Až 60 % mladých pije na guráž. Gogo ich vyzval, aby radšej robili toto

  • Z prieskumu Axe vyplýva, že až 28 % mladých od 15 do 18 rokov pije v spoločnosti rodičov
  • Na zdvihnutie sebavedomia pije až 60 % mladých ľudí
  • Pred dosiahnutím plnoletosti sa opilo až 84 % mladých ľudí
  • Na základe týchto znepokojujúcich čísel sa Axe rozhodla pripraviť kampaň, o ktorej vám viac povie Adam Palovič, brand marketing manažér
  • Kampaň vznikla v spolupráci s ambasádorom značky Gogom, agentúrou Zaraguza CZ a agentúrou Mindshare
Youtube AXE/Unsplash
  • Z prieskumu Axe vyplýva, že až 28 % mladých od 15 do 18 rokov pije v spoločnosti rodičov
  • Na zdvihnutie sebavedomia pije až 60 % mladých ľudí
  • Pred dosiahnutím plnoletosti sa opilo až 84 % mladých ľudí
  • Na základe týchto znepokojujúcich čísel sa Axe rozhodla pripraviť kampaň, o ktorej vám viac povie Adam Palovič, brand marketing manažér
  • Kampaň vznikla v spolupráci s ambasádorom značky Gogom, agentúrou Zaraguza CZ a agentúrou Mindshare

Kto je Adam Palovič?

Je zodpovedný nielen za to, ako sa prezentuje značka Axe v médiách, ale rozhoduje aj o stratégiách a návrhoch kampaní, ktoré sa k tebe dostanú cez online a sociálne siete. V spoločnosti zastáva pozíciu Brand marketing manažér značky AXE pre Slovensko a Českú republiku.

V najnovšej kampani upozorňujete na problém s pitím alkoholu. Kde vlastne vznikol nápad spojiť Axe s tak pálčivým spoločenským problémom?

Spoločnosť Unilever sa dlhodobo sústreďuje na lokálne problémy a inak tomu nebolo ani v prípade tejto kampane. Vedeli sme, že pitie do tejto kategórie patrí a bude s našou cieľovkou rezonovať. S témou prišla agentúra Zaraguza, ktorá navrhla, ako tému,  práve nadmernú konzumáciu alkoholu medzi mladými. Niekoľko dní som sa hrabal v číslach a zistil, že tento problém je reálny. Keď sme si k tomu následne so šéfom sadli, dlho sme premýšľali, ako túto tému uchopíme.

Takže ste hneď nevedeli, ako to spojiť?

Nie, lebo téma alkoholu je ťažká. Uvedomovali sme si, že stojíme na veľmi tenkom ľade a môže sa to otočiť proti nám.

V čom konkrétne?

Najmä v tom, že mladí to pochopia tak, že „Axe nám zakazuje, aby sme pili“, čo nie je pravda. My nikoho nenútime, ani nepresviedčame, ale ani si o pití nerobíme ilúzie.

zdroj: AXE

Snažíte sa mladých ľudí motivovať k tomu aby pili menej ?

Chceme upozorniť na skutočnosť, že pitie je v Čechách a na Slovensku reálny problém. Chceli sme ukázať, že sú aj iné spôsoby ako si môže mladý človek dodať sebavedomie a nemusí piť na guráž. Za touto kampaňou sú reálne čísla a výskum. Značka sa na nízke sebavedomie mladých sústreďuje dlhodobo.

Mám to chápať tak, že ste kvôli kampani Alkosebavedomie skúmali, koľko ľudí pije na guráž?

Samozrejme. Realizovali sme výskum, ktorý sa venoval výlučne tejto téme. Vo výsledkoch sa ukázalo, že 90 % ľudí vo veku 16 až 24 rokov má skúsenosti s alkoholom, 80 % pije tvrdý alkohol pravidelne a na zdvihnutie sebavedomia pije až 60 % mladých ľudí. Pred dosiahnutím plnoletosti sa opilo až 84 % mladých.

To sú skutočne alarmujúce čísla, takže je obdivuhodné, že na to chcete upozorniť.

Firma Unilever sa pri každej svojej značke snaží komunikovať určité posolstvo a lokálny problém. V prípade Axe sme tému podložili reálnymi číslami, ktoré dokázali, že toto na našom území je reálny problém. Oslovilo to aj viaceré médiá a v jednom rádiu tomu venovali rannú tému.

zdroj: Youtube AXE

Snažíte sa takýmto spôsobom pozitívne ovplyvniť napríklad mladšiu generáciu, ktorá by sa mohla zamyslieť a uvedomiť si, že alkohol nepatrí do rúk 15-ročného človeka?

To je naším cieľom a je to jeden z dôvodov, prečo sme si na spoluprácu vybrali Goga. Je to influencer, ktorý rezonuje práve v mladšej cieľovej skupine. Tak isto sa snažíme cieliť na rodičov a starších, aby sme na tento problém upozornili čo najviac ľudí. Výskum nám totiž dokázal, že až 28 % chalanov od 15  do 18  rokov pije alkohol spolu s rodičmi. Aj preto toto nie je kampaň orientovaná na zvýšenie predaja a nikdy nebude.

S Gogom ale pracujete dlhodobejšie, z čoho mi vychádza, že máte pozitívnu skúsenosť už z uplynulých kampaní. Stavali ste aj na predchádzajúcich výsledkoch?

Áno, už prvá kampaň AXE you, mala 890 000 videní na Slovensku, a v Čechách to bolo niečo vyše milióna. Druhá kampaň ju prekonala a v tomto momente ju predbieha aj táto nová kampaň, ktorá má vyše 2 milióny videní. Len samotné video #IceChillChallange ich má vyše 600 tisíc. Kampaň je veľmi rozsiahla a už teraz je mimoriadne úspešná. Najmä, ak si uvedomíme, že ešte máme pred sebou mesiac.

 

Stretli ste sa aj s negatívnymi komentármi?

Áno, ale s tým sme rátali. Skôr sme prekvapení, že ich je tak málo. Priame reakcie pod videami sú pozitívne. 

Aký bude ďalší krok?

Myslím, že už môžem prezradiť, že chystáme limitovanú edíciu, kedy bude Axe v plechovke a vizuálom bude tvár Goga. Veľmi sa tešíme aj na túto ďalšiu fázu.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech