Máme firmy podporovať na ich ceste k udržateľnosti alebo byť ich kritikmi?

  • Všetci spolu tvoríme spoločnosť, ktorej nemôže byť ľahostajná budúcnosť krajiny v ktorej žijeme. Pýtate sa, čo to vlastne tá udržateľnosť je? Je to rozvoj, ktorý napĺňa potreby súčasnej generácie bez ohrozenia možností budúcich generácií napĺňať svoje vlastné potreby.
  • Firmy v súčasnosti zohrávajú kľúčovú úlohu na ceste k spoločenskej a environmentálnej udržateľnosti.
  • Ich aktivity, priamo či nepriamo, pozitívne či negatívne, vplývajú na spoločnosť a životné prostredie.
Smarthead,
  • Všetci spolu tvoríme spoločnosť, ktorej nemôže byť ľahostajná budúcnosť krajiny v ktorej žijeme. Pýtate sa, čo to vlastne tá udržateľnosť je? Je to rozvoj, ktorý napĺňa potreby súčasnej generácie bez ohrozenia možností budúcich generácií napĺňať svoje vlastné potreby.
  • Firmy v súčasnosti zohrávajú kľúčovú úlohu na ceste k spoločenskej a environmentálnej udržateľnosti.
  • Ich aktivity, priamo či nepriamo, pozitívne či negatívne, vplývajú na spoločnosť a životné prostredie.

Prinášame vám zoznam firiem ktorým záleží na udržateľnosti, a rozhodli sa podľa toho aj správať. Poďme sa bližšie pozrieť na ich aktivity, ktorými prispievajú k budovaniu udržateľného podnikania.

Accace

Niekedy stačí trochu inšpirácie od niekoho iného a hneď to ide ľahšie. Aj to dokázali zamestnanci Accace, keď sa zúčastnili výzvy s názvom  #niesomprizemny kde sa snažili navzájom inšpirovať ostatných v oblasti zero waste a minimalizmu. Vo firme prijali taktiež stratégiu “Triple P bottom line: People, Planet and Profit” (Tri základné P: ľudia, planéta a zisk), ktorá sa zameriava na vplyv aktivít a dosahovanie finančných výsledkov s ohľadom na životy ľudí a planétu. Takto dokázali, že dodržiavanie spoločenskej zodpovednosti je nevyhnutnou súčasťou úspechu modernej spoločnosti.

zdroj: SmartHead

Citi

Ako hovorí generálna riaditeľka Citibank Europe plc, Veronika Špaňárová: “Aktuálne výzvy, ktorým dnes spoločnosť čelí, si vyžadujú inú mieru zapojenia firiem ako predtým.”

Práve preto sa v Citibank dlhodobo zameriavajú na rozvoj podnikavosti mladých ľudí, ktorým venujú aj väčšinu svojich aktivít. Jednou z nich je aj intenzívna spolupráca s organizáciou Junior Achievement Slovensko, ktorú taktiež podporujú vo forme súťaže JA Citi International Innovation Camp pre študentov stredných škôl. Študenti pracujú na reálnych výzvach a môžu si tak otestovať svoje kreatívne a inovačné schopnosti a svoje výsledky prezentovať pred odbornou porotou. Aj vďaka týmto aktivitám sa v Citi môžu pýšiť už viac ako 340timi vzdelanými mladými ľuďmi.

Dedoles

Zakladateľ spoločnosti Dedoles Jaroslav Chrapko verí, že rovnaké princípy, ktoré platia v prírode, platia aj v podnikaní. Aj preto sa Dedoles snaží nastavovať všetko v súlade s tým, aby rovnaká prírodná krása a bohatstvo, aké si dnes užívame ostala aj pre budúce generácie. To dokazujú aj ich aktivity v oblasti firemnej udržateľnosti. Vďaka ich už známej aktivite Dedoles sadí les sa im podarilo v roku 2019 vysadiť v Tatrách až 40 000 stromčekov. Okrem toho sa takisto snažia vzdelávať deti v oblasti ochrany prírody ako napríklad prostredníctvom podpory vydania knižky Nezábudka a Divozel. Nezábudka symbolizuje našu Zem, ktorá nezabúda na to, ako sa k nej správame. Divozel zase symbolizuje ľudstvo. Sem-tam roztopašné, ale hlavne divoké. 600 detí sa tak s nimi vydáva na výlet, kde sa učia veľa nových vecí o tom, ako chrániť prírodu.

zdroj: SmartHead

Redbull

Vedel si, že aluminiové plechovky sú 100% recyklovateľné? Dokonca, recyklovanie plechovky spotrebuje 95% menej energie ako produkcia novej. V Redbull o tom vedia a okrem toho vedia aj to, že čím menej hliníka sa spotrebuje na výrobu plechovky, tým menšia je aj uhlíková stopa. Práve preto v súčasnosti Redbull plechovky vážia omnoho menej ako pred niekoľkými rokmi. Aj toto sú aktivity ktorými prispievajú k udržateľnosti v oblasti výroby a dodávateľského reťazca a vďaka ktorým sa im už podarilo znížiť množstvo emisií CO2 až o 9687 ton.

Pixel Federation

Ani ty si nemal nikdy rád chémiu či matematiku, alebo máš stále problém čo sa dá a nedá recyklovať a kam to patrí? V jednej z našich firiem majú aj na toto riešenie. V PIXEL FEDERATION ľuďom na vzdelávaní záleží, a preto v rámci svojej Edufactory podporujú vzdelávacie projekty, ktoré využívajú nové technológie. Tento projekt nie je zameraný len na deti, ktoré majú problém s učením alebo ich učenie nebaví, ale aj na mladých ľudí či komunity.

Šimon Šicko, zakladateľ a CEO Pixel Federation verí, že zlepšovanie sveta okolo nás, mimo firmy nemôže byť zlá stratégia, práve naopak, je to jediná stratégia ako napredovať. A práve preto sa rozhodli o zefektívnenie operatívneho fungovania firmy, celý interiér firmy sa snažili urobiť čo najviac šetriaco a použiť materiály ohľaduplné k životnému prostrediu. Taktiež nezabúdajú na firemnú kultúru, ktorá je podľa Šimona Šicka dokonca dôležitejšia ako vízia a stratégia.

Určite všetci uznáte, že je veľmi dôležité, aby firmy prispievali k lepším zajtrajškom. Každá z vyššie spomenutých firiem sa snaží o lepšiu budúcnosť, nakoľko sa rozhodla o transparentnú cestu budovania udržateľného podnikania a ich aktivity hovoria za všetko. Snažia sa zmenšovať svoj negatívny vplyv na životné prostredie, pričom zároveň zväčšujú svoj pozitívny vplyv na spoločnosť. Našou úlohou je motivovať firmy na tejto ceste a či už ste ich zákazník, zamestnanec alebo biznis partner, ukázať, že vám na tejto téme úprimne záleží. Spolupráca, správna motivácia a podpora, to je to, čo dnes naozaj potrebujeme.

Zdroj: TS

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech