Mexičania sa smejú na tom, ako Američania plačú. O čo ide v najnovšej reklame Burger Kingu?

  • Mexiko je známe pikantným jedlom, ktoré im nerobí žiadny problém
  • Američania to podľa kampane od Burger King príliš nezvládajú
  • Domáci Mexičania sa na tom poriadne zabávajú, no neprehnali to?
zdroj: unsplash.com/@[email protected]__feeney
  • Mexiko je známe pikantným jedlom, ktoré im nerobí žiadny problém
  • Američania to podľa kampane od Burger King príliš nezvládajú
  • Domáci Mexičania sa na tom poriadne zabávajú, no neprehnali to?

Spôsob, akým Burger King propaguje svoju novinku v Mexiku, Mango Habanero King, hrá na naozaj citlivú strunu. Píše o nej Adage.com. Kampaň pre Burger King Mexiko má na svedomí reklamná agentúra We Believers.

No a čo je pre Mexiko typickejšie ako poriadne štipľavé jedlo? Presne taký je aj nový burger v ponuke fastfoodového reťazca, ktorý je pre bežných Američanov ozaj veľkým sústom.

Jeho výrazná pikantnosť im robí značné problémy a to až také, že sa konzumenti nedokážu vyhnúť slzám či množstvu vulgárnych slov. Video sa pridržiava starého známeho, že najlepšia radosť je škodoradosť. Presne tak sa správajú domáci Mexičania, zvyknutí na pikantné jedlá, keď „obyčajní“ Američania s ťažkosťami zvládajú príliš pikantný burger.

Kedže sú jedálne lístky v Mexiku plné pikantných jedál najrôznejších podôb, bolo potrebné vytvoriť reklamu, ktorá dokáže naozaj zaujať. Skvelo sa toho chopila známa agentúra a ako uviedol jej spoluzakladateľ, Gustavo Lauria pre portál AdWeek, všetky použité zábery v reklame sú reálne a každá reakcia osôb je autentická.

Nie je to predstierané. Všetci sú bežní ľuďia. Niektorí z nich nevedeli rozprávať, keď sme ich pred reštauráciou zastavili, aby sme sa ich opýtali, čo si o hamburgeri myslia,“ hovorí.

Zábery pre kampaň s oficiálnym názvom Iba pre Mexičanov sa podarilo zozbierať vďaka skrytým kamerám v prevádzkach Burger King na Yucatánskom poloostrove, v turisticky veľmi obľúbených mestách ako Cancún, Tulum či Playa del Carmen, informuje AdAge.

„Bol to ten najhorší burger, aký som kedy vo svojom živote jedla,“ hovorí jedna z protagonistiek kampane.

Kvôli napätým politickým vzťahom medzi Mexikom a USA je táto kampaň odvážnym počinom, pretože sa môžu objaviť mnohé negatívne reakcie a protesty proti škatuľkovaniu Američanov. Čo je pochopiteľné, nakoľko sa isto nájde mnoho takých, ktorí si na pikantnom jedle veľmi radi pochutnajú.

Sám Fernando Machado, marketingový šéf Burger Kingu k upresneniu kampane pre AdWeek uviedol: „Naša značka je americká, no pre uvedenia Habanero King sme urobili niečo, čo provokuje ale zároveň pôsobí vtipne. Myslím si, že ľudia to budu chápať týmto spôsobom,“ dodáva.

zdroje: adweek.com; youtube.com/BurgerKingMexico; adage.com;

Najnovšie video