Burger King búra bariéry. V najnovšom spote ochutnáva burgre nevidiaci mladík

  • Reklamný spot vytvorila agentúra David zo São Paulo
  • Burger King chce pôsobiť edukačne a rúca bariéry o hendikepoch
burger
unsplash
  • Reklamný spot vytvorila agentúra David zo São Paulo
  • Burger King chce pôsobiť edukačne a rúca bariéry o hendikepoch

Ako prvý o novom spote Burger Kingu informoval portál Adweek.com. Za kreatívnym konceptom stojí reklamná agentúra David z brazílskeho São Paulo.

Burger King sa zameriava na širšie publikum a reklamnou kampaňou rúca bariéry. V hlavnej úlohe je Eduardo, nevidiaci muž, ktorý ochutnáva dva typy sendvičov – Double Cheddar a Big King. Na hlave má typickú papierovú korunu s logom Burger King. Eduardo krátko popisuje jedlo slovami: „Jednou z vecí, ktoré poviem je fakt, že neuverím, kým neuvidím,“ smeje sa. Titulok hovorí: Každý je vítaný!

Eduardo sedí, ohmatáva burgre, ovoniava ich a zároveň všetky svoje úkony popisuje. V gastronómii je potrebných väčšinou všetkých 5 zmyslov. Najdôležitejšia je chuť a vôňa. Vzhľad jedla je rovnako podstatný, ale prvé dva jednoznačne predávajú. Keď ti Eduardo spraví ešte aj vizuálnu vsuvku, dokážeš dosiahnuť úplne rovnaký pôžitok z jedla, ako vidiaci človek. Spot s dĺžkou 30 sekúnd sa vysiela v Brazílii a nesie v prvom rade etický odkaz.

Skvelé a vzácne je to, že hlavného protagonistu posadil režisér do roly veselého človeka, ktorý si užíva život a jedlo, slepota pre neho nie je hendikepom. Lebo Burger King môžeš milovať za každých okolností. Tento fast foodový reťazec ťa berie medzi seba. U nich proste splynieš s davom milovníkov burgrov.

Rafael Donato, kreatívny riaditeľ oddelenia, sa vyjadril, že z projektu sa naučili mnoho obe strany. „Je to typ práce, ktorý ti pomôže zmeniť pohľad na ľudí, ktorí majú zdravotné problémy, akým slepota bezpochyby je. Veríme, že toto sa nám podarí aj smerom k divákom,“ povedal.

Slepý Eduardo nevníma svoje zdravotné znevýhodnenie ako hendikep. Práve naopak. Je to typ človeka, ktorý sa na sebe zasmeje, užíva si zábavu presne tak, ako všetci milovníci Burger Kingu,“ dodáva Rafael Donato.

Kampaň bude súčasťou televízneho vysielania v celej krajine. Plánujú ju zaradiť nielen do štátnej televízie, ale aj do digitálnych médií a do platených kanálov. Pôjde o vôbec prvú brazílsku reklamu, kde bude zvukový popis prítomný po celú dobu trvania reklamy a nebude možnosť zvoliť si jeho vypnutie.

Burger King chce poukázať na fakt, že zmysly sú pre všetkých ľudí rovnaké a spájajú. A tiež, že jedlo ľudí spája. Lebo sendvič dokážeš veľmi pekne detekovať aj dotykom.

Neustále sa snažíme integrovať všetkých. Chceme, aby sa u nás cítili ako súčasť tímu, aby boli sami sebou a nebáli sa toho. Každého jedného jedinca rešpektujeme, povedal Ariel Grunkraut, riaditeľ marketingového oddelenia spoločnosti Burger King Brazília.

Zdroj: adweek.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK