Ako napí­sať PPC rekla­mu tak, aby bola ppc?

paravan interactive / 15. júla 2015 / Tools a produktivita

Povie­te si „Dve vety? To je nič.“ Avšak aj za taký­mi krát­ky­mi for­mát­mi ako PPC rekla­ma sa skrý­va zlo­ži­té know-how.

 

Do jednej smsky môžete zmestiť 160 znakov, do tweetu dokonca len 140. Koľkokrát sa vám stalo, že ste sformulovali myšlienku a zistili ste, že ste prekročili znakový limit? A spomínate si na to utrpenie, keď ste museli preformulovať vety tak, aby ste ich skrátili, no nezničili ich význam?Na svete existujú ľudia, ktorí sa tomuto utrpeniu venujú profesionálne. Volajú sa copywriteri.

 

 

 

Umenie redukovať

Úlohou copywritera nie je produkovať texty ale redukovať ich. Produkcia textov je samozrejme súčasťou procesu, no nezredukovaný text je iba polovica roboty. Skrátiť texty však nestačí. Ide o ich správnu kondenzáciu. Plynie text prirodzene? Majú vety príjemnú rytmiku? Nie sú v texte zbytočné slová?

Copywriterovi nedá spávať jedna otázka – čo môžem z textu ešte odobrať, aby sa nezmenil jeho význam? A uznajte, pri limitoch 95 znakov v AdWords a 115 znakov pre FB Ads je to riadna výzva.

 

Produkt, call to action, emócia

Tieto tri veci musia byť v dobrej PPC reklame. Produkt nezabudne napísať nikto – ten ideme predsa predávať. Call to action napíše veľa ľudí – veď užívateľa treba naviesť správnym smerom. Emócia je v PPC reklamách len výnimočne. Text, v ktorom sú zastúpené všetky tri zložky, je svätý grál. Je ťažké získať ho, no keď sa vám to podarí, budete sa topiť v nebeskom bohatstve.

 

 

Superlatívy

S akýmkoľvek prívlastkom „naj-“ pracujte extrémne opatrne. Radíme používať ho iba vtedy, ak ste si stopercentne istí, že vám patrí. Ak totiž napíšete, že ste v niečom najlepší a zbadá to váš konkurent, koledujete si o sťažnosť na Rade pre reklamu. Pokiaľ teda naozaj preukázateľne nie ste v niečom najlepší. Ak naozaj máte najrýchlejší servis, najkvalitnejšiu tlač alebo ste najlepšia reštaurácia, choďte do toho. Vysuperlatívujte svoju reklamu do neba.

Ale pozor! Keď napíšete, že ste v niečom naj, vytvárate u zákazníka obrovské očakávania. Ak náhodou zákazník zistí, že nehovoríte pravdu, jeho hnev bude ešte väčší, ako keby bol sklamaný len tak obyčajne. A to vám potom klesnú hodnotenia na Foursquari, na Tripadvisore, dostanete nahnevané e-maily a na Facebooku schytáte hodnotenie s jedinou hviezdičkou. Superlatívy sú ako korenie – musí ich byť tak akurát, inak vás môžu znechutiť.

Malý príklad. Predstavte si, že predávate pozemky na Marse. Vaše reklamy by mohli vyzerať takto: 

Alebo predávate opasky, ktoré sa po obede sami uvoľnia: 

Ak si so svojou PPC kampaňou neviete rady, napíšte nám. My ju spravíme tak, aby bola ppc :)

 

zdroj: http://blog.paravan.sk/

Pridať komentár (0)