Na Slovensko mieria nové svetoznáme fastfoody. Plánujú rozšíriť ponuku rýchleho občerstvenia
- Na Slovensko prichádzajú nové fastfoody
- Koykan, Wendy’s a Five Guys otvoria prevádzky v Bratislave

- Na Slovensko prichádzajú nové fastfoody
- Koykan, Wendy’s a Five Guys otvoria prevádzky v Bratislave
Slovensko sa už čoskoro dočká novej siete rýchleho občerstvenia. Chorvátsky reťazec Koykan, ktorý sa špecializuje na zdravšie alternatívy fastfoodu, plánuje otvoriť svoje prvé dve prevádzky v hlavnom meste.
Ako informoval portál aktuality.sk, nové pobočky budú umiestnené v obľúbených nákupných centrách Eurovea a Aupark.
Značka Koykan bola založená v roku 2012 v chorvátskom Záhrebe a rýchlo si získala popularitu vďaka svojej ponuke jedál inšpirovaných rôznymi kuchyňami sveta. V súčasnosti sa plánuje rozšíriť aj do ďalších krajín vrátane Česka, Maďarska, Slovinska, Rakúska a Nemecka.
Široká ponuka chutí
Koykan sa prezentuje ako fastfood pre moderného zákazníka, ktorý si potrpí na kvalitu a pestrosť. „Naším cieľom je priniesť cestovateľskú gastronómiu bližšie k ľuďom,“ uvádza spoločnosť na svojej webovej stránke.
Na rozdiel od tradičných reťazcov rýchleho občerstvenia sa Koykan zameriava na široké spektrum jedál, ktoré sú inšpirované medzinárodnou kuchyňou.
Návštevníci sa môžu tešiť na:
-
burrito a wrapy – obľúbené mexické a stredomorské špeciality,
-
falafel a hummus – vegetariánske alternatívy plné chutí,
-
gyros a hamburgery – klasiky v modernejšej a zdravšej verzii,
-
curry a ďalšie exotické jedlá – inšpirované ázijskou kuchyňou.
„Každá lokalita je starostlivo vyberaná na základe prieskumu trhu a dopytu spotrebiteľov, čo zaručuje vysoký potenciál úspechu a ziskovosti,“ tvrdí Koykan.
Zdravší fastfood
Koykan reflektuje rastúci dopyt po zdravších alternatívach v oblasti rýchleho občerstvenia. Podľa spoločnosti sa pri príprave jedál kladie dôraz na znížený obsah tukov, cukrov a umelých prísad. Zároveň sa uprednostňujú kvalitné a čerstvé suroviny, ktoré zaručujú lepšiu chuť a nutričnú hodnotu.
„Chceme, aby si zákazníci mohli dopriať jedlo, ktoré je chutné a zároveň vyvážené. V našom menu si nájdu možnosť nielen milovníci mäsa, ale aj vegetariáni či ľudia, ktorí preferujú ľahšie jedlá,“ vysvetľuje filozofiu značky jeden zo zakladateľov.
Kedy sa otvorí prvá pobočka?
Hoci presný dátum otvorenia nových prevádzok v Bratislave zatiaľ nebol oznámený, očakáva sa, že k ich spusteniu dôjde v priebehu tohto roka. Zákazníci sa tak môžu tešiť na nový koncept rýchleho občerstvenia, ktorý kombinuje pohodlie fastfoodu s vyššou kvalitou a rôznorodosťou chutí.
Konkurenčné prostredie
Ako informujú tvnoviny.sk, okrem Koykanu sa na Slovensko chystá aj ďalší reťazec s dôrazom na zdravé stravovanie – dean&david.
Tento koncept pochádzajúci z Nemecka stavia na čerstvých surovinách a udržateľnosti. Po úspešnom vstupe na český trh plánuje svoju prvú slovenskú prevádzku v Bratislave, pričom rozšírenie do ďalších miest nevylučuje.
„Ak sa naplnia naše očakávania na českom trhu, v druhej polovici roka 2026 začneme s vyhľadávaním vhodných priestorov v Bratislave,“ uviedol pre HN Andrej Zajcev, ktorý koncept priniesol do Česka. Táto expanzia naznačuje, že slovenský trh s moderným fastfoodom sa čoskoro stane ešte rozmanitejším.
Ako sme ťa však informovali v tomto článku, ďalším možným konkurentom na slovenskom trhu sa môže stať americký reťazec Wendy’s. Tento svetoznámy fastfoodový gigant plánuje expanziu do strednej a východnej Európy a zvažuje aj Slovensko.
Zatiaľ nebolo potvrdené, kedy a kde by mohla prvá pobočka vzniknúť, no pravdepodobne by išlo o Bratislavu. „Spoločnosť Wendy’s má ambicióznu stratégiu na zrýchlenie globálneho rastu a sme nadšení, že môžeme rozšíriť prítomnosť našej značky v Európe,“ uviedla spoločnosť.
Wendy’s je tretím najväčším fastfoodovým reťazcom na svete a je známe najmä svojimi čerstvými, nikdy nemrazenými hovädzími burgermi, kuracími sendvičmi a hranolčekmi. Expanzia tejto značky by mohla priniesť zaujímavú konkurenciu pre už existujúce siete rýchleho občerstvenia na Slovensku.
S rastúcim počtom fastfoodových reťazcov sa slovenský trh stáva čoraz pestrejším a konkurenčnejším. Či sa slovenskí zákazníci priklonia k tradičným reťazcom, alebo novým trendovým značkám, ukáže až čas.
Ako ďalej informujú tvnoviny.sk, okrem Wendy’s plánuje v Bratislave otvoriť pobočku aj americká burgráreň Five Guys, ktorá je známa kvalitným hovädzím mäsom a čerstvo pripravovanými hranočekmi. Expanzia je naplánovaná do roku 2028 a spoločnosť očakáva veľký záujem zo strany zákazníkov. Five Guys je známa tým, že pri otváraní nových prevádzok sa pred nimi tvoria dlhé rady ľudí.
„V rámci nášho plánu európskej expanzie sa aktívne snažíme využiť náš franšízový model v strednej alebo východnej Európe vrátane Slovenska,“ prezradila spoločnosť.
S rastúcim dopytom po kvalitnom rýchlom občerstvení a novými hráčmi na trhu sa konkurencia v tomto segmente na Slovensku výrazne zvýši. Či sa novým reťazcom podarí presadiť, ukáže až čas.
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska
Zdroje: aktuality.sk, tvnoviny.sk, archív SIU