Coca-Cola prišla s nápaditou reklamou, v ktorej sa doslova hrá so zmyslami ľudí

  • Americká spoločnosť Coca-Cola je už dlho známa svojimi nápaditými reklamami
  • Nápojový gigant najnovšie priniesol na európsky trh reklamu, ktorá sa doslova hrá s vašimi zmyslami
  • Cieľom kampane je evokovať konzumentom slávne zvuky, ktoré pitie koly sprevádzka
zdroj: Unsplash.com
  • Americká spoločnosť Coca-Cola je už dlho známa svojimi nápaditými reklamami
  • Nápojový gigant najnovšie priniesol na európsky trh reklamu, ktorá sa doslova hrá s vašimi zmyslami
  • Cieľom kampane je evokovať konzumentom slávne zvuky, ktoré pitie koly sprevádzka

Známe značky často prichádzajú s originálnymi, niekedy až šokujúcimi kampaňami, ktoré majú za cieľ pritiahnuť pozornosť nových, ale aj stálych zákazníkov. Slávna značka amerického sladeného nápoja sa v súčasnosti hrá s fenoménom zvaným synestézia, čo znamená prelínanie zmyslov – človek napríklad počuje farby, cíti zvuky a podobne.

Coca-Cola spolu s agentúrou David spustila na európskom trhu novú kampaň s názvom „The First Print Ads You Can Hear” („Prvá printová reklama, ktorú je počuť”), ktorá by mala dokázať, že aj obyčajný obrázok môže vo vašom mozgu vyvolať špecifický zvuk.

Fotografie reklamnej kampane zobrazujú momenty pri otváraní plechovky a sklenenej fľaše či syčiace bublinky navrchu pohára. Jej podstatou je, že konzument si má pri pohľade na fotografie predstaviť ikonické zvuky, ktoré tieto momenty sprevádzajú. Súčasťou každej fotografie je aj provokatívny text „Try Not To Hear This” („Skúste to nepočuť”).

Gepostet von Karthik Srinivasan am Montag, 29. April 2019

„Ako jedna z najúspešnejších značiek sveta sme si už získali miesto v hlavách ľudí. Cieľom tejto kampane je aktivovať senzorickú pamäť našich zákazníkov a vyzvať ich, aby prvýkrát v živote počuli fotografiu a našu reklamu si tak dokončili vo svojich hlavách,” vyjadrila sa na Adweeku Camilla Zanaria manažérka obchodného oddelenia Coca-Coly pre strednú a východnú Európu.

Gepostet von Karthik Srinivasan am Montag, 29. April 2019

Podľa odborníkov by kampaň mohla byť úspešná najmä vďaka všeobecnej známosti značky. „Úplne nová značka by s podobnou kampaňou nemala takmer žiadnu šancu na úspech. S ňou totiž naše vedomie a podvedomie nie je oboznámené, nie je uzamknutá v našich mentálnych trezoroch. Ale Coca-Cola je,” píše na portáli Forbes.sk Will Burns.

„Takmer všetci sme sa už oboznámili so špecifickými zvukmi, ktoré pitie koly sprevádza. Kampaň samotná nás však vyzýva, aby sme skúsili dané zvuky nepočuť. A vzhľadom na reverznú psychológiu ich v konečnom dôsledku naozaj nemôžeme nepočuť.” 

Gepostet von Karthik Srinivasan am Montag, 29. April 2019

Zmyslová kampaň kolového giganta sa v súčasnosti objavuje na bilbordoch, v časopisoch a novinách v krajinách strednej a východnej Európy.

Zdroj: adweek.com, Forbes.com

Najnovšie video