Aký bol Apps World 2015 v Ber­lí­ne?

Gabika Krehľová / 17. mája 2015 / Business

Ber­lín­sky Apps World 2015 sa opäť pred­sta­vil v plnej pará­de a náv­štev­ní­ci sa moh­li tešiť na dni plné zau­jí­ma­vý­ch pred­ná­šok, works­ho­pov a pre­zen­tá­cií. Jed­ným z naj­väč­ší­ch ťahá­kov bol Ste­ve Woz­niak, kto­rý stál pri zro­de samot­né­ho App­le Com­pu­ters.

 

Pred niekoľkými dňami som vďaka spontánnej súťaži na Facebooku od spoločnosti The Hundert vyhrala zlatý lístok na dvojdňovú exibíciu Apps World v hodnote 1000 €.

Aj napriek tomu však mala 7 pódii, ktoré boli počas oboch dní nabité zaujímavými prednáškami. Celá exibícia a asi polovica prednášok boli zdarma. Platené boli len niektoré prednášky, poväčšine ale tie zaujímavé.

V konečnom dôsledku som si ale všimla, že málokto si zakúpil platený lístok a nakoniec ani nikoho nekontrolovali, či ma lístok na platenú časť exibície alebo nie.

 

Panelové diskusie

Panelové diskusie boli súčasťou programu a prednášiek. V prípade, že sa s tým niekto ešte nestretol, tak panelová diskusia je diskusia niekoľkých ľudí na konkrétnu tému, ktorá je moderovaná jedným človekom. Na Apps world sa diskusií zúčastnilo v priemere 5 ľudí.

Za seba musím povedať, že mi táto forma “prednášok” veľmi nevyhovovala, pretože som sa nič zaujímavé nedozvedela. Bola som sa pozrieť na niekoľko panelov, pretože témy diskusií zneli vždy veľmi zaujímavo a s každým ďalším panelom som čakala, že to konečne bude dobré a že sa niečo dozviem. Bohužiaľ to tak nebolo. Občas padli nejaké zaujímavé čísla a postrehy, ale tých bolo minimálne, pretože z týchto diskusií som si zaznamenala úplne najmenej poznámok v porovnaní s ostatnými prednáškami. Diskutéri sa v zásade bavili o veľmi obecných veciach o ktorých sa vyjadrovali pomocou zbytočných omáčok.

 

Steve Wozniak

 

Zdroj Obrázku: Berlin Web Week

 

Kľúčovým speakerom konferencie bol Steve Wozniak, ktorý bol takisto úzko spojený s akoukoľvek propagáciou Apps World. Aj práve preto má konferencia tak zaujala.

Steve mal svoj priestor v developerskej zóne, ktorá nebola platená a bola teda prístupná pre každého. Jeho “vystúpenie” malo začať o 15:00 h, no priestory areálu sa začali vyplňovať ľuďmi oveľa skôr. Prišlo mi to celkom milé, ako každý čakal na celebritu s napätím, obzeral sa, stavial na špičky a šuškal si so susedom vedľa. Každý chcel vidieť Steva Wozniaka na živo. Keď sa Steve začal približovať, všetci dvihli nad hlavu telefóny a začali si ho fotiť. Chápem to. Aj ja by som si najradšej urobila fotku. Ale neurobila som si ju, pretože už aj tak mi prišlo smutné, že sa na neho všetci pozeráme cez obrazovky telefónov.

Steve Wozniak bol na pódiu približne hodinu. Nemal prednášku, ale odpovedal na otázky moderátora a publika. Otázky sa týkali predovšetkým toho ako vnímá moderné technológie, čo si myslí o iWatch a čo od neho očakává. Niektoré otázky smerovali aj na jeho osobný život.

Celá hodina bola veľmi inšpiratívná. Steve Wozniak rozprával zaujímavo o tom, ako vnímá nové technológie a čo pre neho znamenajú. Vysvetľoval, že je pre neho dôležité používať vecí, technológie a aplikácie, ktoré mu uľahčujú život a ktoré budú robiť určité aktivity za neho. Aj keď s jeho myšlienkou na jednej strane súhlasím, na druhej strane si uvedomujem, že vďaka týmto vymoženostiam lenivieme a vôbec sa netajíme tým, že to tak je.

 

 

 

Okrem toho som zistila, že Steve Wozniak, nadšenec pre technológie, ktorý stal za zrodom niečoho veľkého, je takisto učiteľ, ktorý učí deti v škole a robí to hrozne rád. Je to veľká súčasť jeho života a rozprával o tom s veľkým nadšením a entusiasmom!

Aj keď som si o ňom pôvodne myslela, že to je skromný a utiahnutý geek, úplne tak na mňa nepôsobil. Z jeho rozprávania som mala pocit, že je viac extrovertná ako introvertná osobnosť. Každopádne vzhľadovo vyzerá ako na všetkých fotkách, ktoré som videla. Je to bucľatý, bradatý deduško, ktorý sa až príliš podobá americkému Santa Clausovi.

 

 

Čísla a zaujímavosti z mobilného sveta

Z prednášok a panelových diskusií zaznelo niekoľko zaujímavosti a čísel, ktorá stoja za zmienku.

  • Priemerný užívateľ smartphonu má 45 aplikácií. V priemer používa 10 z nich.
  • 20 % užívateľov ani len neotvorí aplikáciu po tom, čo si ju stiahne.
  • 70 % užívateľov už stiahnutú aplikáciu neotvorí druhý krát.
  • Užívatelia Twitteru majú v priemere o 25% viac aplikácii ako “bežní užívatelia”.
  • Zákaznici spoločnosti Adidas uprednostňujú zdieľanie fotiek na Instagrame ako na Facebooku. Až 75% z tých, ktorí mali možnosť voľby medzi Facebookom a Instagramom, zvolili Instagram. Len 25% zvolilo Facebook.
  • Tri hlavné vecí, ktoré spoločnosti dopytujú od mediálných agentúr za posledný rok sú: datové analýzy, mobilný marketing a content marketing.
  • V súčasnosti sú firmy ochotné investovať do mobilných stratégii, aj napriek tomu, že budú prvé mesiace v stráte.

 

Marketingové tipy pre mobilné aplikácie

  • Mimo klasický marketing existujú 2 spôsoby ako získať nových zákazníkov aplikácie. Aplikácia sa musí objaviť vo “Featured apps” alebo v “Top charts” v App store. Bohužiaľ sa aplikácia v týchto dvoch záložkach neobjaví sama. Je preto nevyhnuté nadviazať spoluprácu s App Store.
  • Najlepším marketingovým kanálom pre získanie nových užívateľov aplikácií jeFacebook.
  • Platenou reklamou je možné získať nielen novú platenú návštevnosť, ale zároveň návštevnosť prirodzenú. Ak je aplikácia aspoň trocha podporená reklamou, užívatelia ju začnú viac vnímať a samy ju potom vyhľadávajú v App store.
  • Push notifikácie hrajú najdôležitejšiu rolu pri udržiavaní užívateľov pri používaní aplikácii. S týmito notifikáciami je ale potreba zachádzať opatrne, nakoľko môžu napáchať viac škody než úžitku. Pri ich používaní je potreba dbať na to, že by mali byť personalizované a vraciať užívateľov do tej časti aplikácie, ktorú najviac používajú.
  • Push notifikácie nie je dobré používať hneď pri stiahnutí aplikácie. Stáva sa bežne, že už pri otvorení sa nás aplikácia pýta, či chceme dostávať push hlásenia. V tejto chvíli odrádza väčšinu užívateľov od jeho ďalšieho používania. Preto by táto otázka mala zaznieť až po určitom čase, keď už sa mal možnosť užívateľ zoznámiť s jej fungovaním.

 

 

 

Prednášky a prípadové štúdie

 

Coca Cola

  • Na tejto prednáške nám CEO Coca Coly v Nemecku ukázal rôzne aplikácie, ktoré používajú pre komunikáciu so svojimi zákazníkmi v B2B sektore. Mobilné aplikácie tak v Coca Cole nahradili rôzne tlačené materiály a podklady.
  • Jedna z aplikácii napríklad na základe GPS nájde všetky predajne Coca Coly v okolí, zobrazí fotky priestorov predajne a na základe niekoľkých faktorov vypočíta kvalitu propagácie Coca Coly na danom mieste. Na základe týchto faktorov tak môžu zamestnanci Coca Coly pomôcť svojím zákazníkom so zvyšovaním obratu z predaja nápojov.
  • Jedna z ich hlavných aplikácii sa poeticky volá “Get Happy”.

 

Twitter

  • Keďže som sa s reklamou na Twitteri zatiaľ nikdy nestretla a nevedela som ako funguje, táto prednáška bola pre mňa veľmi zaujímavá.
  • Zistila som, že propagácia mobilných aplikácii na Twitteri je možná pomocoukľúčových slov.
  • Modelový príklad na získanie nových užívateľov. Ak užívateľ tweetne niečo o tom, že sa nudí, zobrazí sa mu na základe kľúčových slov “nuda” napríklad reklama na online hru. “Nudíš sa? Zahraj si našu hru. Máš to hneď a zdarma!”
  • Modelový príklad na udržanie stávajúcich užívateľov. Tweet, obsahujúcí slovo Eminem alebo Beyonce je signálom napríklad pre Spotify, aby zobrazil svoju reklamu. “Vypočuj si nový album Eminema na Spotify!”

 

Stylight App

  • Stylight je aplikácia a zároveň online nákupný magazín, kde si môže užívateľ rovno zakúpiť konkrétný výrobok.
  • Zaujímavé je, že za Stylight aplikáciou stojí niekoľko chlapov vo veku 30 rokov.
  • Cieľová skupina sú však ženy vo veku 18 – 32.
  • Práve na prednáške hovorili o tom, ako vytvoriť produkt, u ktorého je veľmi ťažké vžiť sa do cieľovej skupiny.
  • Podstatou je nikdy sa nespoliehať na vlastný inštinkt a neustále testovať.
  • V Stylight testujú takmer každý týždeň, hoci na malej vzorke ľudí, ale doposiaľ sa im to stále osvedčilo!

 

 

Vungle

  • Vungle je spoločnosť, ktorá sa snaží vymýšľať kreatívný spôsob zobrazovania reklám počas hrania hier. Zmyslom je nespamovať užívateľov reklamnými bannermi, na ktoré sa kliká často len omylom.
  • Na prednáške bolo ukázaných niekoľko typov reklám. V skratke a v mojich slovách by som to zhrnula nejako takto. “Práve ste prešli level 10. Gratulujeme vám k úspešnému výkonu. Abyste načerpali sily do ďalšieho levelu, dajte si malú pauzu a pozrite sa na krátké video, ktoré by vás mohlo zaujímať. Za odmenu dostanete ďalší život naviac do ďalšieho kola.”

 

Disney

  • To najlepšie nakoniec. Musím teda povedať, že prednáška manažéra digitálu v Disney sa mi páčila úlne najviac.
  • Jednak mi bol sympatický jeho štýl prednášania, pretože rozprával veľmi zrozumiteľne a jasne, nič nepreháňal a nezveličoval a hneď na začiatku nám povedal, že nás nechce poučovať, ani o ničom presviedčať. Jednoducho nám prednášal fakty.
  • Prípadová štúdia o ktorej rozprával sa týkala jedného detského seriálu, ktorý bol veľmi úspešný v južnej Amerike a snažili sa s ním presadiť aj v Nemecku. Cieľová skupina boli deti 8 – 12 rokov a vysielaci čas v televízii bol o 14:00 poobede. Seriál však nemal ani zďaleka očakávanú sledovanosť. V Disney sa preto na základe rôznych podnetov rozhodli otestovať YouTube, ktorý sa ukázal ako veľký úspech. Aj napriek tomu sa rozhodli ďalšie seriály na YouTube neumiestňovať, kvôli problémom s pirátstvom a preto využili svoje www stránky, kde umiestnili videá a seriály. Aj keď webové stránky boli responsívne a veľmi jednoduché na ovládanie, nemali už taký veľký úspech. Na základe ďalších podnetov a na základe testovania prišli na to, že deti nechcú pozerať videá v rozhraní prehliadača, ale chcú mať k dispozícii aplikáciu. V Disney sa preto rozhodli vytvoriť úplne jednoduchú aplikáciu, kde sa dá na základe jedného kliknutia zhliadnuť požadované video. Aplikácia mala niekoľkonásobne väčší úspech ako v Disney pôvodne odhadovali.
  • Zaujímavý je takisto fakt, že deti používajú aplikáciu najčastejšie v čase pred 8:00 ráno a o 14:00, čo je v podstate zhodné s vysielacím časom v telke.
  • Táto prípadovka iba dokazuje silu mobilných aplikácii, nie len medzi dospelými ale v dnešnej dobe už predovšetkým medzi deťmi.

 

Je na čase článok ukončiť a dať mu nejaký záver. Apps World boli príjemne strávené 2 dni. Dozvedela som sa zaujímavé čísla z mobilného prostredia a utvrdila som si jeho dôležitosť nie len v marketingu ale celkovo v našich životoch. Na druhej strane som si uvedomila, že rozruch okolo mobilných aplikácii je miestami až prehnaný a že vďaka tomu, že v tom každý momentálne vidí potenciál, tak sa snaží presadiť v startupovom svete pomocou nových a často zbytočných aplikácii. Celkom sa ale teším na to, ako sa bude ďalej toto odvetvie vyvíjať a kam bude rásť.

 

 

zdroj: gabkakrhelova.com

Pridať komentár (0)