H&M novou kolekciou z organických materiálov a recyklovaného plastového odpadu dokazuje, že eko je trendy

Jakub Jablonický / 19. apríla 2017 / Eko

zdroj: trueactivist.com / dexigner.com

H&M svojou kolekciou Conscious Exclusive dokazuje, že aj módni giganti môžu byť eko.

Všetci poznáme H&M. A práve pri gigantických značkách, ktoré pozná každý, nie je úplne bežné sústrediť sa na udržateľnosť a ekológiu. Obrovské objemy často sa meniacich modelov znamenajú, že značky si často zvolia lacnejší a jednoduchší spôsob. No H&M vo svojej najnovšej kolekcii dokazuje, že to nie je neporušiteľným pravidlom.

Keď sa povie udržateľná móda, väčšina z nás si asi predstaví niečo ľanové a jednoduché. A na tom nie je nič zlé. No ak chceme, aby sa udržateľná móda dostala do mainstreamu, treba sa zamerať aj na druhú stránku mince – relevantný a populárny dizajn. Kolekcia Conscious Exclusive v sebe takýto dizajn s udržateľnosťou spája.

foto:Donna Iveh

„Cieľom tejto kolekcie bolo od začiatku využívať udržateľné materiály. Okrem organickej bavlny, ktorá je úplný základ, používame v tejto kolekcii aj recyklovaný polyester, recyklovaný polyamid, organickú kožu, organický hodváb, organický ľan a TENCEL – prírodné vlákno, ktoré sa vyrába z celulózy rýchlo rastúcich stromov ako eukalyptus z udržateľných plantáží,“ povedala pre StartItUp Katarína Tomášiková, ktorá má na starosti komunikáciu pre H&M Slovensko.

Tento rok sa medzi materiálmi v kolekcii Conscious Exclusive objavila aj skutočná zaujímavosť menom BIONIC. Ide o polyester vyrábaný z plastu. 30% pochádza z odpadu získaného z náplavov na pobrežiach a 70% je z už recyklovaného plastu. V jedných šatách skončí plast z asi 89 klasických PET fliaš. V kolekcii nájdeš aj doplnky vyrobené z recyklovaného plastu a skla, či ekologické parfumované oleje.

foto: hm.com

Veľa spoločností dnes o sebe hovorí, že sú zamerané na udržateľnosť. No často ide iba o takzvaný „greenwashing“ – teda viac času a peňazí míňajú na to, aby vyzerali ekologicky, než na reálne zmeny vo svojich výrobných procesoch a minimalizáciu negatívneho dopadu na životné prostredie.

H&M aj svojou kolekciou Conscious Exclusive dokazuje, že to so zelenou stránkou svojho biznisu myslí vážne. 26% celej ponuky už dnes vyrábajú z udržateľných materiálov a každý rok chcú toto percento zvyšovať. V roku 2020 napríklad plánujú, aby 100% bavlny, ktorú používajú, bolo z udržateľných zdrojov.

foto: dexigner.com

H&M patrí aj vďaka tejto kolekcii na čelo hnutia za ekologickejšiu módu v mainstreamových značkách. Dúfajme, že si príklad vezmú aj ostatní veľkí hráči módneho sveta.

Pridať komentár (0)