Najnovší katalóg Ikea pre Slovensko je iný, ako všetky ostatné

  • Predstavuje sedem domácností a ich príbehy, ktoré ťa určite inšpirujú
  • Odlišná je aj obálka, ktorá je tentokrát inšpirovaná katalógmi z 80. rokov
  • Katalóg vychádza tento rok v 38 jazykoch, má 76 verzií a papierovú verziu dostaneš v obchodnom dome už začiatkom septembra
cover ikea
Ikea
  • Predstavuje sedem domácností a ich príbehy, ktoré ťa určite inšpirujú
  • Odlišná je aj obálka, ktorá je tentokrát inšpirovaná katalógmi z 80. rokov
  • Katalóg vychádza tento rok v 38 jazykoch, má 76 verzií a papierovú verziu dostaneš v obchodnom dome už začiatkom septembra

August už niekoľko rokov pre mnohých znamená okrem letných dovoleniek aj katalóg od nábytkárskej spoločnosti Ikea. Každoročne ho sprevádza veľkolepé uvedenie na trh a a po papierovej verzii túžia ľudia vo svete i na Slovensku aj v digitálnej dobe, v ktorej aktuálne žijeme.

Tá najnovšia verzia je iná ako doteraz. Čitateľom predstavuje sedem domácností a ich príbehy, ktoré sa majú stať inšpiráciou a studnicou nápadov na vylepšenie príbytku. Pozitívne je, že prináša riešenie pre všetkých, keďže v katalógu nájdete tipy ako zariadiť domácnosť s rozlohou 16 štvorcových metrov ale aj takú, kde jej majitelia chcú žiť v súlade s prírodou. Odlišná je tento rok aj obálka katalógu, ktorá vychádza z histórie a je inšpirovaná katalógmi nábytkárskej spoločnosti z 80. rokov.

O novinkách, ktoré tento rok katalóg prináša a taktiež na jeho históriu, sme sa opýtali priamo v slovenskej Ikea. Viac sa dočítaš v našom krátkom rozhovore!

V akom náklade vyjde tento rok tlačený katalóg Ikea na Slovensku? A celkovo vo svete? Pôjde katalóg aj tento rok do schránok?

Katalóg Ikea vychádza tento rok v 38 jazykoch, má 76 verzií a z katalógu je vytlačených 190 miliónov výtlačkov. Katalóg Ikea v slovenskom jazyku vyšiel tento rok v náklade 312-tisíc kusov. Distribúcia katalógu prebieha vo vybraných lokalitách od 16.8.2018 po dobu tri týždne, od 6.9.2018 bude katalóg pre zákazníkov dostupný aj v obchodnom dome Ikea Bratislava, alebo si ho budú môcť objednať cez on-line formulár.

Je jasné, že všetci teraz riešia zero waste a ekologické témy. Ako sa Ikea na Slovensku snaží ľuďom povedať, že katalóg si môžu dokonale prelistovať aj v aplikácii a môžu tým ušetriť životné prostredie? Alebo to vôbec neriešite?

Ikea investovala do udržateľnosti a lepšej kvality – na výrobu katalógov sa použil výhradne certifikovaný FSC papier, čo z neho robí najväčšiu tlačovinu na svete vytlačenú výhradne na papieri s týmto certifikátom. Skúšame aj nové rozmery tlačenej verzie katalógu, ktoré v budúcnosti umožnia použiť udržateľnejšiu metódu tlače. Zároveň sa snažíme ľudí inšpirovať k prelistovaniu online verzie katalógu cez externé médiá aj cez naše komunikačné kanály, ako napr. Ikea Family Newsletter, sociálne médiá, či priamo na našej webovej stránke.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: www.ikea.com

Ako sa vám darí dosiahnuť to, že aj napriek tomu, že aj v digitálnej dobe sa ľudia vyberú po svoj výtlačok do obchodného domu aj keď si napríklad nič nekúpia?

Vieme, že mnoho ľudí si necháva katalóg Ikea po celý rok, pretože obsahuje mnoho užitočných tipov na zariaďovanie domácnosti. Ľudia ho čítajú ako časopis o interiérovom dizajne a slúži im ako zdroj inšpirácie, keď si plánujú domácnosť. Pre niektorých zákazníkov je dokonca zberateľským artiklom, ponechávajú si doma aj staršie verzie katalógu.

Koľko rokov je už tlačený katalóg na trhu?

Prvý tlačený katalóg Ikea sme vydali v roku 1951. Bol to katalóg zásielkového predaja malého, avšak rozrastajúceho sa podniku Ingvara Kamprada.

Koľko trvá príprava katalógu?

Kreatívna časť produkcie Katalógu Ikea sa odohráva vo švédskom mestečku Älmhult, kde sa zrodila Ikea a kde vznikol v roku 1951 aj prvý katalóg. Na niekoľkomesačnej produkcii sa podieľa mnoho talentovaných ľudí.

Podľa čoho sa vyberajú témy?

V Katalógu Ikea 2019 predstavujeme domácnosti na rozdiel od individuálnych miestností. Výrobky Ikea ukazujeme v kontexte, sú umiestňované podľa štýlu alebo farebnej škály. Čitateľovi prinášajú inšpiráciu ako si zariadiť domácnosť výrobkami Ikea. Nové dvojstrany zase prinášajú návod, ako si použitím cenovo dostupných doplnkov vytvoriť vzhľad v určitom štýle.

Ako ho prepájate s digitálom?

Katalóg je k dispozícii aj v elektronickej verzii, ktorá odráža tlačenú verziu s rovnakým rozsahom informácií. Pri navigácii v online verzii sa prinavracia k pôvodnej podobe vo forme listovania, ktorá lepšie zodpovedá tlačenej verzii katalógu.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: www.ikea.com

 

Plánujete jeho uvedenie podporiť kampaňou? Prípadne je aktuálne nasadená kampaň na jeho podporu? Ktorá agentúra ju pripravuje?

Uvedenie nového katalógu Ikea sprevádzala PR kampaň a tlačová konferencia, zákazníkom sme ho predstavili cez všetky naše komunikačné kanály a pripravili sme prebal titulky slovenského denníka v spolupráci s našou mediálnou agentúrou.

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech