Česká kampaň poukázala na rozdiely voči zahraničiu už aj pri toaletných papieroch

  • Česká kampaň "Stop dvojakej kvalite" pravidelne prichádza s výsledkami svojich meraní pri porovnávaní produktov domáceho a zahraničného trhu
  • Nie vždy je výsledok negatívny a okrem potravín sa zameriava aj na drogériu či spotrebný tovar
  • Tentokrát prišla kampaň s výsledkami testu toaletného papiera
84913_910fbdeade
dTest 
  • Česká kampaň "Stop dvojakej kvalite" pravidelne prichádza s výsledkami svojich meraní pri porovnávaní produktov domáceho a zahraničného trhu
  • Nie vždy je výsledok negatívny a okrem potravín sa zameriava aj na drogériu či spotrebný tovar
  • Tentokrát prišla kampaň s výsledkami testu toaletného papiera

Hoci je Slovensko krajinou, kde odpradávna vládlo heslo „za kvalitou za hranice“, už dávno tomu tak nie je a aj u nás sa môžeme pochváliť množstvom skvelých výrobkov. Agentúry, ktoré sa však zameriavajú na detaily a podrobne testujú predmety našej každodennej spotreby, ešte z času na čas nájdu negatíva, ktoré hrajú v prospech zahraničných produktov. Jedná sa najmä o zloženie potravín, o ktorom sme informovali už niekoľkokrát. O kauze zloženia známych Spišských párkov si prečítaš TU, o zavádzajúcej hmotnosti výrobkov TU.

Nedávno prišiel známy magazín spotrebiteľských testov dTest s výsledkom porovnávania toaletných papierov. Pod hlavičkou „dvojitá kvalita aj na záchode“ si zo 17 testovaných značiek dal záležať najmä na dvoch, ktoré kúpil na domácom trhu a v Rakúsku. Jedná sa o značky Billa/Clever a Lidl/Floralys.

Zatiaľ čo privátna značka predajcu Lidl si viedla v praktických testoch celkom dobre a od rakúskeho partnera sa odlišuje len jedným percentuálnym bodom, pri druhej testovanej značke nastal problém. V Rakúsku spotrebiteľ pod značkou Clever dostane trojvrstvový papier a v Česku kúpiš len dvojvrstvový alebo s jednou vrstvou recyklovaný, čiže produkt do porovnávania nemohol byť právoplatne zahrnutý.

Najlepší výsledok testu získala značka Rossmann, ktorú nájdeš v Česku a napríklad aj v susednom Poľsku. Najhoršie na tom zostal toaletný papier Q-Soft. Parametre, ktoré sa merali a na prvé počutie môžu zdať humorné, boli pevnosť, savosť, rozpustnosť, súdržnosť vrstiev, odtrhnutie prvého útržku aj trhanie na mieste perforácie či jemnosť na dotyk. Hoci by mnohých možno zaujímalo aj množstvo chemických látok v produkte, ktorý denne používame, žiadne špeciálne predpisy na ich obsah neexistujú, a teda reakcie môžu spôsobovať len produkty s pridaným parfémom.

Posledné výsledky českého magazínu dTest sa týkali robotických vysávačov, smart hodiniek, sušičiek a instatnej kávy. Vo všetkých sa zameriava na detailné hodnotenia viac než desiatky produktov, pričom na ich blogu nájdeš aj množstvo zaujímavých článkov. Prevažne sa síce týkajú českého trhu, no často tu nájdeš aj odkazy na Slovensko či priamo testované rovnaké produkty, ktoré kúpiš aj u nás.

Zdroj: dTest/TS

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK