eDo­cu: Všet­ko o všet­kom a hneď!

Ráchel Matušková / 29. novembra 2014 / Tools a produktivita

eDo­cu je infor­mač­ný sys­tém o vecia­ch, do kto­ré­ho majú ľudia pria­my prí­stup vždy a vša­de, bez hľa­da­nia. Ide o vytvo­re­nie pre­hľad­né­ho a bez­peč­né­ho mies­ta pre­hľad­nej a bez­peč­nej data­bá­zy, v kto­rom je mož­né archi­vo­vať návo­dy, infor­má­cie a fot­ky.

Predstavte si si svet, v ktorom viete zistiť všetko o veciach okolo Vás. V kaviarni, v ktorej práve sedíte sa Vám páči stolík, ale obsluha nevie kde bol kúpený? S eDocu, žiadny problém! Odfotíte QR kód, ktorý bude na stolíku prilepený, pripojíte sa na internet a máte adresu obchodu. Alebo potrebujete rýchlo oprať špinavé tričko, ale práčku ste v živote nezapínali a ani neviete čo tričko znesie? S eDocu žiadny problém! Použijete NFC a prostredníctvom internetového pripojenia získate z eDocu tipy a návod na obsluhu Vašej práčky. 

eDocu je cloudový informačný systém pre zaznamenávanie informácií, dokumentov, úloh, prác a termínov. Všetky činnosti vo firme, rovnako aj problémy, ktoré sa riešia, sa viažu na konkrétny predmet, či už ide o zariadenie, prístroj alebo napríklad aj o zmluvu. A na každej takejto veci môže byť umiestnený QR kód, ktorý spolu so systémom eDocu prináša jednoduchý a priamy prístup k informáciám o tej konkrétnej veci.

eDocu poskytuje potrebné informácie 24 hodín, 7 dní v týždni, 365 dní v roku.

eDocu mámtiež prioritu poskytovať skutočne relevantné a pravdivé informácie. A preto poskytujú aplikáciu eDocu Evidence, na vytváranie dôkazov. „Chceme vytvoriť dobre akceptovaný arbitrážny server, kde pomocou našich záznamov si ľudia môžu overiť pravdivosť informácií. Záznamy neumožňujeme zmazávať, teda vložená informácia tam bude vždy. Dôveryhodnosť dosahujeme podpornými systémami. Napríklad lokalizovanie pomocou GPS, fotku nie je možné vybrať z archívu, ale musí byť urobená našou aplikáciu, nepoužívame čas telefónu, ktorým bola urobená fotka, ale používame čas serveru.“

eDocu poskytuje aj službu Pripomienkovač, ktorý Vám emailom pripomenie,  servisnú prehliadku, platnosť zmluvy, alebo čokoľvek iné.

Rozhovor o startupe eDocu poskytol jeho zakladateľ flip. Pod touto prezývkou ho  vraj poznajú všetci. Pre tých, ktorý by ho predsa len nepoznali, neoficiálne meno má Miroslav Hajek.

Opíš nám prosím Ťa eDocu, o čo tam ide a koho to bol nápad?

Prišiel som na to ja, ak je to dôležité ☺ Dôležitejšie je asi čo to robí alebo na čo by to malo byť dobré.

Ide nám o vytvorenie sveta, v ktorom vieš zistiť všetko o veciach okolo teba. Každá vec má príbeh. To je úplná podstata. Napríklad, ak chceš zistiť, kto niekedy sedel za týmto stolom a koho napadlo po sebe nechať tu spomienku, odfotíš QR kód, ktorý by bol pripevnený k stolu, a pripojením na internet zistíš informácie. Okrem QR kódov a ich čítačiek, ktoré môžu byť od nás alebo z inej strany, využívame aj NFC a BLE technológie.

Primárne by sme chceli dať ľuďom možnosť aby mohli ľahko získať potrebné informácie, napríklad návod na obsluhu. Začíname s technickými zariadeniam, ktoré sú vyhradené technické zariadenia. To znamená, že štát robí nad nimi kontrolu, lebo môžu byť nebezpečné. Napríklad elektrika, požiarne systémy, tlakové systém, tie musia byť pravidelne revidované a kontrolované. Tam eDocu využívajú na prístup k rôznym revíznym správam, aby mohli skontrolovať či je to zariadenie v poriadku a bezpečné,  či kontrola prebehla tak ako mala a vtedy kedy mala. Niektoré firmy tieto informácie poskytujú verejne. Zároveň poskytujeme k týmto zariadeniam návody, informácie o dodávateľovi, servisnom pracovisku. Všetko za účelom rýchleho prístupu k informáciám v prípade napríklad poruchy, aby daný človek hneď vedel zistiť koho teba zavolať. Našim cieľom je, aby ľudia nemuseli vyhľadávať.

