Lidl vstupuje na americký trh. Chce rozpútať cenovú vojnu

  • Pamätáte si ešte tie časy, kedy bolo nakupovanie v Lidli len doménou dôchodcov a šporivcov? Začiatky tohto nemeckého potravinárskeho reťazca neboli na Slovensku jednoduché.
ld1
facebook.com/lidlslovensko
  • Pamätáte si ešte tie časy, kedy bolo nakupovanie v Lidli len doménou dôchodcov a šporivcov? Začiatky tohto nemeckého potravinárskeho reťazca neboli na Slovensku jednoduché.

Lidl má za sebou pomerne dlhú cestu, počas ktorej sa mu podarilo pretransformovať povesť o 180 stupňov. Prepracovaný marketing v spojení s unikátnou ponukou urobil v očiach spotrebiteľov z Lidla plnohodnotného hráča, ktorý dokáže uspokojiť aj náročnejšieho spotrebiteľa.

Dnes je jasné, že Lidl nemieni zotrvať len na Slovensku. Už v lete má v pláne otvoriť prvé prevádzky v Spojených štátoch amerických. Významnou informáciou je však fakt, že Nemci chcú ísť na trh agresívnej cenovej vojny. Ich výrobky by mali byť v niektorých prípadoch až o 50 % lacnejšie ako u konkurencie, ktorá má už teraz v hlave krízové myšlienky.

„Teraz nastal ten správny čas na náš vstup do Spojených štátov. Sme presvedčení, že v našom modeli sa rýchlo prispôsobujeme, takže nie je to o tom, či trh funguje pre nás, ale o tom, čo musíme urobiť, aby všetko fungovalo tak ako má,“  povedal Brendan Proctor, výkonný riaditeľ spoločnosti Lidl USA pre médiá v New Yorku.

Spoločnosť Lidl v súčasnosti prevádzkuje 10-tisíc obchodov v 27 krajinách. Od 15. júna firma avizovala otvorenie prvých 20 prevádzok v Severnej Karolíne ako aj vo Virginii. Časom by malo pribudnúť ďalších 80 prevádzok, ktoré majú potenciál vytvoriť okolo 5-tisíc pracovných miest. Analytici odhadujú, že do roku 2020 bude mať spoločnosť v USA viac ako 330 obchodov.

„Lidl patrí spoločne s reťazcom Kaufland do skupiny Schwarz. Jej celkové tržby za finančný rok uzatvorený na konci februári stúpli na 90,2 miliardy eur. Dynamickejšie rástol Lidl, ktorého tržby poskočili o šesť percent na 68,6 miliardy eur. Kaufland si polepšil o približne dve a pol percenta na 21,6 miliardy eur,“ uviedol etrend.sk

V Číne má Lidl odvahu len na e-shop

Všeobecne známym faktom je, že čínsky spotrebitelia majú len veľmi malú dôveru vo svoje vlastné miestne produkty a bažia po alternatívach. Lidl vycítil príležitosť a prednedávnom spustil vlastný internetový obchod v Číne, a to cez online platfomu od Alibaby – Tmall. Ide o platformu, ktorú dnes využíva nejeden reťazec zo západu, ktorý má ambíciu preraziť vo vzdialených krajinách.

foto:lidl.tmall.hk

Európske výrobky sa v Číne tešia veľkej popularite, Lidl má preto veľkú šancu preraziť. Spoločnosť pritom dováža výrobky priamo z Nemecka prostredníctvom dcérskej spoločnosti v Hongkongu. Podobne to robí aj priama konkurencia Lidla, a to spoločnosť Aldi, ktorá však svoje výrobky dováža z Austrálie.

zdroj:reuters.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech