ChewChew: Nasaďte parohy svojmu miláčikovi

Ivo Kokinda / 4. februára 2015 / Tech a inovácie

Slovenský produkt, ktorý zaujal viac v zahraničí ako doma. ChewChew sú žuvacie parohy, ktoré zabavia vášho domáceho miláčika na dlhu dobu a pri tom mu poskytnú všetky potrebné živiny a minerálne látky v prírodnej forme.

 

Projekt ChewChew žuvačky pre psov vznikol v roku 2010, kedy zakladateľa Petra Mičudu inšpiroval jeho vlastný pes Meggye. „Začala ohrýzať nábytok vyrobený z parožia. Vtedy som si všimol, že sa tvári veľmi šťastne a spokojne, keď mohla obhrýzať parožie. Hneď na to som si zadovážil pár kusov parožia a doprial svojmu psovi potešenie a radosť. Zaujalo ma to natoľko, že som sa začal viac zaujímať o zložení tejto suroviny – zhody parožia.“

 

Po zistení zloženia, a že obsahuje množstvo prírodných minerálov a vitamínov, ako napríklad vápnik, sodík, horčík, fosfor a železo,  sa Peter rozhodol, dopriať túto zdravú hračku všetkým psom.

„Na začiatku sme začínali so 6 produktmi určenými len pre psov. K dnešnému dňu máme v ponuke celkovo 25 produktov. Sortiment sme rozšírili o výrobky pre hlodavcov a papagáje. Stále pracujeme na vývoji nových produktov,“ pokračuje Peter.

 

Suroviny sú vyrábané z tých najkvalitnejších zhodov a každý jeden výrobok je precízne ručne spracovaný. Takže domáci miláčik má vždy nový a jedinečný zážitok. Výrobný proces prebieha ekologicky v súlade s prírodou, kde nie sú žiadne umelé prídavky, farbivá, chemikálie či konzervačné látky. Pri výrobe netrpia a nie sú zabíjané žiadne zvieratá, čo je podstatný fakt, keďže ľudia si veľmi často predstavia, že všetko, čo je zvieracieho pôvodu je získané násilnou formou. 

 

 

ChewChew sa zúčastnil súťaže Podnikateľský nápad roka 2012, kde obsadila skvelé 2. miesto. „ Toto ocenenie ma samozrejme potešilo, ale veľký prísun pre projekt to neprinieslo, nakoľko väčšina našich zákazníkov nie je zo SR a nezachytili túto informáciu. Ocenenie odbornej poroty na súťaži ma motivovalo k ďalšiemu aktívnemu rozvíjaniu,“ dodáva Peter.

Ďalej si spomína na začiatky ChewChew, ktoré boli naozaj ťažké. Ale asi ako väčšina začiatkov. „Počiatočné náklady na certifikáciu a zriadenie výroby v súlade s predpismi a nariadeniami boli vysoké. Odstupom času a vstupom na svetový trh sa ukázalo, že investícia nebola zbytočná.“

 

 

Účasť na svetovej výstave chovateľských potrieb INTERZOO 2014 v Norimbergu nám otvorila nové možnosti, kde aj získali cenu inovácie – INNOVATIONTICKET. Naša produkcia od roku 2013 vzrástla mnohonásobne.“   

Dnes má ChewChew na Slovensku približne 40 predajní a pôsobí vo viacerých krajinách sveta ako Česko, Nemecko, Rakúsko, Maďarsko, Francúzsko, Belgicko, Holandsko, Španielsko, Švajčiarsko a v ich zatiaľ najexotickejšej  destinácií, a tou je Hong Kong. Už predpoklady na začiatku boli sľubné, keďže s týmto nápadom prišli ako prvý v Strednej Európe.

 



V tomto roku plánujú absolvovať najväčšiu výstavu chovateľských potrieb INTERZOO 2015 v Taliansku. Na výstave predstavia svoje nové produkty, ktoré by ich mohli posunúť na nové trhy a ďalej napredovať. 

 

Ciele tohto, pre nás málo známeho projektu, je stať sa popredným svetovým výrobcom prírodných hračiek a maškŕt pre domáce zvieratá, k čomu určite prispeje aj to, že získali celosvetovú ochrannú známku na značku. Veľmi fandím tomuto projektu, aby šíril slovenskú značku do sveta a reprezentoval tak našu krajinu.

Spoločnosť aktívne spolupracuje aj s neziskovou organizáciou Pes v núdzi. Sú zástancami toho, že drobné potešenia si zaslúžia všetky psíky, nielen tie, ktoré majú svojho pána.

 

 

zdroj: chewchew.eu

Pridať komentár (0)