V akej fáze pracovania na cieli ste momentálne?

Baví nás to :) aktívne na tom pracujeme približne rok.

Čo bolo prvým dôvodom, pre ktorý si začal pracovať na eDocu?

Prvé momenty kedy som si povedal, že niečo takéto by sa zišlo, boli v bežných ľudských situáciách. A potom aj v pracovnej oblasti, keď som ako manažér musel riešiť situácie, kedy sme nemali k dispozícii kompletnú dokumentáciu, prípadne bola zastaraná a neaktuálna. Potom som si povedal, že dosť! A napadol mi tento systém, ktorým by sa tieto situácie dali krásne riešiť.

Ako si potom začal pracovať na nápade, s kým?

Ako s prvým som to konzultoval so synom, ktorý povedal, že také niečo by sa v pohode dalo urobiť. On sa potom spojil s kamarátmi, plus som sa kontaktoval s jedným dávnym známym, ktorý sa k nám pripojil. Spolu sme spracovali prvé prototypové riešenia. Ja na tom teraz pracujem na plný úväzok a spolu je nás je v tíme asi 12.

Ako sa spájate so zákazníkmi, ako dávate do povedomia toto riešenie?

Aktuálne máme nejakých zákazníkov, ale sú to také pilotné projekty zatiaľ. Sú to firmy z oblasti facility managementu, teda firmy, ktoré sa o tie zariadenia, na ktoré umiestnime kód, starajú. A potom sa zameriavame na stavebníctvo. To sú oblasti, v ktorých som pôsobil a viem aké riešenia potrebujú. Zatiaľ to nie sú priamo výrobcovia, ale v budúcnosti by sme sa chceli šíriť aj prostredníctvom nich. Naši zákazníci sú firmy, nie bežný človek, ktorý eDocu použije. Výrazne teraz ideme B2B, neskôr pristúpime zrejme k transformácii na B2C a na domácnosti, to je však ešte v ďalekej budúcnosti.

Odkiaľ ste čerpali financie na začiatku a aké financovanie využívate teraz?

V začiatku sme vložili úspory. Teraz sme zohnali investora.

Ako vidíš budúcnosť eDocu?

Budeme sa aktívne venovať ďalšiemu programovaniu a vyvíjaniu. A ideme sa tiež venovať nasadzovaniu na trh. Teda skúmame trh a hľadáme „bolesti“, aby sme vedeli vybrať tie najdôležitejšie, ktoré ľudí zaujímajú. Aby sme vedeli charakterizovať také klasické veci, že kto je zákazník a najmä hľadáme správnu komunikáciu, ako najlepšie prezentovať našu službu. Ako zákazníkovi najlepšie ukázať kde je hodnota produktu, aká je tá hodnota veľká. Ako sa produkt dá využívať denne v jeho prípade a aký dosah to môže mať na jeho firmu.

Koho považuješ za konkurenciu?

Teraz sa venujeme najmä facility managementu a stavebníctvu, ako som spomínal, a tak momentálne ako konkurenciu riešime najmä cloudové systémy na facility management, podporné cloudové systémy pre stavbárov a podobne.

Ako ich chcete poraziť? Prečo by si podniky mali vybrať radšej Vás?

Nemáme zatiaľ žiadne špeciálne metódy, chceme jednoducho poskytovať najlepšie riešenie. Riadime sa heslom, (ewery where, any time and relevant) chceme poskytovať informácie na mieste, rovnako ich zberať na mieste a chceme aby informácie boli naozaj OK.

Čo Ťa počas doterajšieho fungovania prekvapilo?

Príjemne ma prekvapila startupová scéna, ktorá je uvoľnená. Ja som doteraz pôsobil v korporátnom prostredí, ktoré síce v stavebníctve nie je možno až tak zviazané, obleky sa už nenosia ani na najvyšších úrovniach, ale aj tak je stále veľa pravidiel na každú vec.

Flipovi ďakujem za rozhovor a prajem veľa šťastia! ☺

 

Zdroj:edocu.sk

 

 

 

 

 

 

 

Pridať komentár (0)