McDonald’s má za sebou úspešný rok. Obslúžili ohromné množstvo zákazníkov: Predaju kraľujú 3 produkty
McDonald’s Slovakia má za sebou úspešný rok 2023. Rástol počet reštaurácií aj zákazníkov. Tých bolo viac ako 19 miliónov. Aj vďaka štyrom novým reštauráciám sa tržby navýšili o viac ako 18 % a najobľúbenejšími produktami zostávajú Cheeseburger, Big Mac a hranolky. Spoločnosť sa chce v tomto roku zamerať predovšetkým na expanziu do slovenských regiónov, ďalšie zlepšovanie zákazníckej skúsenosti a rozvoj udržateľných a spoločensky zodpovedných aktivít.
Jedna z najhodnotnejších firiem na svete predstavila svoje hospodárske výsledky na Slovensku. Tuzemské reštaurácie s ikonickými zlatými oblúkmi obslúžili v minulom roku viac ako 19 mil. zákazníkov, čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o viac ako 2,2 mil. zákazníkov.
Spoločnosti McDonald’s oproti roku 2022 vzrástli tržby o približne 18 %. Pozitívne výsledky ovplyvnil nielen záujem zákazníkov, ale taktiež otvorenie štyroch nových reštaurácií a výrazná rekonštrukcia reštaurácie v nákupnom centre Eurovea. V tomto trende chce firma pokračovať aj tento rok: „V minulom roku sme sa zamerali nielen na veľké, ale aj menšie mestá v regiónoch. Expanzia je našou dlhodobou stratégiou, ktorú ešte posilníme. V závere minulého roka sme otvorili novú reštauráciu v Dunajskej Strede a už teraz aktívne pripravujeme otvorenie ďalších. Naším plánom je otvárať 3 až 5 prevádzok ročne naprieč celým Slovenskom,“ hovorí generálna riaditeľka McDonald’s Česko, Slovensko a Ukrajina Yuliya Badritdinova.


S otváraním reštaurácií súvisí aj snaha spoločnosti rozšíriť počet svojich licenčných partnerov, ktorých je na slovenskom trhu aktuálne trinásť. Investície, ktoré zahŕňajú aj rekonštrukcie vybraných existujúcich prevádzok, odhaduje McDonald’s na približne 18 mil. eur.
Slováci častejšie objednávajú svoje obľúbené produkty prostredníctvom služby McDelivery. V minulom roku s pomocou doručovacích partnerov McDonald’s zrealizoval viac ako 1,2 mil. objednávok, teda zhruba o 67 % viac ako v predchádzajúcom roku. Dobré výsledky priniesla aj nová digitálna služba MyOrder, ktorú zákazníci od roku 2023 nájdu v mobilnej aplikácii.
Prostredníctvom nej si môžu ľudia objednať jedlo a nápoje vopred, čím ušetria čas. V reštaurácii zase umožňuje objednať produkty pohodlne priamo od stola. McDonald’s takto vybavil viac ako 200-tisíc objednávok.


V rebríčku najobľúbenejších produktov tradične vedie Cheeseburger, v minulom roku sa predalo viac ako 6 miliónov kusov. V miliónoch sú taktiež predaje na druhej a tretej priečke, ktoré obsadili legendárny Big Mac a hranolky. Popularite sa tešili taktiež limitované edície, ktorým dominuje mimoriadne obľúbená Syrová sezóna. Svoju stopu v McDonald’s menu zanechal aj český šéfkuchár Přemek Forejt so svojimi originálnymi Maestro burgrami.
McDonald’s sa spolu so svojimi licenčnými partnermi sústredil taktiež na svoje udržateľné a komunitné aktivity. Podpora bola mierená do činnosti neziskovej organizácie Ronald McDonald House Charities (RMHC), ktorá sa už 20 rokov venuje starostlivosti o rodiny vážne chorých a dlhodobo hospitalizovaných detí. Organizácia RMHC od začiatku svojho pôsobenia pomohla už 11 slovenským nemocniciam, pričom výška pomoci sa vyšplhala na viac ako 1 mil. eur. Informácie o RMHC nájdete na webovej stránke www.rmhc.sk.
Rekordy v minulom roku neobišli ani najväčší školský futbalový turnaj McDonald’s Cup. V rámci celoročných zápasov vybehlo minulý rok na trávniky na celom Slovensku viac ako 12-tisíc detí z 1 010 základných škôl. Tento rok spoločnosť pripravuje jubilejný 25. ročník. Štvrťstoročie turnaja môžu základné školy osláviť spoločne s McDonald’s. Do tohtoročného jubilejného 25. ročníka sa prihlásilo rekordných 1 150 škôl. Viac sa dozviete na webovej stránke www.mcdonaldscup.sk.



Čítaj viac z kategórie: PR