Kampaň Popradskej kávy opäť baví Slovensko. Vtipná reklama sa však do televízie nedostane

  • Reklamná agentúra Zaraguza mala možnosť opäť spolupracovať s tradičným slovenským brandom Popradská káva
  • Po mimoriadne úspešnej predošlej kampani plnej vtipu opäť stavila na humor
  • Tentokrát sa však reklamy do televízie nedostanú a značka bude kampaň komunikovať primárne online
zdroj: Screenshot/YouTube
  • Reklamná agentúra Zaraguza mala možnosť opäť spolupracovať s tradičným slovenským brandom Popradská káva
  • Po mimoriadne úspešnej predošlej kampani plnej vtipu opäť stavila na humor
  • Tentokrát sa však reklamy do televízie nedostanú a značka bude kampaň komunikovať primárne online

Reklamná agentúra Zaraguza opäť získala dôveru slovenskej značky Popradská káva pri vytváraní novej kampane na podporu značky, o čom sme ťa informovali už počas minulého týždňa (nájdeš TU). Aj tentokrát si autori za myšlienku videospotu zvolili humor a trefne reagujú na dobu, ktorú žijeme.

Videom diváka prevádza mladík, ktorí stretáva ľudí, ktorí sa snažia prispôsobiť dnešnej dobe. Starať sa o svoje telo, vyzerať dobre, byť efektívny, flexibilný a ambiciózny, stretávať sa s tými správnymi ľuďmi. Claimom však zostáva: „Život je ako káva, kto ho vychutnáva, nemusí nič meniť.“ Produkciu zastrešila zohraná kombinácia z posledného hitu, Hitchhiker Films a réžijne Peter Ehrenberger.

Dobré netreba meniť

DOBRÉ NETREBA MENIŤ! 🔥A tak sme natočili pokračovanie nášho megaúspešného Tajomstva pravého kávičkára, ktoré už za deň získalo reakcie ako "Ma-sa-kral-na reklama! Pochvala! 11/10", "Naj reklama aku som kedy videla 👌". Ale stačilo mudrovania, posúďte sami:

Gepostet von Zaraguza am Freitag, 17. Mai 2019

Na to, ako sa takáto kampaň vytvára, čo bolo jej inšpiráciou a kde všade ju uvidíme, sme sa opýtali priamo Zaraguzy. Na naše otázky odpovedal  jej kreatívny riaditeľ Michal Pastier.

Čo bolo inšpiráciou pre túto kampaň a prečo ste sa opäť rozhodli ísť cestou humoru?

Pokračujeme v obrovskom úspechu poslednej kampane Praví kávičkári s posolstvom „Nerieš kávu druhých a aj tvoja ti bude chutiť lepšie“, vďaka ktorému sa stala Popradská káva metaforou témy tolerancie. Pritom bol produkt stále hlavným hrdinom a súvisel s témou veľmi čisto a prirodzene. Nadpriemerné komunikačné výsledky podporili predaje. Kampaň s mediálnym rozpočtom 15 000 eur získala jediné zlato v kategórii FMCG na Effie. Bodovala aj na kreatívnych súťažiach a získala klinec v kategórii Online film aj za Best Film Craft. Vďaka tomu sme si overili, že môžme otvárať aj spoločenské témy a zaujímavo a zábavne tak predávať kávu.

Prečo ste sa nevybrali tradičnejšou cestou?

Nová spoločenská téma namiesto klišé záberov na kávu. Žijeme skutočne v bláznivej dobe, kde ľudia už ani nevedia kým sú, lebo sa im z každej stránky pripomína to, kým nie sú. Majú robiť to aj hento, lebo inak nenájdu šťastie, krásu, produktivitu a sú stratenou existenciou vo vesmíre večnej nespokojnosti (úsmev). Preto Zaraguza po témach ako „predsudky“ a „tolerancia“ otvorila novú tému tak, ako to fanúšikovia Popradskej kávy milujú. S geniálnym kastingom, epickou hudbou a uletenými hláškami. Najťažšie je vytvoriť jazyk a štýl pre značku, teraz keď si pozriete nové video, tak si hneď poviete „jéj, nová Popradská“.

Ako znelo zadanie Popradskej kávy? Čo presne chce značka odkomunikovať?

Zadanie máme roky rovnaké. Keď sme začínali, tak v prieskumoch mala Popradská káva iba asociáciu „káva“. Teraz je v očiach a šálkach Slovákov označovaná ako „kvalitná“, „naša“ a „zábavná“. Cieľom je ďalej omlaďovať značku, ale neprísť ani o pôvodných fanúšikov a zákazníkov. Zatiaľ sa nám darí skvelo, pretože kampane spôsobujú efekt nadšenia a dokonca pomohli aj v distribúcii pri B2B vzťahoch. Tým zákazníkom, ktorí kávu nakupujú, sa kampane tak páčia, že dávajú v obchodoch priestor Popradskej.

Prostredníctvom akých mediatypov bude kampaň prebiehať, prípadne v akých fázach?

Ako som spomínal, naposledy sme s minimálnym mediálnym budgetom 15 000 eur vďaka kreativite prekvapili výsledkami aj kávové značky, ktoré mali na kampaň vyše milióna a odniesli sme si Zlatú Effie. Teraz by bolo tiež ideálne byť v televízii, ale budget nepustí, a tak sme nasadili tie najťažšie zbrane – Pabla, dobošku, hovoriace zrnko aj guruho. Kampaň budete môcť vidieť vo svojich počítačoch a mobiloch vďaka YouTube, Facebooku aj Instagram formátom, ale uvidíte ju aj v sieti slovenských kín.

Najnovšie video