Bratislavčania majú plné zuby kolobežiek. Ľudia ich rozhadzujú bezohľadne po chodníkoch

  • Bratislava sa len nedávno stala jedným z prvých miest, kde Bolt predstavil nový model zdieľaných elektrických kolobežiek
  • Spoločnosť sa prostredníctvom zelených kolobežiek snaží uľahčiť ľuďom pohyb po meste počas momentálnej pandémie
  • Niektorým ľuďom však v meste vyslovene zavadzajú
Bolt/ Anton S.
  • Bratislava sa len nedávno stala jedným z prvých miest, kde Bolt predstavil nový model zdieľaných elektrických kolobežiek
  • Spoločnosť sa prostredníctvom zelených kolobežiek snaží uľahčiť ľuďom pohyb po meste počas momentálnej pandémie
  • Niektorým ľuďom však v meste vyslovene zavadzajú

Elektro kolobežky sa stali naozaj hitom uplynulých týždňov. Čoraz viac ľudí ich odsudzuje, že sú príliš nebezpečné, zavadzajú a na internete vznikli na túto tému pomerne búrlivé diskusie. 

Nedá sa niečo spraviť s kolobežkami v našom meste? Minimálne aspoň v Ružinove? Veď sú všade rozhádzané na križovatkách, v strede chodníkov, ľudia to už rozkopávajú. Už som párkrát videl ako matka s kočíkom nemohla prejsť lebo tri kolobežky v strede chodníka a jedna bola hodená na zemi. Mne už príde situácia neúnosná. Doslova mám toho plné zuby, odhliadnuc od toho ako na tom ľudia bezohľadne jazdia,” konštatuje Anton. 

Podobného názoru je aj Lukáš, ktorý dáva do pozornosti fakt, že autá parkujúce na chodníkoch pomaly nahrádzajú práve kolobežky. 

Bratislava roky rieši problém s parkovaním áut na chodníkoch a keď konečne začína byť nejaké riešenie v dohľade, začíname tam parkovať elektrokolobežky. Konkrétne Prievozu často chýbajú akékoľvek chodníky. Ak mesto bude schopné budovať adekvátnu cyklo (kolobežko) infraštruktúru a dá tomu jasné pravidlá, bude to super vec. Tak ako má bikeshering jasné dane stojiská na bicykle, mali by to mať aj kolobežky, aby sa nepovalovali a nezavadzali hocikde,” píše Lukáš. 

Podľa Dalibora sú nové kolobežky super vec, najmä ak ide o presun na kratšie vzdialenosti za priateľmi. Človeku dokážu podľa neho ušetriť aj niekoľko minút, ktoré by inak musel tráviť na zastávke, čakaním na spoj. 

Podľa mňa keby nebolo pár prípadov, ktorí si to požičiavajú len aby sa predvádzali a nehajú ich potom odstavené uprostred zastávky tak by nikomu nevadili. Ja aj keď idem po chodníku a idem cez veľa ľudí tak znížim výkon kolobežky takmer na chôdzu človeka, alebo ak sa dá tak prejdem cez cestu a je po probléme. Odstavujem ich na hluchých miestach pretože tak to aj kážu z Boltu. Keby začali pokutovať ľudí čo to odstavia bezpraho v strede chodníka tak máme po probléme. Podľa mňa ale je to super vec a chýbalo to tu,” vyjadril sa Dalibor.

Aj magistrát hlavného mesta Bratislava si všíma, že v meste zdieľame viac a viac bicyklov, áut či kolobežiek. Podľa primátora Matúša Valla je to dobre, nakoľko služby takzvanej zdieľanej mobility rozširujú možnosti pohybu po meste, pomáhajú odľahčiť dopravu a prirodzene tak prispievajú k tomu, aby sa nám v našom meste lepšie žilo. 

Vallo však upozorňuje, že aj zdieľané dopravné prostriedky je potrebné využívať rozumne a ohľaduplne. Aby sa dalo predísť chaosu, primátor dáva prevádzkovateľom služieb zdieľanej mobility do pozornosti základné pravidlá a odporúčania.

Teší nás, že prevádzkovatelia sú otvorení implementácii pravidiel a tiež spolupráci na zlepšovaní poskytovaných služieb. Napríklad na základe anonymných dát o cestách používateľov spoločne navrhneme “parkoviská” pre tieto vozidlá, ktoré budú najlepšie zodpovedať potrebám Bratislavčaniek a Bratislavčanov. Ďalším krokom k lepšiemu a bezpečnejšiemu využívaniu týchto služieb bude príprava všeobecne záväzného nariadenia, na ktorom aktuálne pracujeme,” dodáva Matúš Vallo. 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá