Finančná gramotnosť na Slovensku zlyháva, no Bratislava sa premenila na mekku finančného sveta vďaka konferencii Finweek
- V Bratislave sa konal 5. ročník konferencie Finweek, zastúpenie na nej malo mnoho svetových odborníkov
- Okrem inovácií zo sveta financií mala na konferencii veľké zastúpenie aj téma finančnej gramotnosti, práve tá u Slovákov zlyháva
- V Bratislave sa konal 5. ročník konferencie Finweek, zastúpenie na nej malo mnoho svetových odborníkov
- Okrem inovácií zo sveta financií mala na konferencii veľké zastúpenie aj téma finančnej gramotnosti, práve tá u Slovákov zlyháva
Bratislava sa nachvíľu stala mekkou finančného sveta. V uplynulých dňoch sa tam totižto konal už 5. ročník konferencie zameranej na inovácie vo finančnom sektore Finweek.
Hovorilo sa na nej o Digitálnom Eure, kryptomenách a ich regulácií, digitálnej transformácii bankového sveta a blockchaine, ale aj o inovatívnych insurtech riešení či finančnej gramotnosti.
„Finweek siaha už 6 rokov dozadu, keď sme začínali konferenciou zameranou čisto len na finančné technológie – takzvaný Fintech. Posledné roky sme rozhodli koncept posunúť do nového – širšieho formátu, keďže vo finančnom svete nejde len o technológiu,“ vysvetľuje Davy Čajko, riaditeľ spoločnosti Future Proof, ktorá Finweek organizuje.
Finančná gramotnosť na Slovensku zlyháva
Projekt teda ozvláštnili o tému, ktorá sa Slovákov dotýka – finančná gramotnosť. V prípade Slovenska by sa totižto dalo hovoriť skôr o negramotnosti. Ako vyplynulo z nedávneho prieskumu 365.bank, v oblasti finančnej gramotnosti obstáli deti na trojku.
„Ešte pred rokom to bola téma, o ktorej sa nehovorilo v dostatočnej miere. Výsledku sú v rámci školstva katastrofálne. Otázka je, do akej miery sa veci vylepšujú. Preto sme aj my do toho nášho formátu zakomponovali finančnú gramotnosť,“ upozorňuje Čajko na slabé vzdelávanie v rámci finančnej gramotnosti.
Diskutovalo sa aj o tom, ako zeefektívniť finančnú gramotnosť lepším zapojením sociálnych sietí a ako z influencerov urobiť hybnú silu finančnej gramotnosti.
„Influenceri majú obrovskú príležitosť posunúť finančnú gramotnosť dopredu. Určite to nie je o tom, že keď školstvo zlyháva, majú to robiť influenceri. Je to kolaborácia všetkých tých strán. Preto aj v jednej z našich diskusií sme mali zainteresované všetky strany – štát, influencerov, aj všetkých tých, ktorí robia inovatívne vzdelávanie,“ hovorí Čajko.
Úspešné 3 dni
Organizátori konferenciu slávnostne otvorili 26. októbra 2021, návštevníci mali možnosť pestrý program okúsiť až do 28. októbra. Na diskusiách sa zúčastnili mnohí svetoví odborníci – zastúpenie tu malo Slovensko, Česko, Amerika, Anglicko, Izrael, Belgicko, Dánsko, Fínsko, Litva či Rakúsko.