Mercado: Nový koncept reštaurácií

Katarína Válkyová / 25. apríla 2014 / Lifehacking

Mercado bude prvým projektom na svete, ktorý bude združovať pod jednou strechou viac ako 15 nezávislých reštaurácií a jeden trh pre všetkých malých podnikateľov v oblasti potravín a umeleckých predmetov.

Američania a ich stravovacie návyky sú pre každého veľkou známou aj neznámou. Z filmov alebo osobných zážitkov môžeme tvrdiť, že jedia veľmi radi, veľmi veľa, všade kde sa dá, no najmä nezdravé jedlo. A toto je tiež jedna z vecí, ktoré sa bude snažiť startup Mercado zmeniť.

 

Ako vznikol tento projekt?

Za vznikom projektu stál pred troma rokmi Jeremy Horwitz, majiteľ reštaurácie Buffalo Chow v západnom NY. Počas týchto troch rokov skúmal spôsoby, ako zlepšiť miestnu potravinovú scénu, ako fungujú reštaurácie, trhy s potravinami a čo robí kuchára kuchárom. Počas tohto obdobia sa stretol so Scottom Kollingom, vyučením kuchárom, ktorý svoje zručnosti cibril v „Culinary Institute of America“ a v niekoľkých reštauráciách po celej Amerike. Stretnutie týchto dvoch pánov môžeme nazvať osudom a dôvodom vzniku projektu Mercado.

 

Zdroj: indiegogo.com

 

O čom je projekt Mercado?

Koncept projektu pochádza z európskych a ázijských remeselných trhov, kde sa stretávajú desiatky malých dodávateľov potravín rôzneho druhu. U nás na Slovensku je obdobný projekt známy ako „Farmárske trhy“ alebo „Fresh market“ v starej Ikey. Páni chcú pod jednou strechou zoskupiť nie len týchto malých dodávateľov potravín, ale aj talentových kuchárov. Tým chcú ponúknuť im možnosť otvoriť si vlastnú reštauráciu podľa ich gusta.

 

 

Je Mercado novou myšlienkou aj v USA?

Nie, nie je. Podobné trhu existujú po celej Amerike. No tieto trhy inklinujú k predaju surových potravín, umeleckých a remeselných predmetov. Mercado sa chce najmä zamerať na malé reštaurácie, ktoré zákazníkom ponúknu gastronomické zážitky z miestnej, národnej a medzinárodnej kuchyne. 

 

Čo všetko nájdete pod Mercadom?

Pre začiatok tam nájdete španielke tapas, čínske dim sum, zmrzlinu, neapolskú pizzu, bavorskú kuchyňu, kávu , ovocné šťavy, koktaily a cukrárenské výrobky, ktoré budú doplnené predajom jedlých rastlín a bylín.

 

 

Zdroj: indiegogo.com, retaildesignblog.net

 

Pridať komentár (0)