Má 19 a vonku svoju prvú appku: Zo skúseností krásnej Angélique môžeme čerpať všetci

  • 19 - ročná Angélique Toque pozná ten pocit, keď zostáva iba pár minút a tvoj projekt sa spustí. Rátaš sekundy: 3...2...1... Po pár minútach sa naloguješ, aby si zistil, ako sa mu darí a, prekvapivo, vidíš mnoho núl: nula videní, nula stiahnutí, nula nákupov... Alebo v lepšom prípade dve stiahnutia a jeden nákup, to je všetko.
Screen Shot 2016-02-12 at 10.44.08
  • 19 - ročná Angélique Toque pozná ten pocit, keď zostáva iba pár minút a tvoj projekt sa spustí. Rátaš sekundy: 3...2...1... Po pár minútach sa naloguješ, aby si zistil, ako sa mu darí a, prekvapivo, vidíš mnoho núl: nula videní, nula stiahnutí, nula nákupov... Alebo v lepšom prípade dve stiahnutia a jeden nákup, to je všetko.

Vytvoril si perfektný produkt, ale zabudol si si urobiť domácu úlohu o jeho marketingu. O spustení projektu si začal rozmýšľať len pred dvomi týždňami alebo, čo je ešte horšie, nepremýšľal si nad ním vôbec a spravil si to až vtedy, keď si zistil, že tvoj úžasný nápad nikoho nezaujíma.

Tu je pohľad na vec z perspektívy mladej Angélique: spustenie projektu je dlhodobý proces, ktorý si vyžaduje dôkladný prieskum trhu, musíš zistiť, kde je tvoje obecenstvo, musíš testovať, testovať, testovať, premyslieť svoje ďalšie kroky aj vďaka svojim používateľom a potom celý proces opakovať veľa, veľa ráz. Spustenie produktu si vyžaduje konštantné učenie, veľké investície svojho času , rozširovať svoje znalosti a čo je najdôležitejšie, byť vytrvalý.

photo

foto: youtube.com

 

Angélique sa vyjadruje, že pri prezeraní internetu nachádza od developerov aplikácií tie isté otázky typu „Hey, vytvoril som aplikáciu! Čo mám robiť, aby som našiel potenciálnych používateľov, a kde a ako ju mám promovať?“.  Znie to povedome? Nuž, áno, uhádol si- Takto to nefunguje, je za tým niečo omnoho viac.
Developeri milujú svoj čas tráviť v kódoch.Avšak zabúdajú, že hoci je ich appka tá najlepšia na svete a nikto to nevidí, nič na nej nezarobia…a s najväčšou pravdepodobnosťou im je súdené zlyhať. Takže preto je tu aj Angélique s jej productivity app, Proud , aby ti pomohla predísť chybám, ktoré pri marketingu urobila aj ona sama.

 

 

„Ak sa chceš niekam dostať, najlepšie je nájsť niekoho, kto tam už bol!“ – Robert Kiyosaki

  1. Urob prieskum trhu

Prvá časť skladačky je prieskum trhu. Bez toho, aby si vedel, kto je tvoj potenciálny používateľ (volajme ho avatar) a konkurencia, aj tvoja práca v budúcnosti nebude veľmi zmysluplná. Musíš si zapamätať, že tvoj produkt nie je pre teba. Musíš vedieť, prečo bude potrebný pre tvojich budúcich zákazníkov. Ak sa sústredíš na potreby a frustrácie ostatných a vyriešiš niekoho veľký problém, si na dobrej ceste, ako dosiahnuť úspech.

ČO TREBA UROBIŤ:

  • Vymedz svoju „vytrínku“ ( skupinu ľudí spojených problémom, ktorý vyriešiš)
  • Zisti niečo o svojej konkurencii
  • Kto je ich avatar, aká je ich cena, koľko majú užívateľov
  • Aké sú ich úspechy
  • Testuj ich produkty, čítaj recenzie a názory ich používateľov (zo zlých sa dozvieš, čo robiť lepšie)
  • Napíš si klady a zápory ich produktov, rozmýšľaj, prečo môžu byť oni lepší, ako si ty
  • Zisti si, ako sa promujú na sociálnych sieťach, ako spájajú ľudí, čo postujú a píšu
  • Spoznaj ich používateľskú komunitu, nájdi niekoho, kto ich produkt a servis využíva, spriateľ sa s niekým a snaž sa porozumieť jeho potrebám a problémom
  • Zisti, po čom ľudia túžia, to je rozhodujúce!
  • Vytvor dokument plný záverov o produkte
  • Svoje finálne riešenie premeň na akciu: analýza týchto dá ti umožní implementovať svoje vlastné stratégie a myšlienky

Kedy začať s propagovaním tvojej appky na trhu?

Zrzut-ekranu-2016-01-07-o-22.31.55

foto: antyapps.pl

 

2. Dôkaz sociálnych sietí

Pracuješ na appke/hre a ostatným neukazuješ svoj progres a výsledky? Ak je to tak, mal by si vytvoriť na Facebooku fan page, YouTube kanál alebo účet na Twitteri a podeliť sa o svoje tajné nápady s ostatnými. Tie časy, keď si ľudia navzájom kradli nápady, už dávno pominuli. Pretože bez toho, aby si sa o svoje nápady podelil s ostatnými, nikdy nezistíš, či stoja za to, aby si im venoval stovky hodín času, ktorý si mohol vložiť do niečoho iného.

Na začiatku možno nebudeš mať vo svojom okolí nikoho, koho by tvoj produkt zaujal. Je to úplne bežné, takže sa tým nenechaj odradiť. Postav sa k tomu, ako k výzve. Najprv sa sústreď na svoju najbližšiu rodinu a priateľov, povedz im, že pracuješ na niečom skvelom, podeľ sa s nimi o svoje myšlienky, screeny z progresu  a všetko, čo môže viesť k tvojmu úspechu. To je najľahšia cesta, ako si vytvoriť vlastnú používateľskú komunitu- robiť všetko krok za krokom.

A prečo je takáto webstránka dobrá? Mal by si si vždy pamätať, že raz príde čas, keď budeš musieť kontaktovať recenzentov a novinárov. A práve táto internetová stránka je to, vďaka čomu im tvoja aplikácia/produkt príde sympatickejšia.

Malá poznámka z Angéliquinej skúsenosti- vytvorila pár videí na YouTube, ktoré ľuďom ukazujú, ako jej aplikáciu Proud používať, a ako vytvoriť produktívnejší a šťastnejší životný štýl. Vďaka tomu získali niečo, čo prinútilo ľudí sledovať ich progres a pomohlo im to získať skvelých a aktívnych followerov.

☺️ #polishgirl #holidays #prague #chillin #happy #photooftheday #yolo

A photo posted by Angélique Toque (@angelique_toque) on

 

 

PRAKTICKÉ ZÁSADY:

    • Staraj sa o kvalitu svojich fotiek a obsahu
      • Nekupuj si lajky ani followerov. Nepomôže ti to a skôr môže veci iba viac skomplikovať
        • Postav svoju komunitu okolo priateľov a rodiny a zapájaj ich. Najlepší spôsob, ako to dosiahnuť, je ukázať im, že sú súčasťou toho, čo si vytvoril. Poďakuj im, spomeň ich v komentoch, nech sa cítia dobre
          • Neprestávaj sa snažiť ani vtedy, keď nemáš mnoho výsledkov. Tieto veci si vyžadujú čas, a veľa tvojej vytrvalosti.

           

          Na čo by sa mal každý developerský tím sústrediť?

           

            • Webka a vytvorenie balíčkov

              Dovoľ svojmu budúcemu užívateľov spoznať teba aj tvoj produkt. Nezabudni ho stále aktualizovať a vylepšovať. Angélique a jej tím vytvorili 3 verzie ich webstránky a stále testovali, monitorovali, prispôsobovali a trackovali výsledky. Angélique tiež odporúča vytvoriť tzv. press kit, teda balíček informačných materiálov.

              • Blog o vývoji produktu

                Zdieľaj svoje nápady, problémy s vývojovým procesom, screenshoty a všetko, čo odráža tvoju tvrdú prácu. Prinúť ľudí si na tvoj produkt počkať. Tu si môžete prečítať, ako Angélique s tímom budovali rozhranie ich aplikácie Proud- klik . Je mnoho miest, kde môžeš takýto obsah umiestniť a je takmer garantované, že nie lenže dosiahneš záujem od developerov, ale tiež od svojich potenciálnych užívateľov. V ďalšom Angéliquinom článku sa o tom dozvieš viac.

                • Hodnota zdarma

                  Piotr, Angéliquin priateľ, s ktorým pracuje aj na Proud, nie je iba developer, ale tiež grafický umelec. Vytvoril zadarmo simulácie Apple Watch s malým logom Proud-u. Bolo to postnuté na Dribble a vyše 12 000 ľudí tieto simulácie videlo a mnohí z nich ich aj použili. Na ich stránku to dotiahlo veľa ľudí a tak získali ďalších odoberateľov. Je to dobrý nápad, ako dvihnúť povedomie o tvojej značke a celkovom marketingu, čo môže byť pre mnoho iných ľudí užitočné.  Nedávno tiež napísali Prouductivity Handbook . Ako si už asi uhádol, ich nové slovo „prouductivity“ je spojením slova proud a productivity (produktivita). Obsahuje užívateľskú príručku k ich appke rovnako ako niektoré techniky dobré k tomu, aby si svoju produktivitu pozdvihol na ďalší level. Opäť niečo užitočné a zadarmo, čo pomôže promovať ich aplikáciu.

                  • Spriateľ sa s recenzentmi a novinármi

                    Sama Angélique vo svojom článku tvrdí, že sa naučila veľa, ale ak by mala možnosť znovu pracovať na svojej appke Proud, viac času by trávila zoznamovaním sa s recenzentmi a novinármi. Potrebovala mnoho času na to, aby pochopila, že práve to je najťažšia časť hry.

                  Zdroj: medium.com, titulná foto: youtube.com

                  Najnovšie videá

                  Teraz najčítanejšie