Ak sa naučíte predať sami seba, dokážete predať čokoľvek

Peter Čelko / 15. novembra 2014 / Lifehacking

V jednom z predchádzajúcich príspevkov som vám sľúbil, že oslovím Lukáša Mikuláška a poprosím ho, aby nám odhalil svoje tajomstvo ako zarobiť na internete. Mám pre vás dobrú správu. Podarilo sa mi ho ukecať a vyspovedal som ho.

No pridávam k tomu ešte jedno veľmi príjemné prekvapenie. Počas týždňa som nezaháľal a k Lukášovi Mikuláškovi sa pridal aj Martin Mažár, expert na predaj. Preto dostanete 2x viac informácii od prvotriednych odborníkov. Máte sa na čo tešiť :)

Porozprávali sme sa o tom, ako budovať značku, stať sa expertom v očiach iných a v konečnom dôsledku navýšiť predaj cez Facebook, internet a sociálne siete ako také…

Poďme na to:

Ahoj Lukáš, môžeš sa mojim čitateľom stručne predstaviť, v čom podnikáš, čo máš nové?

Začínal som ako bloger a prevádzkovateľ malého online kníhkupectva pre osobný a profesionálny rozvojwww.upbook.skNeskôr sa portfólio rozširovalo. Dnes je pre mňa prioritná tvorba obsahu na zakázku. Predaj reklamného priestoru na mojich weboch a blogoch. Taktiež sa začínam viac venovať affiliate marketingu.

predaj cez facebook a lukas mikulasko

Mám projekt iamcool.sk, ktorý sa venuje vzdelávaniu a už máme namierené za hranice nášho malého Slovenska. Taktiež pracujem na svojej prvej knihe o budovaní osobnej značky pomocou online nástrojov.

 

Aká je základná rada, čo by si poradil podnikateľom, ktorí sa snažia odprezentovať svoj biznis online?

Neustále budujte svoju značku. A začnite ešte skôr, než začnete reálne podnikať. Ak sa naučíte predať sami seba, dokážete predať čokoľvek. A to je v biznise skutočne dôležité. Či už ide o offline alebo online.

 

Aké nástroje na propagáciu svojho podnikania používaš ty?

Nástrojov ako podporiť svoju značku je mnoho. Ja využívam sociálne siete a blog. Twitter, Google+, LinkedIn, Facebook. Veľmi dobré skúsenosti mám aj s platenou reklamou na Facebooku. Blog v spojení so sociálnymi sieťami je pre mňa úžasná kombinácia, ktorá má obrovskú silu, pokiaľ sa to robí správne.

 

Ďakujem ti veľmi pekne Lukáš. Prajem ti veľa úspechov.

 

Po Lukášovi Mikuláškovi prišiel na rad Martin Mažár a skutočne sa rozhovoril…

 

Ahoj Martin, môžeš sa mojim čitateľom stručne predstaviť, v čom podnikáš?

V skratke pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Už od roku 2001 sa venujem predaju, z toho väčšinu času som strávil v priamom predaji.

Dnes uprednostňujem využívanie moderných techník v predaji, lebo dokážu výrazne zefektívniť prácu a najmä zvýšiť zárobok človeka. A toto isté učím aj obchodníkov a podnikateľov v mojich kurzoch.

 

 

To znie zaujímavo, čo máš nové?

Minulý rok som testoval využitie Facebooku resp. osobného profilu na biznis. Zistil som, že je v tom obrovský potenciál. V týchto dňoch dokončujem online kurz, ktorý bude zameraný práve na využitie osobného profilu na Facebooku na biznis. Bude sa volať Facebook Naruby.

Naruby preto, lebo všetky školenia o Facebooku sú zamerané na “prácu s Facebookovými stránkami”, avšak nikto nehovorí o tom, že aj osobný profil je možné využiť na získavanie klientom, a dokonca je to oveľa jednoduchšie ako práca s “Facebookovými stránkami”.

 

Aká je základná rada, čo by si poradil podnikateľom, ktorí sa snažia odprezentovať svoj biznis online?

Keď sa stretávam s obchodníkmi alebo podnikateľmi, tak vždy mi hovoria, že by boli najradšej, keby im klienti sami volali. Keď im následne položím dve otázky, tak na základe odpovedí si uvedomia, prečo im ľudia nevolajú.

Prvá otázka je “Koľko ľudí vie čo robíte a ako im môžete pomôcť?” a druhá “Koľko z týchto ľudí vás považuje za odborníka?” Pokiaľ len malý počet ľudí vie čo robíte a malý počet ľudí váš považuje za odborníka, tak vám bude len malý počet ľudí volať – ak vôbec niekto.

Preto moja rada je, dajte čo najväčšiemu počtu ľudí vedieť, čo robíte a ako im dokážete pomôcť. Najjednoduchší spôsob ako to spraviť je využiť Facebook (a aj ostatné sociálne siete). Uveďte si do profilu čo robíte, občas pridajte odkaz na odborný článok z vašej praxe, pochváľte sa na Facebooku referenciami, aby ľudia zistili, čomu sa venujete a že ste v tom odborník.

Lebo len ak budú vedieť, čo robíte a budú vás považovať za odborníka, dvihnú telefón a zavolajú vám alebo vás odporučia svojim známym.

 

Aké nástroje na propagáciu svojho podnikania používaš ty?

V minulosti som hodne rozdával vizitky, skúšal som aj reklamu v tlači, ale to mi moc nefungovalo. Asi pred 3 až 4 rokmi som začal využívať online marketing na propagáciu a ukázalo sa to ako správny krok.

Dnes výlučne na svoju propagáciu používam sociálne siete a web. Píšem blogové články a pracujem s Facebookom a s LinkedINom. Toto sú veci, ktoré stoja za tým, že dnes nemusím klientom volať, ale oni volajú mne.

Ďakujem ti Martin, prajem ti veľa úspechov v tvojom podnikaní

 

 

Zdroj: namaximum.eu

Pridať komentár (0)