Slovensko zažíva cyklistickú revolúciu. Počet používateľov rapídne vzrástol

  • Cyklokolalícia sa v Bratislave už po šiestykrát postarala o štatistiky našich mestských cyklistov
  • Z dát, ktoré zozbierala je jasné, že naše hlavné mesto sa mení na malý Amsterdam
Zo sčítania cyklistov, ktoré uskutočnila v rannej špičke v júni 2018 Cyklokoalícia, vyplynul nárast v priemere o 117% oproti počtom z roku 2013.
Cyklokoalícia
  • Cyklokolalícia sa v Bratislave už po šiestykrát postarala o štatistiky našich mestských cyklistov
  • Z dát, ktoré zozbierala je jasné, že naše hlavné mesto sa mení na malý Amsterdam

Len nedávno hlavné mesto v spolupráci so spoločnosťou Slovnaft ohlásilo začiatok inštalácie najväčšieho a najmodernejšie bikesharingu na Slovensku, ktorý obyvateľom v rámci 90 dokovacích staníc ponúkne možnosť využiť až 750 bicyklov (viac si prečítaš TU). Krátko na to však po vlne kritiky o nevhodnom rozmiestnení staníc či slabej sieti cyklotrás v meste prvá modelová stanica z Námestia SNP zmizla (viac TU) a prednedávnom mesto ohlásilo aj posun začiatku možnosti využívania bikesharingu.

Počítanie v rannej špičke

O tom, že Slováci na bicykloch do práce či len tak za zábavou jazdiť chcú, svedčí aj fakt, že len v našom hlavnom meste ich Cyklokoalícia počas tretieho júnového týždňa napočítala až o 117 % viac, než tomu bolo pred piatimi rokmi. V rannej špičke medzi 7:00 a 9:00 sa na 27 miestach v Bratislave počítalo jedna radosť.

Podľa zozbieraných dát najvyšší, viac ako dvojnásobný nárast počtu prechádzajúcich cyklistov, Cyklokoalícia zaznamenala na Račianskom mýte (+172%), v lokalite Kamenného námestia (+138%), Šafárikovho námestia (+136%), v dotyku Mosta Apollo s cyklotrasou Pribinova (+126%), Trnavskom mýte (+108%) a v Petržalke na priechode od Chorvátskeho ramena cez Rusovskú cestu (+99%).

„Teší nás, že naše aktivity motivujú stále viac obyvateľov v Bratislave presadnúť na bicykel a odľahčiť tak automobilové zápchy a MHD. Zároveň sa potvrdili zistenia zo zahraničia – tam, kde vznikajú nové cyklotrasy, vidíme najvyšší nárast počtu cyklistov. Dôkazom je bezpečná, oddelená cyklotrasa z Petržalky cez Starý most až po Námestie SNP, v ktorej koridore sme zaznamenali najvýraznejší nárast,” uviedol Daniel Duriš, prezident Cyklokoalície.

Kto pre Slovákov vyrába bicykle?

Ak si si myslel, že bicykle sú na Slovensku nedostatkovou komoditou, potom sa mýliš. Aj u nás niekoľko podnikov vyrába kvalitné kúsky a medzi tých najznámejších patrí značka Kellys (ak chceš vedieť viac, nezabudni si pozrieť video Made in Slovakia), CTM Bikes zo Starej Turej, senická Dema pod vedením Jána Kubíčka alebo Kenzel, ktorého zakladateľ začínal s predajom zeleniny.

O všetkých štyroch výrobcoch nájdeš na Startitup parádny článok – klikaj TU. Legendou v celom Československu však zostáva Favorit, ktorý brázdi cesty už od 20. rokov minulého storočia. O príbehu tejto značky si viac prečítaš TU.

Martin Blažek z obľúbenej predajne bicyklov Kaktus bike, hovorí: „Čo sa týka nárastu predaja mestských bicyklov, tam nevidím žiadny významný progres. Nárast, a to enormný, je v predaji elektrobicyklov rôzneho druhu, najmä horských.“

Už o pár dní nadšencov cestnej cyklistiky a fanúšikov našej hviezdy Petra Sagana čaká ten čas roku, kedy deň čo deň môžu s napätím sledovať preteky svetovej špičky na Tour de France. Takže gumy nafúkať, brzdy vyskúšať, retiazku premazať, prilbu na hlavu a držíme palce.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK