Mla­dí star­tu­pis­ti zau­ja­li nápa­dom ako zblí­žiť gene­rá­cie

Zuzana Kotuliaková / 11. novembra 2016 / Zo Slovenska

Víťaz­mi súťa­že JA Citi Inter­na­ti­onal Inno­va­ti­on Camp, kto­rá sa kona­la 9. novem­bra v Bra­ti­sla­ve pod záš­ti­tou pred­sed­níc­tva SR v Rade EÚ, sa stal tím nádej­ný­ch pod­ni­ka­te­ľov v zlo­že­ní Deni­sa Balá­žo­vá, Jan­ka Bale­ko­vá, Rená­ta Gaá­lo­vá, Adria­na Kuli­ko­va, Adam Šeda a Mar­tin Tauch­mann. Cie­ľom ich pro­jek­tu je zblí­žiť mla­dý­ch ľudí so seni­or­mi tak, aby to obe gene­rá­cie vzá­jom­ne obo­ha­ti­lo. Šesť­člen­né tímy zlo­že­né zo štu­den­tov slo­ven­ský­ch a čes­ký­ch stred­ný­ch škôl si zme­ra­li sily v rie­še­ní výzvy, kto­rá spo­čí­va­la v ino­va­tív­nom prí­stu­pe k spo­lo­čen­sky zod­po­ved­né­mu pod­ni­ka­niu Citi­bank

Stodvadsať študentov sa zúčastnilo na súťaži, ktorú zorganizovala nezisková vzdelávacia organizácia JA Slovensko v spolupráci s JA Czech a s podporou Citi Foundation. Podujatie otvorila Ingrid Brocková, generálna riaditeľka Sekcie hospodárskej spolupráce Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR.

img_9977

Predseda odbornej poroty, generálny riaditeľ Citibank v Českej republike a regionálny riaditeľ pre Českú a Slovenskú republiku Michal Nebeský, súťaž zhodnotil slovami: “Teší ma, že o medzinárodný JA Citi Innovation Camp bol medzi slovenskými a českými študentami veľký záujem, čo dokazuje, že podobné projekty zamerané na rozvoj podnikateľského vzdelávania mladých ľudí majú význam. Spoločensky zodpovedné aktivity patria k dôležitým hodnotám našej spoločnosti, preto nás zaujímalo, čo by na danú tému dokázali vymyslieť mladí ľudia, keby pracovali v globálnej banke akou je Citi. S výsledkom som spokojný a verím, že aj účastníci dnešného dňa si odniesli cennú skúsenosť pre ich budúci profesijní život”.

Denisa Balážová z Obchodnej akadémie M. Hodžu Trenčín neskrývala obrovskú radosť nad výhrou jej tímu. “Vyhrali sme určite vďaka skvelému tímu. Ani sme si nemysleli, že sa stretneme taká dobrá partia. Prekvapilo nás, že vyhral náš originálny nápad, ktorý spočíva v tom, že aj starým ľuďom môžeme pomôcť“, uviedla Balážová. Nápad víťazného tímu zaujal nielen samotnou myšlienkou, ale aj jeho marketingom v podobe moderných online komunikačných nástrojov.

img_9820

Počas jednodňovej intenzívnej skúsenosti sa študenti zdokonalili v kreatívnom myslení, prezentačných zručnostiach i tímovej práci. Stretli sa s odborníkmi zo Citibank, ktorí v súťaži pôsobili ako odborní konzultanti pre jednotlivé súťažné tímy.

“Dnes tu boli študenti, ktorí na začiatku tohto školského roka odštartovali svoje prvé podnikanie v JA Firmách. Títo mladí startupisti dnes ukázali, že majú inovatívnu myseľ a vidia v práci pre komunitu zmysel. Som presvedčený, že – tak ako počas doterajšieho 25-ročného pôsobenia – aj týmto mladým ľuďom naše programy pomôžu nájsť to správne uplatnenie.” povedal Adam Šepetka, generálny riaditeľ JA Slovensko.

citi-ic-vitazi

zdroj fotiek: galéria JA Slovensko

Pridať komentár (0)