Faceboard: Cityligt, ktorý si všíma okoloidúcich viac ako ľudia

Ráchel Matušková / 26. júna 2015 / Lifehacking

Máte niekedy pocit akoby Vám citylighty čítali myšlienky a zobrazovali reklamu priamo pre Vás? Možno sa Vám to nezdá! Možno sa práve pozeráte na citylight Faceboard! Faceboard síce myšlienky nečíta, ale rozozná vek či pohlavie a zobrazenú reklamu prispôsobí tomu, kto sa naň pozerá.

 

Faceboard je nové riešenie pre out-of-home reklamu, na ktorom už nejaký ten piatok pracujú šikovní ľudia z FaceMedia. Čo to vlastne Faceboard je? Aké riešenia ponúka? Prečo je to také skvelé? To všetko sa dozviete v rozhovore s Jánom Iľkom z FaceMedia.

 

Zdravím ťa, predstav nám prosím ťa FaceMedia. Čo robíte a prečo to robíte?

Pracujeme na novej platforme pre digitálny out-of-home (OOH) marketing. Využívame algoritmy, rôzne senzory, kamery a technológie, ktoré sa nám veľmi elegantne podarilo integrovať do jedného celku, digitálneho citylightu Faceboard.

Naše riešenie umožňuje zadávateľom reklám presné cielenie ich OOH reklamy na Faceboardoch (umiestnených napr. v shopping centrách) cieľovým skupinám podľa ich výberu. Inak povedané Faceboard rozozná vek, pohlavie a lokáciu okoloidúcich osôb a na základe toho im v reálnom čase zobrazí najvhodnejšiu reklamu. Klienti si pochvaľujú štatistiky zobrazenia ich reklám. Získajú prehľad o tom, koľko ľudí sa pozrelo (a ako dlho) na ich vizuál / unikátne videnia. Navyše majú komplexný prehľad o počte a štruktúre ľudí, ktorí sa nachádzali v blízkosti ich vizuálu. Kampane si môžu spravovať, upravovať a ladiť samostatne v admin systéme. Všetko funguje online, v reálnom čaše.

Ak by som to mal zhrnúť v skratke. Pracujeme na prenesení Google AdWords do reálneho sveta shopping centier, staníc, nemocníc…

 

 

Ponúkate nový, inovatívny druh reklamy. Prezraď nám teda v čom spočíva inovatívnosť  Faceboard?

Ide o cielenie a distribúciu reklamy v digitál OOH marketingu v reálnom čase. To všetko v jednom, plne integrovanom systéme.

 

Pre koho je vhodné aby využil reklamu od FaceMedia?

Zadávateľ reklamy, ktorý ma záujem o efektívnu OOH kampaň, zaujíma ho ROI a štatistiky zásahu jeho kampane. Zároveň vidí nové možnosti pre kreativitu plynúce z cielenia reklamy podľa veku a pohlavia a rozličných špeciálnych doplnkov ako napríklad motion senzory, virtuálnu realitu, rôzne druhy interakcie a podobne. :)

 

Akú zobrazovaciu techniku používa Faceboard?   

K zobrazovaniu vizuálov či už statických alebo dynamických používame unikátny SW AdPlayer vyvinutý u nás vo FaceMedia. Na základe detekcie pohlavia a veku systém zaradí okoloidúcu osobu k jednej z klientom vopred definovaných cieľových skupín. K príslušným cieľovým skupinám sú priradené vizuály. Celý proces prebieha v zlomkoch sekúnd v reálnom čase.

 

 

Komu zobrazíte reklamu ak je v blízkosti Faceboard viacero osôb?

V prípade, ak sa v blízkosti Faceboard pohybuje väčší počet osôb, je proces rovnaký. Finálne zobrazenie reklamy je v takomto prípade podmienené štatistickému vyhodnoteniu počtu príslušníkov z tej-ktorej cieľovej skupiny. V súčasnosti náš model zobrazuje reklamy predovšetkým v prospech štatisticky vyhodnotenej väčšiny. Máme už však aj riešenie, ktoré uprednostní zobrazenie reklamy aj štatisticky menšej cieľovej skupine (či už jednotlivcovi alebo skupine osôb). Ide o kombináciu štatistického modelu a preferencií klientov.

 

Prečo FaceMedia vznikla, ako ste sa postupne vyvíjali?

Začali sme ako partia mladých ľudí s vášňou pre organizovanie festivalov a eventov najrôznejšieho druhu. To všetko popri našich zamestnaniach, kde sme získavali stále viac a viac zaujímavých skúsenosti. Na jar minulého roka prišiel nápad s Faceboardom, ktorý sa pre nás stal prioritou.

 

Čomu sa venujete aktuálne?

Aktuálne trochu cestujeme a aktívne sa zúčastňujeme konferencií, kde prezentujeme naše riešenie klientom, investorom, médiám a širokej verejnosti. Napríklad v máji sme vystavovali na konferencii Collision v Las Vegas a na Pioneers Festivale vo Viedni. V lete nás nájdete vystavovať na konferencii Rise v Hong Kongu.

Momentálne prebieha viacero jednaní o spustení prevádzok našich systémov, predovšetkým na zahraničných trhoch.

Zároveň pripravujeme nasadenie Faceboardov aj v jednom z bratislavských shoppingov.

 

 

Spomenul si, že ste boli eventovka. Venujete sa ešte tomu?

Eventom sa v súčasnosti venujeme len okrajovo. Organizovanie podujatí je naším koníčkom, ktorý nám stále istou mierou pomáha financovať ďalší vývoj Faceboard. Tam vidíme budúcnosť.

 

Aké má plány FaceMedia do budúcnosti? Kde sa napríklad vidíte o 3 roky?

Aspoň na troch kontinentoch! :)

 

Poďme trochu aj k startupom. Ako vnímaš startupové prostredie na Slovensku?

Rok a pol dozadu som vedel čo je startup, čo je venture capital, angel investor, inkubátor, akcelerátor.. Avšak o samotných podmienkach v akých startupy na Slovensku reálne fungujú som nemal bližšie informácie.

S rozvojom nášho projektu sme vo FaceMedii trávili viac a viac času hľadaním čo najefektívnejších spôsobov ako uspieť s inovatívnym riešením. Startupový ekosystém na Slovensku vnímam vcelku pozitívne. V štátnych agentúrach venujúcich sa rozvoju podnikania vidieť stále viac mladých ľudí, čo je ďalším pozitívnym signálom. Jednou z nich je napríklad SBA, ktorá nás podporila pri vystavovaní na Collision v Las Vegas, za čo veľmi pekne ďakujeme. Koniec-koncov samotný Startitup je dôkazom toho že na Slovensku to žije! 

 

Myslím si, že Facemedia prináša unikátne riešenie, ktoré verím, že má šancu zmeniť spôsob reklamy, ako ju poznáme dnes. Facemedii ďakujem za rozhovor a prajem veľa úspechov !

 

 

Pridať komentár (0)