Jablčnô zmizlo z povrchu zemského a my sme si to (takmer) ani nevšimli

  • V roku 2013 sa partia kamarátov rozhodla ponúknuť Slovensku prvý domáci cider len z tých najlepších jabĺk
  • Produkty ako Jablčnô, Tonyk alebo Niealko si získali množstvo fanúšikov
  • Dnes už však nápoje nájdeš v prevádzkach len ťažko, od minulého leta sa totižto nevyrábajú
zdroj: facebook.com
  • V roku 2013 sa partia kamarátov rozhodla ponúknuť Slovensku prvý domáci cider len z tých najlepších jabĺk
  • Produkty ako Jablčnô, Tonyk alebo Niealko si získali množstvo fanúšikov
  • Dnes už však nápoje nájdeš v prevádzkach len ťažko, od minulého leta sa totižto nevyrábajú

Štyria chalani spojili v roku 2013 svoje sily a vytvorili unikátny slovenský produkt, „sajder“ Jablčnô. Ten po prvýkrát prezentovali na módnej prehliadke návrhárky Lýdie Eckhardt. Poctivá receptúra čistej jablkovej šťavy bez konzervantov a pridaných umelín z jabĺk pestovaných v Kravanoch pri Dunaji si okamžite získala množstvo fanúšikov. S heslom „žiadna veda, len príroda“, prišiel neskôr aj druhý produkt, Jablčnô Niealko a jablkový Tonyk.

Prednedávnom však výroba zastala. A my by sme si to ani neboli všimli. Ivan Haluza, redaktor TRENDu, si jedného dňa v reštaurácii slovenský nápoj vypýtal a dostal prekvapujúcu odpoveď: „Jablčnô nám už nedodáva, lebo s výrobou skončili. A tak ich máme v nápojovom lístku len do vytlačenia nového. Na cider si hľadáme už iného dodávateľa.“

O tom, že výroba naozaj stojí, sme sa presvedčili aj my po tom, ako sme Jablčnô kontaktovali. Spoločnosť oznámila 15.6.2017 odstávku technológie z dôvodu závažnej technickej odstávky, ktorá nemá ohraničenie a v prípade opätovného spustenia svojich pôvodných odberateľov bude kontaktovať. Dôvodom zastavenia výroby bol podľa TRENDu odchod niekoľkých zakladateľov firmy„Rozišli sme sa, lebo sme mali na biznis iné názory. A za rozchodom boli aj nejaké osobné veci.“

Čo je však potešujúcou správou pre fanúšikov slovenského „sajdru“? Že hoci v súčasnosti sa môže zdať jeho budúcnosť nejasná, nekončí a plánuje sa na trh opätovne vrátiť. Aj napriek tomu, že straty boli v prvých rokoch podnikania o niečo vyššie než samotný príjem, veľké investície do technológií a to, že si nápoje obľúbilo množstvo Slovákov by mohlo byť základnými piliermi obnovenia výroby. Na otázky, čomu sa chalani po skončení výroby venujú a či môžeme Jablčnô v obehu čakať už čoskoro, sme sa opýtali priamo spoločnosti. Na odpoveď čakáme.

Zdroj: etrend.sk

Najnovšie video