Domi­nik Tru­si­na ruč­ne vyrá­ba luxus­ný dizaj­no­vý náby­tok

Linda Cebrová / 6. apríla 2017 / Zo Slovenska

zdroj: Dominik Trusina

Domi­nik je mla­dý mul­ti­ta­lent, kto­rý sa roz­ho­dol svo­jou znač­kou vypl­niť die­ru na slo­ven­skom trhu dizaj­no­vé­ho nábyt­ku. Na kaž­dom kús­ku je vidieť, že nej­de o bež­ný náby­tok z maso­vej výro­by. Jeho prá­cu nedáv­no oce­ni­la aj odbor­ná poro­ta na súťa­ži Grand Prix v Pra­he.

Rozhodol si sa sám podnikať, prečo však padla voľba práve na dizajn a výrobu nábytku? V čom ťa táto oblasť lákala?

K dizajnu som mal blízko už na škole, štýl a techniku mojej kresby som mal skôr dizajnérsku a dá sa povedať, že takú uvoľnenejšiu. Po ukončení školy som sa nevedel rozhodnúť, na čo sa zameriam, prišlo to v podstate úplne náhodne. Študoval som architektúru a tento odbor bol dosť príbuzný dizajnu, a tak som sa snažil prebrať z architektúry niektoré princípy a aplikovať ich do nábytku. Vždy ma lákalo, aby môj dizajn a niečo, čo som vymyslel a vyrobil, robilo niekomu inému radosť a v tomto prípade, aby mu skrášľovalo domácnosť alebo iné priestory.

foto:Dominik Trusina

 

Sú Slováci ochotní investovať aj do drahších, nekomerčných kúskov nábytku? Alebo sme skôr „IKEA“ národ?

Určite sa aj u nás nájde veľa ľudí, ktorí chcú mať doma aj ,,dizajnérske kúsky“, potrpia si na kvalitu a chcú sa vyhnúť mainstreamu. Ja osobne však proti Ikea nič nemám, skôr naopak, rád sa tam občas idem poprechádzať. Je pochopiteľné, že v IKEA radi nakupujú aj Slováci, pretože pomer cena-kvalita je tu relatívne dobrý.

 

Išla by tvoja značka aj do výroby „custom“ nábytku, kedy by si na novom kúsku spolupracoval s konkrétnym zákazníkom?

Od kamarátov som dostal už aj takúto otázku. Čo sa týka značky a konkrétne kolekcie DNA, tak ju viem prispôsobiť aj požiadavkám zákazníka, avšak iba pod podmienkou, že bude zachovaný hlavný charakter tejto kolekcie. Určite by som však prijal aj výzvu, ak by prišla „custom“ zákazka na nábytok, ktorý by sa netýkal mojej značky.

 

foto:Dominik Trusina

 

Kde čerpáš inšpiráciu na ďalšie nové návrhy? Stáva sa ti, že zostaneš úplne bez nápadu? Ako sa potom „reštartuješ“?

Od malička ma fascinovala anatómia, medicína a príroda, a tu aj čerpám väčšinu inšpirácie. Vlastne aj princíp DNA kolekcie je inšpirovaný ľudskou DNA a podľa nej je aj pomenovaný.

Je prirodzené, že človeka v istú chvíľu nič nenapadá, a tak je to aj u mňa. Vtedy si dám pauzu a venujem sa niečomu úplne inému, snažím sa prísť na iné myšlienky a postupom času to znovu príde, zrazu sa mi to objaví pred očami a vtedy mi treba už len pero a papier.

 

foto:Dominik Trusina

 

Na čom momentálne pracuješ?

Momentálne pracujem na ďalších produktoch aktuálnej kolekcie DNA, ktorými sú barový stolík, dvojsedačka a interiérové doplnky.

 

Aké sú tvoje plány do budúcna?

Do budúcna chcem spustiť novú kolekciu, ktorá je zatiaľ načrtnutá len na papieroch. Bude s tým ešte veľa práce, či už technologicky alebo s výberom najvhodnejších materiálov. Je to zdĺhavý proces, môže sa stať, že sa ešte celý koncept kolekcie nakoniec úplne zmení. Ďalej chcem spustiť na e-shope 3D modely, pretože sú vyžadované architektmi a dizajnérmi. No a samozrejme inovovať a posúvať značku stále dopredu, ponúkať niečo, čo na trhu s dizajnovým nábytkom chýba.

foto:Dominik Trusina

 

Chceš so svojou značkou pôsobiť primárne na Slovensku? Nemyslíš si, že by sa Trusella uchytila skôr na zahraničných trhoch?

Ešte pred zverejnením značky som mal v pláne expandovať do zahraničia a neostať len na slovenskom trhu. Zatiaľ ju dávam do povedomia hlavne pomocou výstav našim susedom v Česku. E-shop mám zatiaľ nastavený len v slovenčine, ale v pláne je spraviť ho aj v anglickej verzii. Som si určite vedomý toho, že zahraničný trh je oveľa silnejší, šanca uspieť na ňom je väčšia a vďaka globalizácii v posledných rokoch aj oveľa jednoduchšia.

 

Aký je proces výroby tvojho nábytku? A koľko trvá výroba?

Každý kus je vyrábaný ručne, či ide o konštrukciu, čalúnené alebo drevené prvky. Používajú sa kvalitné materiály a výroba je zdĺhavejšia ako pri masovej strojovej výrobe.

 

foto:Dominik Trusina

 

Ak si dnes zákazník objedná nejaký kúsok z tvojej ponuky, bude ho mať ihneď k odberu?

Všetky produkty sú na objednávku a dodacia lehota je 4 až 6 týždňov. Ako som spomínal, ide výlučne o ručnú prácu a každý kus je v podstate originál.

 

Rozbeh takejto značky musel stáť veľa energie, času ale aj peňazí. Ako si riešil otázku štartovacieho budgetu? Práve ten je mnohokrát kameňom úrazu pri štarte biznisov na vlastnú päsť.

Čas, energia a peniaze k tomu bez diskusie patria, ak chcete, aby to celé malo nejakú úroveň.  Čerpal som z vlastných zdrojov, ktoré som si našetril a v podstate všetky tie peniaze som investoval na rozbeh značky. Uvažoval som aj nad úverom, ale nechcel som na seba vytvárať nejaký druh finančného tlaku. Ani som netušil aké náročné to bude a ešte stále aj je, ale treba byť vytrvalý a trpezlivý. Je to súčasť môjho života, preto som ochotný toto všetko obetovať.

foto:Dominik Trusina

 

Čo ťa na podnikaní samého na sebe najviac prekvapilo, o čom si pred vstupom do podnikateľských vôd ani netušil?

Podnikanie ma naučilo riešiť problémy, čeliť výzvam a stavať sa k veciam zodpovednejšie. Taktiež som začal byť komunikatívnejší. Pribudlo mi aj sebavedomie a cítim, že som priebojnejší, ako tomu bolo pred tým. Dá sa povedať, že až toto je tá pravá nefalšovaná škola života.

foto:Dominik Trusina

 

Jedinečnosť nábytku Trusella sa odráža aj v jeho cene.

Je to pochopiteľné, pracuje sa s kvalitnými materiálmi, zaváži aj spomínaná ručná práca a dizajn, ktorý inde nenájdete. Produkt je vyrábaný na objednávku, ktorú si zákazník sám nakonfiguruje podľa vlastných predstáv, z možností, ktoré sú v ponuke. Nechcem, aby to bolo tak, že zákazník si objedná produkt, ja mu ho odovzdám, a tým to všetko končí. Chcem mať so zákazníkmi pozitívny vzťah, komunikovať s nimi a ponúkať im kvalitný servis. Bol by som rád, aby mali z toho, čo si objednali zážitok, a aby poznali príbeh, ktorý za tým stojí.

foto:Dominik Trusina

 

Nedávno si získal v Prahe cenu Grand Prix v kategórii Design Shaker 2017. Čo to znamená pre teba a tvoju firmu?

Znamená to pre mňa veľa, keďže o tejto cene rozhodovala odborná porota. Je to istý druh zadosťučinenia a potvrdenia, že to čo robím, robím dobre a má zmysel v tom pokračovať. Pre mňa aj moju značku je to veľký posun dopredu a som za toto ocenenie veľmi vďačný. Budem sa tvrdo usilovať, aby tých ocenení pribúdalo a aby moja značka a moje podnikanie napredovalo :-)

Všetky produkty značky Trusella si objednáš na stránke trusella.sk

Pridať komentár (0)