Lamborghini predstavilo prvý hybrid s maximálkou cez 350 km/h a niekoľko miliónovou cenovkou

  • Lamborghini je už desiatky rokov stelesnením extrémneho výkonu a rýchlosti
  • Ani v prípade hybridného pohonu nijako nezaostáva
  • Sián FKP 37 je vďaka superkondenzátoru a V12 motora najvýkonnejším vozidlom automobilky
  • Jeho cena presahuje 2 milióny eur
zdroj: media.lamborghini.com
  • Lamborghini je už desiatky rokov stelesnením extrémneho výkonu a rýchlosti
  • Ani v prípade hybridného pohonu nijako nezaostáva
  • Sián FKP 37 je vďaka superkondenzátoru a V12 motora najvýkonnejším vozidlom automobilky
  • Jeho cena presahuje 2 milióny eur

Lamborghini predstavilo svoj úplne prvý hybridný super šport a venuje ho ako poctu zosnulému Ferdinandovi Piёchovi, ktorý zohral kľúčovú rolu pri vývoji značiek Audi či Lamborghini. Svoju oficiálnu premiéru zažil na autosalóne vo Frankfurte, ktorý je aktuálne stredobodom automobilového diania a odhaľuje jednu novinku za druhou.

Prof. Dr. Piёch bol inžinier a inovátor, ktorý obzvlášť oceňoval príťažlivosť ikonickej pohonnej jednotky Lamborghini V12, ktorú aktuálne Sián FKP 37 kombinuje s priekopníckou hybridnou technológiou.“ vysvetľuje automobilka v tlačovej správe.

zdroj: media.lamborghini.com

My sme ti bližšie predstavili dvojicu elektromobilov predstavených vo Frankfurte. Zatiaľ čo ten od Hondy je kompaktným autom súčasnosti, prototyp od Audi je víziou budúcnosti. Späť ale k veľkolepému talianskému hyperšportu, ktoré dostalo pomenovanie Sián FKP 37, čo v bolonskom dialekte znamená blesk a dokonale ho vystihuje. Model prináša jedinečnú a novú hybridnú technológiu postavenú na hyperkondenzátore a ide o vôbec prvý prípad takto riešeného hybridného motora na svete.

Lamborghini je presvedčené o tom, že zvuk klasického motora, predovšetkým pri štarte, je to najkrajšie, čo môžeme na ceste počuť. A takto to aj napriek hybridnému pohonu ostalo v prípade tohto modelu. Pod kapotou schováva zatiaľ najvýkonnejší V12 motor automobilky a ponúka výkon až 785 koní pri 8 500 ot./min. V kombinácií s 48 V elektromotorom pohonný systém dosahuje maximálny výkon až 819 koní.

Elektromotor zabezpečuje lepší a okamžitý výkon pri zrýchlení až do rýchlosti 130 km/h, po prekročení ktorej sa automaticky odpojí.

Zároveň vypĺňa „hluchý časový priestor“ pri radení prevodových stupňov. Okrem toho je možné elektromotor využiť pri cúvaní či parkovaní. Napriek prekvapivému faktu, že V12 motor je úplne bez turba dokáže tento „blesk“ na špeciálne navrhnutých pneumatikách zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej než 2,8 sekundy a maximálna rýchlosť prekonáva hranicu 350 km/h.

Automobilke sa vďaka umiestneniu úložiska energie medzi kabínu a motor podarilo dosiahnuť ideálne rozloženie hmotnosti a s váhou elektrického motora 34 kilogramov ponúka na jeden kilogram elektromotora výkon jednej konskej sily. Do detailov je prepracovaný naozaj každý kúsok dizajnovej či motorickej časti vozidla, čoho dôkazom je aj pokrokový systém rekuperácie brzdením.

Podľa automobilky sa batéria pri každom brzdení vozidla dobíja a táto energia je okamžite k dispozícií pri zrýchlení, vďaka čomu je vozidlo rýchlejšie až o 10%.

zdroj: media.lamborghini.com

Pokiaľ ide o exteriér a o dizajn vozidla, tu snáď ani nie sú potrebné slová. Klasické hranaté a robustné tvary vyladené do posledného milimetra a kombinácia vysoko kvalitných materiálov v tom najdetailnejšom prevedení nie sú žiadnou novinkou ani prekvapením. Tento kúsok je jednoducho malým umeleckým dielom pre ozajstných automobilových nadšencov (a milionárov).

Celkovo bude vyrobený len limitovaný počet 68 kusov a už teraz všetky tieto jedinečné vozidlá poznajú svojich majiteľov, kde každý z nich zaplatí za svoj exemplár viac ako 2 milióny eur (plus dane).

zdroje: media.lamborghini.com; lamborghini.com/news; lamborghini.com;

Najnovšie video