Mentorský program pre stredoškolákov Lead Up bojuje, aby študenti neodchádzali do zahraničia

  • Lead Up je mentorský program určený aktívnym žiakom stredných škôl. Program má za sebou už dva úspešné ročníky, počas ktorých mohlo až 54 žiakov stredných škôl nájsť svojho mentora a počas polročnej práce zlepšiť svoje schopnosti a rozšíriť si obzory. V súčasnosti ešte stále prebieha 3. ročník tohto obľúbeného programu. Mentormi v tomto ročníku sú osobnosti ako napríklad moderátorka Adela Banášová, CEO Nexterie Tomáš Hasala, CEO Pixel Federation Šimon Šicko a ďalší. My sme sa rozhodli navštíviť podujatie Training day, ktoré je súčasťou programu Lead Up.
dsc_0105
archív Lead Up
  • Lead Up je mentorský program určený aktívnym žiakom stredných škôl. Program má za sebou už dva úspešné ročníky, počas ktorých mohlo až 54 žiakov stredných škôl nájsť svojho mentora a počas polročnej práce zlepšiť svoje schopnosti a rozšíriť si obzory. V súčasnosti ešte stále prebieha 3. ročník tohto obľúbeného programu. Mentormi v tomto ročníku sú osobnosti ako napríklad moderátorka Adela Banášová, CEO Nexterie Tomáš Hasala, CEO Pixel Federation Šimon Šicko a ďalší. My sme sa rozhodli navštíviť podujatie Training day, ktoré je súčasťou programu Lead Up.

“Training day je školiace podujatie, ktoré je tradične vyvrcholením mentorského programu.

foto: archív Lead Up

Myšlienka stretnutí mentees za účelom spoločných tréningov a budovania komunity medzi účastníkmi vznikla počas príprav na druhý ročník Lead up-u. My sami, organizátori projektu, sme mali v minulosti možnosť absolvovať podobné soft skillové tréningy a na vlastnej koži tak vieme potvrdiť, ako môžu zmeniť mladému človeku život,” povedal autor a project leader Lead Up-u Tomáš Hajdušek.  Samotné podujatie začalo v piatok poobede príchodom účastníkov do Bratislavy a presunom do Mlynskej Doliny, kde sa v priestoroch Binaria uskutočnila diskusia na tému “Prečo neodísť zo Slovenska, má to tu vôbec zmysel?” Pozvanie diskutovať prijali Matej Sapák z Leaf Academy, ekonóm a analytik Rasťo Martiška a Martin Herman z Poweful Digital.

Rozhodli sme sa začať trochu zostra, a to z dôvodu, že podľa našich interných štatistík až 90% účastníkov našich výberových programov má záujem odísť zo Slovenska. Toto číslo je naozaj alarmujúce a my sme chceli našim mentees priblížiť aj iný pohľad na vec od ľudí, ktorí dosiahli v zahraničí úspech, ale po nejakom čase sa vrátili” zhodnotila projektová koordinátorka Marcela Vrabcová. Pravý Training day nastal ale až v sobotu. Prvý workshop na tému Personal brand v podaní Petry Lutterovej účastníkom priblížil silu značky, mnohí účastníci si možno až po workshope uvedomili, aký vplyv môže mať na ich život to, ako vystupujú a pôsobia na ľudí. O tom ako uspieť na pohovore a ako napísať správne CV sa mentees dozvedeli na workshope Kristíny Uríčikovej. Tieto vedomosti budú pre mentees nesmierne prospešné hlavne v budúcnosti, kedy sa budú uchádzať o svoje  prvé zamestnania. Na workshope pani Kataríny Dúbravickej mali účastníci projektu možnosť nahliadnúť do sveta komunikácie a etikety. Pani Dúbravická tému poňala veľmi interaktívne a účastníci si tak mohli priamo v praxi vyskúšať, ako správne podať ruku, prípadne ako držať pohár v spoločnosti. Mnohé z týchto tipov využili už v ten večer na slávnostnej recepcii.

foto: archív Lead Up

Do sveta gamifikácie našich mentees priviedol Martin Jaššo, ktorý v minulosti pôsobil aj v Pixel Federation. Mentees sa rozdelili do štyroch tímov a spolu hravou formou pracovali na projekte, ktorý si na záver všetci spolu vyhodnotili. “Training day má v prvom rade plniť úlohu školiaceho podujatia, v zmysle tejto idey sme sa snažili aj priniesť workshopy, ktoré sú nielen zaujimavé, ale aj prospešné pre reálny život našich mentees, “ doplnila Vrabcová. Vyvrcholením  soboty, ale aj celého víkendu bola slávnostná recepcia za účastí mentees a mentorov všetkých ročníkov Lead Up-u. Na recepcii mali mentees možnosť networkovať nielen medzi sebou, ale aj s ostatnými mentormi. Súčasťou recepcie okrem hudobného vystúpenia bola aj tombola, ktorej výťažok bol použitý na charitatívne účely Nadácie Integra na pomoc Afrike. 384 eur, ktoré sa vyzbierali na podujatí, zaplatia žiačke menom Mercy dva semestre strednej školy. “Dovolil by som si zhodnotiť podujatie Training day ako veľmi úspešné a to na základe hodnotení mentees, mentorov, ale aj spíkrov. Samotné podujatie sme sa snažili koncipovať tak, aby bolo nielen zaujímavé, ale aj prospešné pre našich mentees. Osobne ma ale najviac teší to, že sa nám Lead Up-u podarilo dať charitatívny rozmer. My totiž nechcem budovať len úspešných, ale aj uvedomelých ľudí, “ dodal na záver Tomáš Hajdušek.

Zdroj: tlačová správa Lead Up

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech