovej správe.

Slováci si gurmáni

Za obľúbenou sociálnou sieťou sa umiestnila platforma Youtube, ktorú Slováci vyhľadávali priemerne necelé 4-milióny razy. O niečo menej sa Slováci zaujímali o Bazoš, Topky prekladač. Zaujímavosťou je, že v tomto zozname nechýba ani starý-dobrý Pokec, ktorý bol v roku 2020 vyhľadávanejší ako Gmail. 

Prieskum ukázal, že Slováci vedia s voľným časom narábať veľmi dobre. Kľúčové slovo porno bolo vyhľadávanie priemerne 1,5-miliónakrát. Do tejto TOP 10 sa zmestil ešte samotný Google.

zdroj: Marketing Miner

Vyhľadávanie Slovákov nestálo veľa času

Marketing Miner sa pozrel aj na dĺžku a počet slov, ktoré sme vyhľadávali najčastejšie. Nie je žiadnym prekvapením, že vedú jednoslovné výrazy a trojslovné frázy. Najhľadanejšie slová mali 8 písmen a najčastejšia dĺžka frázy predstavovala 15 písmen.

Až takmer 90 percent hľadaných fráz pozostáva malo maximálne 25 znakov a 5 slov. Možno tak skonštatovať, že Slováci hľadali cez pomerne krátke frázy, no chceli pomerne komplexnú odpoveď. 

Čítaj viac z kategórie: Marketing

Najnovšie videá

Trendové videá