Kedy je ten správny čas stať sa úspešným podnikateľom?

  • Skončili ste vysoký školu, máte po 25 a úspešná kariéra stále nikde?
  • Nezúfajte, podľa najnovšej americkej štúdie váš čas ešte neprišiel
  • Podľa výskumu uskutočneného úspešným biznis magazínom Harward Business Review je priemerný vek, kedy sa človek stane úspešným podnikateľom 45 rokov
entrepreneur-593358_960_720
pixabay.com
  • Skončili ste vysoký školu, máte po 25 a úspešná kariéra stále nikde?
  • Nezúfajte, podľa najnovšej americkej štúdie váš čas ešte neprišiel
  • Podľa výskumu uskutočneného úspešným biznis magazínom Harward Business Review je priemerný vek, kedy sa človek stane úspešným podnikateľom 45 rokov

Pri spomenutí slovného spojenia úspešný podnikateľ asi väčšine z nás ihneď napadnú mená ako Bill Gates, Steve Jobs či Mark Zuckerberg. Čo ich spája? Všetci začali s podnikaním vo veľmi mladom veku a stali sa úspešnými. Mali by sme nasledovať ich príklad, ak sa chceme stať úspešnými? 

Podľa najnovšej americkej štúdie zameranej na najúspešnejšie svetové firmy sú takýto podnikatelia len výnimkami, možno aj preto poznáme práve ich mená. Pri analýze najlepších startupov TechCrunchu sa zistilo, že priemerný vek víťazov za posledných 10 rokov bol 31. Ľudia zvolení ako podnikatelia s najrýchlejšie sa rozvíjajúcimi statupovými firmami podľa magazínu Inc. mali priemerný vek 29. Kedy je teda ten správny čas začať podnikať?

Vek sa líši v závislosti od oblasti podnikania

Tím z Harvard Business Review sa zameral na americký startupový trh. Podľa ich zistení je priemerný vek založenia firmy 42 rokov. Vo väčšine prípadov sa ale v štúdii objavili malé firmy, ktoré nemajú zámery rozrastať sa (napríklad reštaurácie). Ak sa však zamerali na stratupy z technologického odvetvia, dospeli k záveru, že priemerný vek zakladateľov špičkových technologických firiem spadá do štyridsiatky. Štúdia upozorňuje, že vek sa líši v závislosti od oblasti podnikania.

Napríklad priemerný vek zakladateľov softvérových startupov je presne 40 a mladší podnikatelia v tejto oblasti nie sú výnimkou. Avšak, kde mladých podnikateľov budete hľadať márne sú oblasti biotechnológie, ropný priemysel či priemysel obchodujúci s palivami. Tu sa priemerný vek pohybuje až okolo 47. Zo štúdie vyplýva, že mladí podnikatelia preferujú oblasti IT, kam spadajú najmä sociálne médiá a vôbec sa nezaujímajú o ťažký priemysel.

Vrchol kariéry dosiahnete až po 50-ke

A ako sú na tom najúspešnejšie startupy? Je možné, že práve tie založili mladí podnikatelia? Na základe analýzy výskum zistil, že medzi top startupy môžeme zaradiť len 0,1% zo všetkých existujúcich. Práve zakladatelia top startupov mali pri začatí podnikania v priemere 45 rokov.

Čo z toho vyplýva? Jednoducho podnikatelia, ktorí založili firmu v neskoršom veku, zaznamenávajú rýchlejší a stabilnejší rozvoj firmy ako ich mladší kolegovia, pričom vrchol kariéry dosahujú až po päťdesiatke. Ak by ste si mali vybrať do akej firmy investujete, prvý majiteľ by bol tridsiatnik a druhý štyridsiatnik, podľa výskumu by ste si mali vybrať toho druhého.

Zobraziť celú galériu (5)
zdroj: zdroh: hbr.org
Prečo je to tak?

Podľa výskumníkov hrá najdôležitejšiu úlohu už predchádzajúca skúsenosť. Tí, ktorí majú minimálnu prax v danom odbore aspoň 3 roky majú podľa štúdie až o 85% vyššiu šancu dosiahnuť úspech a zarobiť viac.

A čo tí najúspešnejší?

Zaujímavým faktom je, že ak sa podrobne pozrieme na podnikateľov, ktorí začínali už v mladom veku ako sú Steve Jobs, Bill Gates, Jeff Bezos či Sergey Brin a Larry Page, najvyšší zisk zaznamenali až v strednom veku. Zoberme si napríklad Steve Jobsa, svoj najúspešnejší produkt, iPhone, predstavil v roku 2007, vtedy mal už 52 rokov.

O tom, ako narastajú zisky Jeffa Bezosa s pribúdajúcim vekom sme vás informovali v tomto článku. Avšak netreba zabúdať na staré známe: Výnimka potvrdzuje pravidlo. Pri mladých podnikateľoch by to mohla byť napríklad taká Kylie Jenner či Mark Zuckerberg, ktorých majetok je ohromný už teraz a môžeme len hádať do akých súm porastie. Ako sa vyvíjala kariéra Kylie Jenner si môžeš prečítať TU.

zdroj: www.hbr.org, www.forbes.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá