Jeden z najpopulárnejších meme označila reklamná rada za sexistický

  • Toto meme použil vo svojej náborovej kampani na Facebooku poskytovateľ internetových služieb spoločnosť Bahnhof
  • Rada uviedla, že reklama diskriminuje na základe pohlavia a predstavuje ženy ako vzájomne zameniteľné veci
  • Reklama si získala množstvo komentárov od používateľov na internete, ktorí ju tiež označili za sexistickú
meme bez textu
Antonioguillem / Getty Images
  • Toto meme použil vo svojej náborovej kampani na Facebooku poskytovateľ internetových služieb spoločnosť Bahnhof
  • Rada uviedla, že reklama diskriminuje na základe pohlavia a predstavuje ženy ako vzájomne zameniteľné veci
  • Reklama si získala množstvo komentárov od používateľov na internete, ktorí ju tiež označili za sexistickú

Populárne meme „Distracted Boyfriend“, ktoré sa v roku 2017 stalo jedným z najpopulárnejších vôbec, má problém. Švédska rada pre reklamu ho označila za sexistický.

Na fotografii od barcelonského autora Antonia Guillema je zobrazený párik a okoloidúca žena. Práve tá spôsobí to, že muž odvráti zrak od svojej partnerky a so záluskom sa pozerá pravdepodobne na pozadie inej, náhodnej ženy.

Toto meme použil vo svojej náborovej kampani na Facebooku poskytovateľ internetových služieb spoločnosť Bahnhof, ktorý mužovu priateľku označil ako súčasné pracovisko a okoloidúcu ženu názvom Bahnhof, do ktorej by mal ísť pracovať.

Rada uviedla, že reklama diskriminuje na základe pohlavia, predstavuje ženy ako vzájomne zameniteľné veci a naznačuje, že zaujímavý je len ich vonkajší vzhľad. Má tiež vyvolávať dojem, že muži môžu meniť partnerky počas zmeny zamestnania.

Keďže švédska reklamná rada je samoregulujúci orgán, znamená to, že ombudsman môže kritizovať reklamy, ale nemá právomoc ukladať sankcie, takže reklama sa obíde bez finančného postihu. Reklama, ktorá sa na sociálnych sieťach objavila v apríli tohto roku, si získala množstvo komentárov, ktoré ju označovali za sexistickú.

Spoločnosť na svojom Facebooku uviedla, že jej cieľom bola snaha ilustrovať situáciu, ktorá ukazuje, že Banhof je aktraktívnym zamestnávateľom a že ľudí môže zaujímať.

Zdroj: www.theguardian.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá