Najlepšiu politickú kampaň robia banky. SNS sa na zrušení transakčnej dane snaží získať politické body (KOMENTÁR)

  • Téma transakčnej dane rezonuje spoločnosťou
  • Najlepšiu „politickú“ prácu vykonávajú banky každou jednou esemeskou
Andrej Danko, Róbert Slovák
TASR/Jaroslav Novák, Startitup/Nikol Pápayová
  • Téma transakčnej dane rezonuje spoločnosťou
  • Najlepšiu „politickú“ prácu vykonávajú banky každou jednou esemeskou

Autor je marketér a expert na politický marketing.

Zvykáme si na to, že politické kampane sa už neobmedzujú len na predvolebné obdobie, ale prebiehajú kontinuálne. Strany a politici sa snažia uchmatnúť nejakú tému, ktorá by mohla rezonovať u ich voličov. 

Kým Matovič sa zaoberá pitím alkoholu v parlamente a KDH sa chytá na lep Smeru pri návrhoch na zmenu ústavy, ostatné opozičné strany (a aj jedna koaličná) bijú na poplach v súvislosti s transakčnou daňou.

Najlepšiu politickú kampaň robia banky

SNS sa ešte počas svojho štiepenia rozhodla odkomunikovať „úspechy“, medzi ktoré zaradila aj stopnutie podpory LGBTI+ projektov – na čo vzápätí prišlo aj trestné oznámenie. Som zvedavý, či SNS vylepí na bilbordy aj ďalší svoj úspech: zastavenie financovania folklórnych festivalov, o ktoré sa postarala práve jej ministerka kultúry.

Andrej Danko
zdroj: TASR - Jaroslav Novák

Inak je celkom absurdné, že národniari likvidujú folklór a pritom sama pani ministerka sa rada oblieka do krojov, bez ohľadu na ich pôvod… Teraz si však v SNS všimli transakčnú daň, ktorú spoločne s Hlasom a Smerom odhlasovali, a snažia sa na jej zrušení získať politické body.

Sloboda a Solidarita reaguje na vyššie dane bilbordami, na ktorých sľubuje vyššie platy a nižšie dane, a zároveň špeciálne k transakčnej dani vytvára protesty, performatívne akcie a videá najmä v podaní Alojza Hlinu, ktorý má gerilový marketing vo svojej (teraz už geneticky modifikovanej) DNA.

Za všetko spomeňme len to, ako pred rokmi zamuroval vchod do nebankovej spoločnosti. To bolo vystúpenie, takzvaný happening, za ktorý by sa nehanbil nejeden súčasný konceptuálny umelec a možno by aj dostal naň grant, keby normálne fungoval Šimkovičovej Fond na podporu umenia.

Skvelý nápad, ako využiť výpis z účtu na podporu zrušenia škodlivých politických rozhodnutí

Tému transakčnej dane včas a dobre uchopilo Progresívne Slovensko. Ich videá so smutným pekárom, ktorému cinkajú esemesky z banky, či nakupujúcim predsedom, ktorý sa po štúdiu na Oxforde a podpredsedaniu v europarlamente štylizuje do podoby bežného Miša z ľudu, vyzerajú profesionálne a jednoducho vysvetľujú, čo ľuďom transakčná daň priniesla – respektíve vzala.

Avšak najlepšiu „politickú“ prácu vykonávajú banky každou jednou esemeskou, ktorou informujú státisíce živnostníkov a podnikateľov o tom, koľko za toto nešikovné, Orbánom inšpirované zdanenie denne zaplatia. Je to skvelý nápad, ako využiť výpis z účtu na podporu zrušenia škodlivých politických rozhodnutí, ktorý zásadne prispieva k tlaku verejnosti na politikov.

Text nie je autorským článkom Startitup. Vyjadruje názory autora, ktoré nereprezentujú názory redakcie.

Čítajte viac z kategórie: Názory a komentáre

Najnovšie videá

Trendové videá