Po prečítaní týchto 7 kníh budeš vynikať v prezentovaní

  • Schopnosť zaujať a pripraviť pútavú prezentáciu, na ktorú ľudia len tak nezabudnú, je v biznise rozhodujúca.
  • Môžeš mať skvelý nápad, ale ak ho investorom ponúkneš hanblivo a potichu, zapadneš v priemere.
steve-jobs-gettyimages-128349414-57d6c5a55f9b589b0a152043
Rick Smolan/Getty Images News/pinterest
  • Schopnosť zaujať a pripraviť pútavú prezentáciu, na ktorú ľudia len tak nezabudnú, je v biznise rozhodujúca.
  • Môžeš mať skvelý nápad, ale ak ho investorom ponúkneš hanblivo a potichu, zapadneš v priemere.

Niekto sa s prezentačnými schopnosťami už narodí. Postaví sa pred cudzích ľudí a sebavedomo predvedie, čo si pripravil alebo len improvizuje a aj tak to vypáli na výbornú. Čo ale my ostatní, ktorých ochromí tréma a bez poznámok by si nespomenuli ani na vlastné meno? My musíme trénovať. Nie je to ale nič náročné, chce to len cvik.

Speak to win od Bryana Tracyho

Ako presvedčivo prezentovať v akejkoľvek situácii? Táto menej známa kniha od svetoznámeho autora, podnikateľa a motivátora Bryana Tracyho ťa prevedie podstatou predaja, biznis rečníctvom a osobným rozvojom. Nájdeš v nej užitočné tipy a rady, čo sa týka verejných prejavov, biznisu a života ako takého.

Citát z knihy: ,,Stať sa vynikajúcim rečníkom vám pomôže v každej časti vašej kariéry. Ale je tu ešte dôležitejší dôvod, prečo sa naučiť prihovárať publiku. Psychológovia tvrdia, že úroveň sebaúcty do značnej miery určuje kvalitu vášho vnútorného a vonkajšieho života. Čím lepší a presvedčivejší je váš prejav, tým viac sa páčite sami sebe. A čím radšej máte sami seba, tým ste zdravší, šťastnejší a pozitívnejšie naladení.

Resonate od Nancy Duarte

Prezentuj vizuálne príbehy, ktoré pohnú publikom. Táto kniha vysvetľuje, ako vytvoriť ohromujúcu a zapamätateľnú prezentáciu na základe rozprávania príbehu. Ako spojiť informácie z prezentácie s niečím uchopiteľným, čo vytvorí emóciu a vryje sa do pamäti.

Citát z knihy: ,,Dostať myšlienku od jej vzniku až k prijatiu je ťažké, ale je to boj, ktorý sa dá vyhrať jednou skvelou prezentáciou. Prezentácie sú silne presvedčivý nástroj, a keď sú zaobalené do príbehu, máte nezastaviteľnú zbraň. Štruktúra príbehov bola použitá už stovkami generácii a dodnes teší všetky kultúry.

5 Languages of Appreciation in the Workplace od Garyho Chapmana a Paula Whitea

Rozvíjanie organizácii cez povzbudzovanie ľudí Autori s touto knihou prichádzajú po veľkom bestselleri „The five languages of Love“. Ponúka užitočný systém, ako zlepšiť spoločnosť prostredníctvom skvalitnenia vzťahu s jednotlivcami. Taktiež pomáha vytvárať prezentácie, ktoré k tomu neoddeliteľne patria určené. Zameriava sa na publikum s rôznymi emočným nastavením.

Citát z knihy: ,,Každá osoba má primárny a sekundárny jazyk pre odcenenie. Náš primárny komunikuje nám ide viac pod kožu ako ostatným. Hoci berieme v úvahu odcenenie v piatich jazykoch, nebudeme sa cítiť dostatočne posilnený, ak to je komunikované v našom primárnom.“

Visual Display of Quantitative Information od Edwarda R. Tuftea

Aby si nebol sklamaný, nie je to ten typ knihy, od ktorej sa nedokážeš odtrhnúť. Je to viac-menej učebnica, príručka. Ale užitočná. Prezentéri stále radia, aby si prezentáciu robill viac vizuálnu a ľahko pochopiteľnú. Ale ako?

Citát z knihy: ,,Slová a obrázky patria k sebe. Publikum potrebuje niečo, čo sprevádza slová. Takmer vždy je užitočné napísať malú správu a k nej vysvetliť zvyšok, označovať hodnoty a dôležité dáta, niekedy vložiť tabuľky na samotnú grafiku, integrovať titulky a legendu. Je dobré, keď oko nemusí behať tam a späť, medzi textovým materiálom a grafikou.

Prezentation zen od Garra Reynoldsa, predslov Guy Kawasaki

Ťažko povedať nakoľko „zen“ táto kniha je. Každopádne ti ale pomôže pripraviť tú najlepšiu prezentáciu, ktorá osloví divákov na viacerých úrovniach. Jeho fukčný model hovorí, že prezentácia by mala apelovať na 6 zmyslov, a to- konštrukcia, príbeh, symfónia, empatia, hra a význam. A zbavíš sa aj závislosti na PowerPointe.

Citát z knihy: ,,Je ťažšie spracovávať informácie, ak prichádzajú aj v slovnej aj v písomnej forme súčasne. Vzhľadom k tomu, že ľudia nemôžu čítať a počúvať pozorne naraz, je potrebné sa vyvarovať displeja naplneného veľkým množstvom textu. Na druhej strane, multimédiá, ktoré zobrazujú vizuálne informácie, vrátane vizualizácií kvantitatívnych informácií, môžu byť spracované aj počas počúvania niekoho, kto hovorí o vizuálnom obsahu.“

Death by Meeting od Patricka Lencioni

O riešení tých najťažších problémov v biznise. Kniha nie je v prvom rade o prezentáciách, ale do zoznamu sa nám hodí. Na fiktívnych situáciách vysvetľuje, prečo niektoré stretnutia zmenia svet a niektoré nás unudia na smrť.

Citát z knihy: ,,Ak nenávidíme mítingy, môžeme byť schopní robiť správne rozhodnutia a úspešne viesť náš podnik? Nemyslím si. Neexistuje proste žiadna náhrada za dobrú schôdzku – dynamickú, vášnivú a angažovanú – pokiaľ ide o extrahovanie kolektívnej múdrosti tímu. Krutou pravdou je, že zlé stretnutie takmer vždy vedie k zlým rozhodnutiam, čo je najlepší recept, ako byť priemerný.“

Confessions of a Public Speaker od Scotta Berkuna

Okrem poskytnutia cenných osobných postrehov čitateľom, prezentácii a znalostí o biznise všeobecne, táto kniha stojí za prečítanie už len preto, lebo je tak ohromne vtipná.

Citát z knihy: ,,Ak povieš ľuďom, že si verejný rečník, budú predpokladať jednu z troch zlých vecí: 1) Si motivačný rečník, ktorý nosí zlé obleky, príliš sa potíš a snívaš o Tonym Robbinsonovi, 2) Si kňazom v sekte a čoskoro sa ich budeš snažiť priviesť do svojho náboženstva; 3) Si slobodný, nezamestnaný a žiješ v dodávke dole pri rieke.“

zdroj: inc.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK