Quali­ty Unit: Čo by sme teraz uro­bi­li inak…

David, QualityUnit / 10. decembra 2014 / Tools a produktivita

Na úvod by som chcel pred­sta­viť Quali­ty Unit — sme IT fir­ma a od roku 2004 sa venu­je­me vývo­ju onli­ne biz­nis apli­ká­cií Live­A­gent a Post Affi­lia­te Pro. Na chy­bá­ch ostat­ný­ch sa učí naj­lep­šie a pre­to by sme sa s vami chce­li pode­liť o veci, kto­ré by sme teraz robi­li inak, ale­bo nero­bi­li vôbec. Na záver spo­me­niem aj pár tipov, kto­ré sa nám osved­či­li a robí­me dote­raz.

V predchádzajúcom rozhovore so mnou - QualityUnit rozbehol startup, ktorý je svetový - som v krátkosti spomenul, že naše začiatky siahajú do roku 2004, keď sme vytvorili skript na objednávku, z ktorého neskôr vznikla jedna z najpredávanejších aplikácií pre affiliate management na svete - Post Affiliate Pro. Tu sú tri veci, v ktorých sme zlyhali:

 

1.Mysleli sme si, že keď nám jeden produkt zarába $5.000 mesačne, spravíme ešte 2-3 a budeme zarábať $15.000

 

Rýchlo sme zistili, že takto to nefunguje. Na to, aby bol projekt úspešný, musí riešiť konkrétny problém - čo v prípade Post Affiliate Pro bolo jasné (keďže sme skript robili na objednávku). Avšak u našich neúspešných projektoch - ViralSalesGenerator - nástroj na viral marketing a TimesheetPro (soft na zapisovanie dochádzky) to také jednoznačné nebolo. Vytvorili sme ich za účelom zvýšenia predajov a nie na základe dopytu. Bola to veľká chyba. Rozbilo nám to focus tímu a v podstate každý produkt len živoril.

 

2. Na vlastných chybách sme zistili, že je lepšie mať 1 vlajkovú loď ako niekoľko priemerných

 

Po určitom čase a postupnom pribúdaní zákazníkov sme začali intenzívnejšie riešiť otázku zákazníckej podpory. Najskôr sme vyskúšali niekoľko konkurenčných helpdesk nástrojov, avšak neboli pre nás dostačujúce. Tak sme si vyvinuli vlastný helpdesk software LiveAgent, ktorý sme začali používať na komunikáciu so zákazníkmi.

 

Naši zákazníci si LiveAgent natoľko obľúbili, že ho chceli začať používať aj oni - toto bol jasný signál pre nás, aby sme LiveAgent začali predávať. Na rozdiel od neúspešných projektov, LiveAgent vznikol podobne ako Post Affiliate Pro - na základe dopytu - riešili sme vlastný problém.

LiveAgent má momentálne viac ako 15 tisíc zákazníkov po celom svete.

 

3. Nereagovali sme na flame

 

Na každých 12 spokojných zákazníkov pripadá zhruba 1 nespokojný. Nespokojný zákazník vie narobiť takú šarapatu, ktorej sa už nezbavíte. “What happens on internet, stays on internet”.


Nám sa to pri Post Affiliate Pro dosť vypomstilo a niektorých negatívnych príspevkov na fórach sa nevieme zbaviť dodnes. Negatívny feedback si vážime a berieme si z neho ponaučenie do budúcna, no často krát sú príspevky nepravdivé, ktoré napísali naši neprajníci, prípadne konkurencia. V súčasnosti sa flame-u vyvarujeme aj pomocou niekoľkých toolov, kompletný postup ako na to som spísal v tomto článku.

 

Podčiarknuté a zhrnuté

 

Keď budete tieto rady čítať, môžu sa vám zdať ako samozrejmé a môžete si myslieť, že ste príliš chytrí, aby ste ich spravili. Pravdou je, že ako (začínajúci) podnikatelia budete tak zahltení ostatnými činnosťami, že na takéto “základy” úplne zabudnete - podobne ako my. Nenaháňajte sa preto zbytočne za zvyšovaním ziskov a tržieb na úkor osvedčených činností, ale zameriavajte sa na to, v čom ste dobrí. A hlavne nezabúdajte na vašich zákazníkov - tí su zdrojom vašich príjmov - nie investori.

 

Súhrn 5 “Obvious” tipov pre úspech sa dozviete v ďalšom článku :)

 

Stay tuned!

 

David, QualityUnit

Pridať komentár (0)