Facebook má ďalší škandál, na kritikov a konkurenciu útočil nekalými praktikami

  • Facebook sa postavil opozícii kontroverzným spôsobom
  • Na kritikov nasadil PR firmu, za ktorou stojí politický konzultant
facebook-257829_960_720
  • Facebook sa postavil opozícii kontroverzným spôsobom
  • Na kritikov nasadil PR firmu, za ktorou stojí politický konzultant

Spoločnosť Facebook si podľa denníku The New York Times najala PR firmu, aby prostredníctvom nenávistných článkov na internete diskreditovala jeho konkurenciu ako Google či Apple. Najsilnejšia sociálna sieť tiež čelí obvineniu z poškodzovania svojich kritikov a zľahčovania vplyvu ruských dezinformačných kampaní. Súčasťou „balíčka nekalých praktík“, bolo i spájanie protestov proti Facebooku s osobou miliardára Georga Sorosa.

The New York Times tieto informácie zverejnil v rozsiahlej správe v stredu. Na „špinavej hre“ Facebooku sa podieľala firma Definers Public Affairs v spolupráci s webom NTK Network, ktorý sa tvári ako konzervatívne médium. Práve tento dôveryhodný vzhľad spôsoboval, že mnohé nepravdivé alebo platené články z neho v nevedomosti preberali aj iné weby. Článkov, ktoré mali diskreditovať opozíciu Facebooku, malo byť niekoľko desiatok.

Najväčší metropolitný denník v USA tvrdí, že dokonca väčšina obsahu na NTK Network je platená, pochádza od spomínanej firmy a slúži výlučne pre PR účely.

Facebook obvinil kritikov z antisemitizmu, čo môže byť čiastočne oprávnené. Organizácia Freedom from Facebook v kampani proti sociálnej sieti používala karikatúru zobrazujúcu zakladateľa FB Marka Zuckerberga a riaditeľku firmy Sheryl Sandbergovú ako telo chobotnice, ktorá chápadlami obopína celú planétu. K chobotniciach boli v nacistickej histórii prirovnávaní Židia. A keďže Mark Zuckerberg je údajne Žid, zobral to osobne, alebo túto súvislosť iba zneužil. Americká Liga proti hanobeniu na podnet poškodeného napokon rozhodla tak, že Freedom from Facebook musí karikatúru stiahnuť.

Facebook si firmu Definers Public Affairs spočiatku najal iba na monitoring médií, aby mal prehľad o tom, čo sa o ňom píše. V októbri 2017 rozšíril spoluprácu, aby sa PR firma aktívne podielala aj na jeho vonkajšom obraze.

Za firmou Definers Public Affairs, stojí Matt Rhoades, ktorý pôvodne pôsobil ako politický radca. Preslávil sa nekonvenčnými metódami zlepšovania verejného obrazu svojich klientov a tiež diskreditáciou ich konkurentov/oponentov.

Jedným z terčov firmy Definers Public Affairs mala byť aj nezisková organizácia Color of Change, ktorá opakovane kritizovala Facebook za to, že necenzúruje rasistické a nenávistné príspevky. Rashad Robinson, šéf Color of Change v rozhovore pre The Guardian priznal, že organizáciu sponzoruje Soros, ale okrem neho má mnoho iných podporovateľov vrátane spoluzakladateľa Facebooku Dustina Moskovitze.

Samotný Facebook informácie zatiaľ nekomentoval.

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá