Mas­ter­card vyvi­nul uni­kát­nu tech­no­ló­giu, pla­tiť bude­me pomo­cou sel­fie!

Michal Sorkovský / 9. júla 2015 / Tools a produktivita

Mas­ter­card by namies­to hes­la mohol v blíz­kej budúc­nos­ti pri onli­ne náku­po­ch začať akcep­to­vať sel­fie pou­ží­va­te­ľa. Momen­tál­ne musia zákaz­ní­ci Mas­ter­card pri onli­ne náku­po­ch pou­ží­vať Secu­re­Co­de sys­tém na vlo­že­nie zlo­ži­té­ho hes­la, čo je cel­kom zdĺha­vé.

 

Používatelia by si pomocou tejto technológie, prostredníctvom Mastercard aplikácie spravili selfie, ktorú by použili namiesto hesla pri potvrdzovaní svojho online nákupu. Cieľom celej služby je zjednodušiť proces online nakupovania, ktorý momentálne môže byť pomerne zložitý a zdĺhavý. Po novom by ale mala byť aplikácia z vytvorenej selfie schopná rozoznať tvár používateľa a ušetriť mu tak čas a námahu so zadávaním hesla. Selfie je po vytvorení konvertovaná na unikátny binárny reťazec a ten je následne porovnaný s uloženým kódom, ktorý bude mať Mastercard k dispozícií. Ak sa budú tieto dva kódy zhodovať, nákup bude schválený. Selfies by tak mohli získať úplne nový význam, no a fakt, že ľudia selfie už teraz milujú, by mal znamenať, že nikto nebude mať problém naučiť sa novú službu využívať. 

Technológiu bude testovať už túto jeseň vybraných 500 zákazníkov. Ak sa táto technológia osvedčí, šancu na testovanie dostane oveľa viac používateľov. Systém by mal ako rezervu využívať overovanie pomocou odtlačku prsta, takže selfies nebudú jedinou možnosťou potvrdenia platby.

 

„Chceme ľudí rozpoznávať podľa toho, kto sú, nie podľa toho, čo si pamätajú,“ povedal Ajay Bhalla, ktorý má v Master Card na starosti inovatívne riešenia pre zlepšenie bezpečnosti. „Musíme si pamätať príliš veľa hesiel a to vytvára pre zákazníkov extra problémy.“ Bhalla tiež verí, že nová generácia, ktorá miluje selfies, novinku od Mastercard ľahko príjme a obľúbi si ju.  

Banky a finančne inštitúcie stále hľadajú nové spôsoby overovania zákazníkov, pri čom by sa mohla požívať aj biometria. Nedávne ankety z UK napríklad hovoria, že až prekvapivých 24% používateľov by zvažovalo, že svojej banke poskytnú svoj DNA profil, zatiaľ čo až 42% by s bankou zdieľalo svoje odtlačky prstov. Zaujímavosťou však je, že iba 26% by s bankou zdieľalo svoj profil na sociálnej sieti.

 

 

zdroj: welivesecurity.com

Pridať komentár (0)