Cle­e­vio: Česi, kto­rí doká­za­li zau­jať App­le

Luky Gašparík / 6. marca 2014 / Business

V pod­sta­te to je jed­no­du­ché. Sta­čí dať doko­py pár výni­moč­ne talen­to­va­ný­ch mla­dý­ch ľudí, mať skve­lý nápad a byť v správ­ny čas na správ­nom mies­te. Ak sa vám to poda­rí raz, hovo­rí­me o šťas­tí, ak tri a viac krát, hovo­rí­me o Cle­e­vio. Mla­dí praž­sko-brnen­skí deve­lo­pe­ri momen­tál­ne vydá­va­jú jed­nu úspeš­nú app­ku za dru­hou.

Šťastie praje pripraveným, to platí aj v prípade českého Cleevio. Je tím ľudí, na čele ktorého stojí jedno z českých zázračných detí Lukáš Stibor. Kariéru začal ešte vo firme Redboss s ďalším známym menom - Jánom Řežábem, CEO Socialbakers. Neskôr, po rozpade Redbossu, si išli každí svojou cestou a dnes sú obidvaja úspešní mladí podnikatelia vo svojich oboroch.  Lukáš sa vrhol na mobilné appky a spolu s kamarátom Miroslavom Chmelkom založili developerskú firmu Cleevio.

Prvý úspech nenechal na seba dlho čakať. Spendee je aplikácia, ktorá vám má pomôcť nebyť v debete hneď tri dni po výplate.  Využitie takejto appky by pre väčšinu Slovákov mohlo znamenať oddialenie konzumácie tresky s rožkom aspoň o dva týždne. Správa osobných financií s atraktívnym dizajnom, to je vizitka Cleevio.

 

 

A potom to prišlo...

Následne sa Cleeviu podarilo niečo, po čom túži snáď každý developer - byť oslovený samotným Applom. Po tom, ako vstúpili do už rozbehnutého projektu s menom Taasky a prebrali developing, razom upútali pozornosť jabĺčka zo Silicon Valley. Ide opäť o dizajnovo premakanú appku, pre ľudí s problémami s pamäťou a organizáciou.

 

 

Približne dva týždne pred realeasom do App Storu oslovil Cleevio Apple s tým, že nemajú zbytočne čakať a vydať appku okamžite. V tom istom čase totiž vyšla aj konkurenčná appka Wunderlist, na ktorej sa pekne zviezli aj chalani z Cleevia. Taasky získal od Apple funding a ten následne zahájil na App Store razantnú propagáciu. Zaradenie medzi TOP appky na produktivitu určite pomohlo Taaskymu nazbierať rozsiahlu užívateľskú základňu.

 

A potom to prišlo druhý krát...

Veľká popularita vyústila do oslovenia firmou Starbucks. V kaviarňach sa cez wifinu stal Taasky voľne stiahnuteľným.  Akcia trvala jeden týždeň a priniesla vyše 400 tisíc nových stiahnutí, čo je fantastické číslo.

Ďalším projektom Cleevia je appka s názvom Snippit, čo je určitá forma instagramu. V nej si ku fotke viete priradiť krátku hudobnú sekvenciu. Cieľová skupina sú samozrejme teenageri. Nie som si však istý, či práve táto veková kategória nedá radšej prednosť rajcovným fotečkám z instagramu pred zapadajúcim slnkom s nejakým romantickým songom v pozadí.

 

 

Posledné aktivity chalanov z Cleevio smerujú k developingu hardwarových zariadení. O čo konkrétne ide, je zatiaľ tajomstvom. Jediné, čo chalani prezradili, je, že by projekt chceli fundraisnúť na Kickstarteri. Odkaz je ale jasný, máme sa na čo tešiť.

 

Zdroj: cleevio.cz, e-svet.e15.cz

 

Pridať komentár (0)