Do kampane na podporu očkovania poputujú milióny. Matovič však od ministerstva požaduje dôležitú vec

  • Šéf rezortu financií Igor Matovič vyzval ministra zdravotníctva Vladimíra Lengvarského, aby peniaze použil účelne a efektívne
  • Veľké peniaze však putovali aj na televíznu kampaň
pjimage - 2021-07-23T185704.094
TASR/Pavol Zachar TASR/Martin Baumann
  • Šéf rezortu financií Igor Matovič vyzval ministra zdravotníctva Vladimíra Lengvarského, aby peniaze použil účelne a efektívne
  • Veľké peniaze však putovali aj na televíznu kampaň

Ministerstvo financií SR uvoľnilo finančné prostriedky na očkovaciu kampaň. Ide o sumu takmer 3,9 milióna eur, ktorú vyčlenili z takzvanej covidovej rezervy štátneho rozpočtu. Uvoľnenie zdrojov však ministerstvo financií podmieňuje prísnou kontrolou a efektivitou ich využitia. Šéf rezortu financií Igor Matovič vyzval ministra zdravotníctva Vladimíra Lengvarského, aby peniaze použil účelne a efektívne.

Podľa ministerstva financií je budovanie kolektívnej imunity dôležité. Preto prišlo aj s vlastnými motivačnými opatreniami na zvýšenie zaočkovanosti. Ide o očkovaciu prémiu a sprostredkovateľský bonus. Informuje o tom TASR.

Igor Matovič
zdroj: Facebook/Igor Matovič

Hoci je hodnota kampane vysoká, ani zďaleka sa nepribližuje finančným obnosom, ktoré rezort platí médiám.

Ministerstvo zdravotníctva minulo na nákup vysielacieho času TV Markíza približne 900-tisíc eur. RTVS dostane 426 715,8 eur. Práve v týchto televíziách môžu diváci vidieť očkovaciu kampaň, ktorá bola predstavená na začiatku roka 2021. 

„Komerčná komunikačná kampaň je cielená v jednotlivých fázach na určité cieľové skupiny a prebieha aj na regionálnej úrovni,“ povedala hovorkyňa rezortu zdravotníctva Eliášová a dodala, že v úvode roka sa komunikovalo primárne v online prostredí.

Lengvarský politika Slovensko
zdroj: TASR/Jaroslav Novák

Hlavným webom sa tak stal portál slovenskoproticovidu.sk, ktorý bol podporovaný na sociálnych sieťach napríklad ministrom zdravotníctva, políciou SR a aj Úradom verejného zdravotníctva SR. Časť kampane bolo možné počuť aj v rádiu. Týmto spôsobom bola cielená na seniorov, ktorých je v porovnaní s inými krajinami zaočkovaných iba minimum. 

„Prostredníctvom rozhlasových spotov cielime na seniorov. Na rozhlasových staniciach prebiehala rozhlasová kampaň „zaočkuj babku“ ako aj vedecké odporúčania o očkovaní, celkom tri spoty,“ vysvetľuje Eliášová.

Známe tváre

Do kampane sa zapojili aj známe tváre ako Milan Kňažko, Kamila Magálová, Daniel Hevier a Gizka Oňová. Práve tieto mená by mali presvedčiť Slovákov, aby navštívili vakcinačné centrum. V online priestore sa Slovákom prihovárajú odborníci ako Zuzana Baťová, Vladimír Krčméry alebo neuroimunológ Norbert Žilka.

Títo odborníci niektoré časti kampane chvália, no zároveň súhlasia s Matovičom, že nie je dostatočná. V tomto mu za pravdu dáva aj Lengvarský, ktorý uznal, že zmena je nutná. Podľa jeho slov pracuje rezort na na vynovenom dizajne kampane.
Zdroje: TASR, webnoviny.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech