Coca-Cola chce novou kampaňou motivovať ľudí k recyklácii

  • Nové bilbordy rozmiestnili vo východnej a strednej Európe
  • Coca-Cola sa zaviazala, že do roku 2025 budú všetky jej obaly recyklovateľné
  • Nová kampaň chce recykláciu zjednodušiť a spraviť viditeľnejšou
zdroj: Ilustračný obrázok (unsplash.com)
  • Nové bilbordy rozmiestnili vo východnej a strednej Európe
  • Coca-Cola sa zaviazala, že do roku 2025 budú všetky jej obaly recyklovateľné
  • Nová kampaň chce recykláciu zjednodušiť a spraviť viditeľnejšou

Približne 80 % plastov nachádzajúcich sa v oceánoch pochádza z pozemných skládok. V roku 2015 ľudstvo zrecyklovalo iba 19,5 % plastového odpadu, spálilo 25,5 % a na skládkach skončilo 55 %. Najviac plastového odpadu, a to 146 miliónov ton, pochádza práve z obalov, akými sú aj fľaše od minerálnych vôd či sladených nápojov. Na celom svete sa dnes ročne vyprodukuje približne 350 miliónov ton plastov.

Podľa portálu Adage sa spoločnosť Coca-Cola snaží prispieť svojou troškou k zlepšeniu životného prostredia a zaviazala sa, že do roku 2025 budú všetky jej obaly recyklovateľné. Do roku 2030 plánuje navyše inštalovať systém, ktorý ma zabezpečiť, aby sa im všetky vratné fľaše aj naozaj vrátili.

Najnovšie v strednej a východnej Európe prišla s kampaňou z dielne Publicis Italy, ktorá má ľudí motivovať k recyklácii. Podľa teórie marketingovej kampane by viacerí recyklovali, keby sa dali kontajnery na recykláciu nájsť jednoduchšie. Preto v mestách rozmiestnila billbordy s nápisom „otvor, ochutnaj, recykluj“ s veľkou rukou pripomínajúcou ich logo, ktorá ukazuje na odpadkové koše na recykláciu, nachádzajúce sa priamo pod bilbordmi.

Pri rozmiestňovaní odpadových nádob dbali na to, aby sa nachádzali na ľahko viditeľných a dostupných miestach. Okrem európskych miest, kampaň nájde svoje miesto aj na bulharskom festivale s názvom Happy Energy Tour. Výsledky kampane zatiaľ poukazujú na to, že sa Coca-Cole podarilo vyzbierať až 85 % plechoviek. Podľa štatistík sa recyklácia vďaka lepšiemu umiestneniu odpadových nádob zvýšila o 141 %.

Zdroj: Adage, Adstasher, Our World in Data

Najnovšie video