Musí byť reklamka kreatívna?

  • Kreativita je slovo, ktoré sa v poslednom období stalo módnym. Nie len v jazyku, ale aj medzi ľuďmi. Pracovať v kreatívnom priemysle je populárne. Všetci chcú byť kreatívni, niečo vymýšľať, tvoriť, ... Veľa z nich má však predstavu o kreativite nejasnú alebo mylnú.
461713322
  • Kreativita je slovo, ktoré sa v poslednom období stalo módnym. Nie len v jazyku, ale aj medzi ľuďmi. Pracovať v kreatívnom priemysle je populárne. Všetci chcú byť kreatívni, niečo vymýšľať, tvoriť, ... Veľa z nich má však predstavu o kreativite nejasnú alebo mylnú.

Áno, kreativita, aj podľa výkladového slovníka, znamená tvorbu, no je naozaj nevyhnutné ju natoľko vyzdvihovať? Vezmime si napríklad také reklamné agentúry. Veľa ľudí si predstavuje, že každý jeden člen reklamného tímu je kreatívnym mágom.

Tím reklamnej agentúry sa skladá z ľudí, ktorí majú rôzne pozície. Štandardná reklamka má generálneho riaditeľa, key account managera, creative directora, ktorý má na starosti tím grafikov a copywriterov. V dnešnej dobe už agentúry majú ľudí aj na PPC a SEO a tak ďalej. Klasické zloženie reklamky. V čom sa od štandardného zloženia reklamky líši práve GoUP, ktorý sa zameriava na výkonostnú stránku reklamy? A o čo vlastne pri výkonnostnom marketingu ide?
„Zložením sa nelíši ničím, akurát väčšina výkonoviek nemá creative directora, pretože im ide skôr o výsledky ako dizajn.“

goup

foto: startitup.sk

Úlohou štandardnej reklamky je obvykle komunikovať značku alebo klienta. Platí to aj vo sfére výkonostného marketingu?

„Výkonovka musí dodať ako to rád nazývam „tvrdé čísla“ – dopyty, zákazníkov, objednávky, alebo priamo finančne vyjadrený obrat. Vieme komunikovať značku a veľmi efektívne, ale zaujíma nás koľko ľudí z cieľovej skupiny zasiahneme a ako oni zareagujú. Našou prioritou nie je urobiť to krásne – ale urobiť to funkčné!“

Veľa vecí stojí a padá na komunikácii, preto je to jedna z najdôležitejších vecí aj v podnikaní. Agentúra ti poradí, ako komunikovať s cieľovkou, teda aký komunikačný kanál je najefektívnejší, ako sa na ňom správať, akú slovnú zásobu použiť a či je vhodné pracovať so slangom a ak áno, tak akým spôsobom. Ako ale zistíš, že tvoja komunikačná kampaň zasiahla cieľovú skupinu? Dá sa to odmerať?

„Samozrejme. Na tom online systémy stoja. Keď si uvedomíme, že o nás vedia všetko vrátane toho, čo máme radi a do akej budovy sme práve vstúpili, tak sa tomu nemôžeme čudovať. Vo Facebooku funguje demografia úplne dokonale, v Google tak na polovicu .“;)

aaeaaqaaaaaaaautaaaajgfhy2vinduzltziodqtndhkzs05zgiwlwezn2fjmjm3ngfmmq

foto:linkedin.com

Musí byť teda reklamná agentúra skutočne kreatívna? Alebo je to názor, ktorý si ľudia automaticky spájajú so slovom reklama? Musí byť aj reklamná agentúra ako GoUp kreatívna?

„Ak je reklamka zameraná na výkon, vizuálna kreativita nie je priorita. GoUP nikdy nedostane ocenenie za kreatívu. Ani ho nechceme. Ale musíme byť veľmi kreatívni v prinášaní nových riešení a možností v získavaní zákazníkov pre našich klientov.“

zdroj titulnej fotografie: gettyimages.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech