Ikea sa vzdáva ikonickej žltej a modrej. Predstavila svoje nové logo
- Ikea chce byť lepšie rozoznateľná v digitálnom svete
- Svoje ikonické žltomodré logo vymení za jednoduchšie biele
- Za dizajnom stojí štúdio 72andSunny Amsterdam
- Ikea chce byť lepšie rozoznateľná v digitálnom svete
- Svoje ikonické žltomodré logo vymení za jednoduchšie biele
- Za dizajnom stojí štúdio 72andSunny Amsterdam
Vieš si ikonické žltomodré logo nábytkárskeho gigantu Ikea predstaviť bez jeho farieb? Nuž, v promo videách značky si budeš musieť zvyknúť. Ikea sa totiž rozhodla pre radikálnu zmenu a verí, že je vo svete produktov dostatočne rozoznateľná a svojich fanúšikov novinkou nebude miasť, informuje portál AdWeek.
Dôvodom, prečo sa Ikea rozhodla pre nový dizajn loga v čistejších, bielych kontúrach od dizajnérskeho štúdia 72andSunny Amsterdam, je väčšia flexibilita na digitálnych platformách, kde je komunikačným nástrojom obraz alebo fotografia. Stratégiou značky je stať sa bližším mladšej generácii a tým zákazníkom, ktorí pred návštevou samotnej predajne (ktorá jednoznačne a silne komunikuje brand) uprednostňujú browsovanie na internete a nakupovanie online.
Veď podľa oficiálnych informácií samotný web Ikea za rok 2018 navštívilo 2,8 miliardy fanúšikov.
Podľa Fast Company trvala tvorba loga v dizajne zvanom Fönster (prekl. okno) približne dva roky a jeho využívanie na propagáciu prostredníctvom sociálnych sietí má obsah sprehľadniť.
„Logo bolo optimalizované vo svojej forme aj funkcii a dnes je omnoho relevantnejšie a efektívnejšie pre použitie Ikeou v budúcnosti, pretože otvorí hlbšie a omnoho emocionálnejšie spojenie medzi značkou a jej širokým publikom,“ povedal o svojej práci Carlo Cavallone zo štúdia 72andSunny Amsterdam. Pravdou však zostáva, že ikonické modrožlté logo plánuje Ikea aj naďalej používať ako svoje hlavné.
Zdroj: IKEA, Fast Company, AdWeek