Forever 21 má najlepšie roky za sebou. Hovorí sa o bankrote spoločnosti

  • Agresívny rast a neustále otvárania nových prevádzok sa s odstupom času neukazujú ako tá najlepšia podnikateľská stratégia
  • Hodnota spoločnosti klesla o miliardy dolárov a hovorí sa o bankrote
forever
wikipedia.org
  • Agresívny rast a neustále otvárania nových prevádzok sa s odstupom času neukazujú ako tá najlepšia podnikateľská stratégia
  • Hodnota spoločnosti klesla o miliardy dolárov a hovorí sa o bankrote

Módny gigant má podľa zistení portálu Bloomberg finančné problémy a plánuje reštrukturalizáciu. Všetko v nádeji, že zabráni možnému predaju či bankrotu. 

Je tomu už takmer 10 rokov, kedy sa na trhu objavil módny reťazec Forever 21. V tejto dobe pomáhala značka mladým dievčatám obliekať sa ako ich idoly za pomerne lacné peniaze. Reťazec vo svojej rannej fáze zvolil agresívnu stratégiu rastu, aby získal dominantnú pozíciu v nákupných strediskách v USA. Doba sa však mení a generácia, ktorá na tejto značke vyrástla, už zrejme nechce byť Forever 21. 

zdroj: wikimedia.org

Bloomberg upozorňuje na konflikt medzi majiteľmi reťazca a jeho manažmentom. Problémom má byť  v tom, že majitelia- rodina Changovcov, chce mať nad spoločnosťou absolútnu kontrolu, čím výrazne limituje možnosti ako získať potenciálnych investorov a financie na záchranu firmy.

Špekuluje sa aj o tom, že pomocnú ruku by spoločnosti Forever 21 mohli podať aj vlastníci nákupných centier, ktorými sú napríklad Simon Property Group Inc. a Brookfield Property Partners LP, nakoľko Forever 21 je jedným z najväčších nájomcov, ktorý doposiaľ úspešne odolával vlne bankrotov v maloobchodnom sektore.

zdroj: wikimedia.org

Značke Forever 21 sa ukážkovo darilo paradoxne v časoch ekonomickej recesie, v rokoch 2008 až 2009. Lacný „cool” sortiment sa stal veľmi populárnym a mladé dievčatá stáli hodiny v rade, kvôli slávnostnému otvoreniu nových predajní.

Módny reťazec sa zdal takmer nezastaviteľný a otváral stále nové prevádzky. V roku 2015 predstavovala celková čistá hodnota majetku spoločnosti 5,9 miliárd dolárov. Dnes je to však podľa odhadov Forbesu 1,6 miliardy dolárov. Po celom svete zamestnáva táto značka viac ako 35-tisíc zamestnancov a to vo viac ako 600 kamenných pobočkách. Módna značka prišla na Slovensko v roku 2016, kedy otvorila svoju prvú prevádzku v bratislavskom Auparku.

zdroj: wikimedia.org

Zdá sa, že tričká s nápismi typu  „Milujem tacos“ alebo „Neznášam ľudí“ nie sú už tým najžiadanejším tovarom medzi tínedžermi. Generácia Z taktiež nemá potrebu túlať sa po veľkých obchodoch a radšej volí cestu pohodlného, neosobného online nákupu. 

Mileniáli uprednostňujú online e-shopy, medzi ktoré patrí na americkom trhu napríklad Fashion Nova, Asos, Missguided a Lulus, ako aj Amazon a platformy na nákup a predaj oblečenia typu Poshmark či Depop.

Splnil si americký sen

Zakladateľ Forever 21, Do Won Chang, imigroval do USA v roku 1981 z Kórei. Aby ako cudzinec uživil rodinu, musel pracovať na dvoch miestach naraz.

Živil sa ako školník, a zároveň predával kávu na čerpacej stanici. „Všimol som si, že všetci ľudia jazdiaci na pekných autách pracovali v odevnom biznise,” povedal Don pre LA Times v roku 2010.

Toto zistenie ho spolu s manželkou viedlo k otvoreniu obchodu s 89 metrami štvorcovými v Los Angeles v roku 1984. Nazvali ho Fashion 21. Napriek už trom nevydareným biznisom v minulosti, sa im s touto novou lastovičkou podarilo už v prvom roku zarobiť 700 000 dolárov. Forever 21 je ešte stále rodinná firma, v ktorej Don pracuje ako CEO a jeho manželka Jin Sook ako šéfka sortimentu. 

Redakcia Startitup oslovila Forever 21 ohľadom jej finančnej situácie.

zdroj: Bloomberg, Forbes, LA Times, Digitalcommerce360.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá