Známej sieti kaviarní sme vytvorili umelú vôňu prevádzky, hovorí expert na zmyslový marketing

  • Henrich Sikela vlastní firmu, ktorá sa zaoberá zmyslovým marketingom
  • Vysvetľuje, že správna vôňa dokáže v zákaznikovi vyvolať aj hlad
In store radio
STORE MEDIA
  • Henrich Sikela vlastní firmu, ktorá sa zaoberá zmyslovým marketingom
  • Vysvetľuje, že správna vôňa dokáže v zákaznikovi vyvolať aj hlad

Skús sa zamyslieť nad svojím obľúbeným podnikom. Čo sa ti na ňom tak páči? Ak ti napadá slovo „atmosféra“, je možné, že tvoj vybraný podnik má správne nastavený zmyslový marketing. Ten je na Slovensku čoraz bežnejší a útočí na naše zmysly skutočne nenápadne. 

Zmyslový marketing je marketingová stratégia, ktorej cieľom je pôsobiť na zmysly zákazníkov a vytvárať emocionálne spojenie s produktmi alebo značkami. Tento prístup zahŕňa využívanie rôznych zmyslových prvkov, ako je zrak, zvuk, hmat, chuť a vôňa, v marketingových kampaniach aj priestoroch s cieľom vyvolať v nás špecifické emócie, spomienky a túžby.

Henrich Sikela prevádzkuje firmu Store Media. Tá je na Slovensku známa práve výnimočným prístupom k zákazníkovej spokojnosti. „Našou úlohou je byť súčasťou starostlivosti o zákazníka (anglicky customer care). Nie je to však iba zmyslový marketing. My vieme správne zvolenou hudbou a vôňou vytvoriť vhodné prostredie pre zákazníka,“ vysvetľuje.

Zmyslový marketing „útočí“ na zmysly človeka nenápadne, no efektívne. Store media do svojej praxe začleňujú napríklad aj dokázaný fakt, že „pri použití hudby s BPM (beats per minute) s rýchlosťou približne sa rozvíjajúcou rýchlosti úderov srdca, dosiahnete najlepšie výsledky pri predaji tovaru. Pri použití vône vanilky podporujete pocit hladu, pri pohľade na šteniatka alebo mačiatka (mláďatá všeobecne) ‚rozpúšťate ľady‘.“

Tieto nenápadné techniky sú pre rozvoj každého podnikateľského priestoru kľúčové. Henrich vysvetľuje, že ich cieľom nie je oklamať zákazníka. Snažia sa vytvoriť prostredie, kde sa človek cíti dobre a bezpečne. Dôvera zákazníka je totiž základom lojality.

Pre Startitup Henrich Sikela priblížil, ako vyzerá zmyslový marketing v praxi. Zaspomínal si aj na realizované projekty a prezradil, ktoré prevádzky tento typ marketingu využívajú najviac. Niektoré z nich ťa zaručene prekvapia. 

  • Ako vytvoriť špecifickú vôňu pre priestor
  • Aké zvláštne kampane tvorili 
  • Aké chyby robia podniky najčastejšie 
  • Ako na nás psychologicky vplýva hudba v prevádzke

Ako si vaša spoločnosť prvýkrát uvedomila význam zmyslového marketingu?

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroj: Store Media

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá