Najpopulárnejšia stránka s problematickým obsahom patrí Blahovi. Ako dopadol monitoring sociálnych sietí?

  • Prvý monitoring hovorí o najpopulárnejších stránkach s problematickým obsahom alebo najväčšom výtlaku monitorovaných stránok
  • V súčasnej dobe je práve Facebook pravdepodobne tým najlepším miestom na propagáciu či šírenie reklamy
TASR - Jakub Kotian
  • Prvý monitoring hovorí o najpopulárnejších stránkach s problematickým obsahom alebo najväčšom výtlaku monitorovaných stránok
  • V súčasnej dobe je práve Facebook pravdepodobne tým najlepším miestom na propagáciu či šírenie reklamy

Keďže do parlamentných volieb zostáva už len niekoľko týždňov a predvolebné kampane sú v plnom prúde, internet je obrazne povedané zaplavený množstvom reklám. Práve preto sa tím strategickej komunikácie v Globsecu rozhodol zamerať na monitoring sociálnych sietí a médií.

Z prvej fázy monitoringu vzišlo hneď viacero zaujímavých zistení, ktoré hovoria napríklad o najpopulárnejších stránkach s problematickým obsahom alebo najväčšom výtlaku monitorovaných stránok.

Najviac sa darí stránkam na Facebooku

Najvyšší priemerný výtlak mali stránky na Facebooku, ktorých najvirálnejšie príspevky mali priemerne viac interakcií než príspevky mainstreamových médií. Podľa odborníkov sú problémom najmä otvorené skupiny, ktoré môžu šíriť klamlivý či dezinformačný obsah.

V súčasnej dobe je práve Facebook pravdepodobne tým najlepším miestom na propagáciu či šírenie reklamy. Dôkazom toho sú aj pravidelné investície politických strán, ktoré na facebookové reklamy míňajú tisícky eur. Napríklad politická strana Vlasť podľa dostupných údajov od začiatku decembra na facebookové reklamy minula presne 6-tisíc eur.

Najviac problematického obsahu u Ľuboša Blahu

Spomedzi spomínaných otvorených skupín je v najpozitívnejšom svetle zobrazovaná strana Vlasť a na stránkach s problematickým obsahom na Facebooku je naopak najpozitívnejšie zobrazovaná strana ĽSNS.

Podľa priemerného počtu interakcií na webe a Facebooku sa medzi najpopulárnejšími stránkami, ktoré publikujú problematický obsah objavila napríklad oficiálna stránka Ľuboša Blahu, Milana Uhríka, Eudarda Chmelára alebo Štefana Harabina. Táto štvorica má najväčší počet interakcií, ktorý spolu predstavuje približne 10-tisíc. Globsec tieto výsledky vyhotovil na základe monitoringu v období od 1.10 do 14.11.

Zdroje: globsec.org, transparentneucty.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá